• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
12

قیمت نفت پس از تحریم واردات نفت خام روسیه افزایش یافت

  • کد خبر : 41894
  • 31 می 2022 - 10:35
قیمت نفت پس از تحریم واردات نفت خام روسیه افزایش یافت

قیمت نفت پس از توافق رهبران اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات بیشتر نفت خام روسیه افزایش یافت.تقریباً ۳۶ درصد از واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه است، کشوری که نقش بزرگی در بازارهای جهانی نفت ایفا می کند.

پس از اینکه رهبران اتحادیه اروپا در اواخر روز دوشنبه به توافقی مبنی بر ممنوعیت ۹۰ درصد از نفت خام روسیه تا پایان سال دست یافتند، قیمت نفت افزایش یافت.این تحریم بخشی از ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه از زمان حمله روسیه به اوکراین است.

قیمت نفت پس از تحریم واردات نفت خام روسیه افزایش یافت

این توافق پس از توقف مذاکرات اولیه مجارستان، صورت گرفت. مجارستان یکی از مصرف کنندگان عمده نفت روسیه است و رهبر آن ویکتور اوربان روابط دوستانه ای با ولادیمیر پوتین از روسیه داشته است.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا، گفت که این اقدام فوراً به ۷۵ درصد از واردات نفت روسیه ضربه می زند.

این تحریم بخشی از ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه از زمان حمله روسیه به اوکراین است. مذاکرات برای اعمال تحریم نفتی از ابتدای ماه جاری آغاز شده است.

بسته ششم تحریم ها علیه روسیه

بر اساس بیانیه ۳۱ می، شورای اروپا موافقت می کند که بسته ششم تحریم ها علیه روسیه نفت خام و همچنین فرآورده های نفتی تحویلی از روسیه به کشورهای عضو را پوشش دهد، به استثنای موقت نفت خام تحویلی از طریق خط لوله. شورای اروپا افزود که در صورت “وقفه های ناگهانی” عرضه، “اقدامات اضطراری” برای اطمینان از امنیت عرضه ارائه خواهد شد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این استثنای موقت، نفت باقی مانده روسیه را که هنوز ممنوع نشده است، پوشش می دهد.

فون در لاین توضیح داد که این معافیت موقت اعطا شد تا مجارستان، همراه با اسلواکی و جمهوری چک – که همگی به قسمت جنوبی خط لوله متصل هستند – دسترسی داشته باشند که به راحتی نمی توانند جایگزین پیدا کنند.

روسیه نقش بزرگی در بازارهای جهانی نفت ایفا می کند

تقریباً ۳۶ درصد از واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه است، کشوری که نقش بزرگی در بازارهای جهانی نفت ایفا می کند.

این ممنوعیت می‌تواند نگرانی‌ها را در مورد بازار انرژی تشدید کند. قیمت انرژی طی سال گذشته افزایش یافته است و به گرم شدن محیط تورمی در بسیاری از کشورها کمک کرده است.

ویوک دار، مدیر تحقیقات معدن و کالاهای انرژی در بانک مشترک المنافع گفت : «در حالی که واردات خط لوله در این توافقنامه گنجانده نشده است، تحریم واردات نفت از طریق دریا همچنان قابل توجه است و حدود دو سوم واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه را تشکیل می دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.