• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
16

مدیر عامل اپل، پس از بازدید از کنگره قانون حفظ حریم خصوصی را اعمال می کند

  • کد خبر : 42048
  • 11 ژوئن 2022 - 16:52
مدیر عامل اپل، پس از بازدید از کنگره قانون حفظ حریم خصوصی را اعمال می کند

مدیر عامل اپل، پس از بازدید از کنگره، “در اسرع وقت” قانون حفظ حریم خصوصی را اعمال می کند.این لایحه به مصرف‌کنندگان حمایت و حقوقی در رابطه با نحوه استفاده از داده‌هایشان به صورت آنلاین می‌دهد و شرکت‌ها را ملزم می‌کند میزان داده‌هایی را که از کاربران خود جمع‌آوری می‌کنند به حداقل برسانند.

مدیر عامل اپل، پس از بازدید از کنگره قانون حفظ حریم خصوصی را اعمال می کند

کوک مدیر عامل اپل روز جمعه در نامه ای به کنگره گفت که قانونگذاران ایالات متحده باید قوانین مربوط به حریم خصوصی را که در حال حاضر در حال بحث و بررسی است «در اسرع وقت» پیش ببرند.

او نامه را یک روز پس از حضورش در کاپیتول هیل و ملاقات با قانونگذاران فرستاد.

کوک در نامه ای گفته است: “ما می دانیم که مسائل باقی مانده ای وجود دارد که باید حل شوند، اما به نظر می رسد زمینه های توافق بسیار بیشتر از اختلافات است.” «پیش‌نویس‌های شما حمایت‌های قابل‌توجهی برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند، و ما می‌نویسیم تا حمایت قوی خود را برای دستیابی به این هدف مشترک ارائه دهیم.»

تعهد اپل به حفظ حریم خصوصی

اپل مدت‌هاست که خود را به عنوان متمرکزترین شرکت بر حفظ حریم خصوصی در میان شرکت‌های همتای خود در حوزه فناوری معرفی کرده است و کوک مرتباً در سخنرانی‌ها و جلسات به این موضوع می‌پردازد. اپل می‌گوید که تعهدش به حفظ حریم خصوصی یک ارزش عمیق توسط کارمندانش است و اغلب از عبارت «حریم خصوصی یک حقوق اساسی بشر است» استفاده می‌کند.

برای تجارت سخت افزار اپل نیز استراتژیک است. قانونی که میزان جمع‌آوری داده‌ها یا نحوه پردازش آن‌ها توسط شرکت‌ها را تنظیم می‌کند، به ویژگی‌های حریم خصوصی فعلی اپل کمک می‌کند و حتی می‌تواند به اپل در برابر رقبایی که نیاز به بازسازی سیستم‌های خود برای مطابقت با قانون دارند، پیش قدم شود.

این مطلب هم برایتان مفید است. این ۱۲ مورد را هرگز در گوگل جستجو نکنید!

اجازه نصب نرم‌افزاری که اپل امنیت آیفون را به خطر می‌اندازد

در همین حال، سنا آماده است تا لایحه جداگانه ای را که اپل با آن مخالفت می کند، مورد بحث قرار دهد. این قانون بر ضد انحصار تمرکز دارد و اپل را مجبور می‌کند تا به کاربران اجازه دهد نرم‌افزاری را از وب نصب کنند، که این شرکت می‌گوید امنیت آیفون را به خطر می‌اندازد.

چند نسخه پیش نویس قانون حفظ حریم خصوصی، قانون حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده های آمریکا، در حال حاضر توسط کنگره در حال بررسی است.

این لایحه به مصرف‌کنندگان حمایت و حقوقی در رابطه با نحوه استفاده از داده‌هایشان به صورت آنلاین می‌دهد و شرکت‌ها را ملزم می‌کند میزان داده‌هایی را که از کاربران خود جمع‌آوری می‌کنند به حداقل برسانند.

یکی از مواردی که مورد بحث است این است که آیا این لایحه استثناهایی را برای ایالت هایی که قبلاً دارای قانون حفظ حریم خصوصی هستند، مانند قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا ایجاد می کند یا خیر.

حق شکایت افراد برای تخلفات

موضوع دیگری که گروه های تجاری با این قانون دارند، حق شکایت افراد برای تخلفات است. اتاق بازرگانی ایالات متحده با این لایحه مخالف است و پس از فشار قبلی به کنگره برای تصویب قوانین فدرال حفظ حریم خصوصی برای جلوگیری از مجموعه ای از قوانین ایالتی، آن را “غیرقابل اجرا” خواند.

اپل موضع متفاوتی اتخاذ کرده است و می‌گوید که هرگونه نگرانی در مورد جزئیات پیاده‌سازی با حمایت آن از قوانین فدرال حفظ حریم خصوصی بیشتر است. کوک هفته گذشته در توییتی گفت که اپل از “قوی ترین لایحه حفظ حریم خصوصی ممکن” حمایت می کند.

کوک در این نامه گفت: «ما قویاً از شما می‌خواهیم که قوانین جامع حریم خصوصی را در اسرع وقت پیش ببرید و آماده هستیم تا در روزهای آینده به این روند کمک کنیم.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.