• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

این ۱۲ مورد را هرگز در گوگل جستجو نکنید!

  • کد خبر : 41985
  • 07 ژوئن 2022 - 16:33
این 12 مورد را هرگز در گوگل جستجو نکنید!

بسیاری از ما به “گوگل” برایبه دست آوردن پاسخ های چیزهایی که نمی دانیم عادت کرده ایم. از دستور غذا گرفته تا بانکداری آنلاین یا حتی خرید ، ما تمایل داریم همه چیز را در گوگل جستجو کنیم. اما چیزی که بیشتر مردم فراموش می کنند این است که گوگل به سادگی یک پلت فرم آنلاین است که در آن وب سایت هایی را پیدا می کنید که اطلاعات مورد نیاز را به شما ارائه می دهند. گوگل هیچ محتوایی برای خود ندارد. بنابراین، هر چیزی که در گوگل جستجو می کنید لزوماً نباید درست و دقیق باشد. در اینجا ۱۲ موردی که هرگز نباید در گوگل جستجو کنید را برایتان آورده ایم .

وب سایت های بانکداری آنلاین را گوگل نکنید

وب سایت های بانکداری آنلاین جعلی زیادی در گوگل وجود دارد. بسیار توصیه می شود که برای یافتن وب سایت بانکداری آنلاین بانک خود جستجوی گوگل را انجام ندهید، مگر اینکه URL رسمی دقیق آن را بدانید. همیشه URL رسمی درگاه بانکداری آنلاین بانک خود را برای دسترسی به سایت وارد کنید تا در امان بمانید. این به این دلیل است که احتمال فیشینگ به شدت افزایش می‌یابد که در آن شما ممکن است شناسه ورود و رمز عبور بانک خود را در وب‌سایتی وارد کنید که ممکن است شبیه وب‌سایت رسمی بانک باشد و در عوض می‌تواند یک سایت فیشینگ باشد.

شماره تماس خدمات مشتری شرکت ها را در گوگل جستجو نکنید

این یکی از محبوب ترین کلاهبرداری های آنلاین است. کلاهبرداران فهرست‌های کسب‌وکار جعلی و شماره‌های مراقبت از مشتری را در وب‌سایت‌ها ارسال می‌کنند تا افراد ساده لوح را متقاعد کنند که این شماره‌های اصلی مراقبت از مشتری برای کلاهبرداری از آنها هستند.

اپلیکیشن ها و نرم افزارها را در گوگل جستجو نکنید

برای برنامه‌های تلفن همراه، همیشه برنامه‌ها را در فروشگاه‌های برنامه رسمی مانند Google Play برای Android و App Store برای iPhone جستجو کنید. جستجوی برنامه‌ها در Google ممکن است منجر به نصب برنامه‌های جعلی با محتوای بدافزار شود.

داروها یا علائم پزشکی را در گوگل جستجو نکنید

گوگل به وضوح مکانی برای جستجوی دارو نیست. بسیار توصیه می شود که هنگام بیماری از پزشک غافل نشوید و برای اطلاع از یک بیماری به اطلاعات جستجوی گوگل تکیه کنید. همچنین، خرید دارو بر اساس اطلاعاتی که در گوگل پیدا می کنید خطرناک است.

توصیه های پزشکی یا درمان، حتی نکات تغذیه یا کاهش وزن را در گوگل جستجو نکنید

اگر بیمار هستید، به سادگی به پزشک مراجعه کنید. اگر می خواهید رژیم غذایی خود را تغییر دهید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید، ابتدا با پزشک مشورت کنید و سپس اقدام کنید. بدن هر انسانی منحصر به فرد است، در این موارد جستجو نکنید.

توصیه یا راهنمایی جدی در مورد امور مالی شخصی و بازار سهام

مانند سلامت، امور مالی شخصی برای همه منحصر به فرد است. هرگز نمی توان یک برنامه سرمایه گذاری وجود داشت که همه را ثروتمند کند. بنابراین، هنگام سرمایه گذاری، از توصیه نتایج جستجوی گوگل خودداری کنید.

وب‌سایت‌های دولتی را در گوگل جستجو نکنید

مانند وب سایت های بانکی، وب سایت های دولتی مانند مالیات شهرداری، بیمارستان ها و غیره هدف اصلی کلاهبرداران هستند. از آنجایی که تشخیص اینکه کدام وب‌سایت اصلی است دشوار است، همیشه به جای جستجوی آن در Google، مستقیماً از یک وب‌سایت دولتی خاص بازدید کنید.

ورود به وب سایت های شبکه های اجتماعی

همیشه توصیه می شود که به جای جستجوی صفحه ورود به سیستم در گوگل، به جای جستجوی صفحه ورود به سیستم در گوگل، مستقیماً با تایپ URL در کادر آدرس مرورگر خود به حساب های رسانه های اجتماعی دسترسی داشته باشید، زیرا ممکن است منجر به فیشینگ شود.

وب سایت های تجارت الکترونیک

صفحات وب جعلی به اصطلاح پیشنهادات در وب سایت های تجارت الکترونیک، جستجوی گوگل را پر کرده است. این یکی دیگر از کلاهبرداری‌های کلاسیک است که در آن افراد با جذب معاملات وسوسه می‌شوند تا روی وب‌سایت‌های مخرب کلیک کنند تا جزئیات ورود به سیستم بانکی آنلاین آنها را به سرقت ببرند.

برنامه ها یا نرم افزارهای آنتی ویروس رایگان را در گوگل جستجو نکنید

از جستجوی برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس در Google خودداری کنید، زیرا محصولات جعلی زیادی وجود دارد و شناسایی محصولات اصلی دشوار می‌شود.

برای دریافت تخفیف هنگام خرید آنلاین، کدهای کوپن را در گوگل جستجو نکنید

اگر یک کد کوپن برای تخفیف در خرید دریافت می‌کنید، خوب است در غیر این صورت به دنبال آن در Google نروید، زیرا ممکن است در وب‌سایت‌های جعلی فرود بیایید که ممکن است کوپن‌های جعلی را با قیمت ارزان به شما بفروشند و سپس جزئیات بانکی شما را بدزدند.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.