• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
17

جدیدترین تراشه های خانگی اپل چالش جدیدی را برای کسب و کار ویندوز مایکروسافت ایجاد می کند

  • کد خبر : 42054
  • 12 ژوئن 2022 - 14:15
جدیدترین تراشه های اپل چالش جدیدی را برای کسب و کار ویندوز مایکروسافت ایجاد می کند

لپ‌تاپ‌های جدید اپل که جدیدا معرفی شدند و دارای تراشه‌های داخلی نسل بعدی سازنده آیفون هستند،  چالش‌های جدیدی را برای کسب‌وکار پرسود ویندوز مایکروسافت ایجاد خواهند کرد.

جدیدترین تراشه های اپل

از زمانی که اپل در اواخر سال ۲۰۲۰ شروع به فروش مک های مجهز به پردازنده های M1 داخلی خود کرد، تجارت کامپیوتری این شرکت شتاب بیشتری گرفت. در اوایل این هفته، اپل M2 را معرفی کرد که برای اولین بار در مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو ۱۳ اینچی معرفی خواهد شد.

تراشه جدید ۲۵ درصد ترانزیستور بیشتر و ۵۰ درصد پهنای باند بیشتر از M1 دارد.

میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی صنعت فناوری گارتنر، گفت که اپل می تواند با معماری M2 به تصاحب سهم بازار ادامه دهد. طبق برآوردهای گارتنر، در سال ۲۰۲۱، اپل ۷٫۹ درصد از محموله های رایانه های شخصی در سراسر جهان را بر اساس سیستم عامل در اختیار داشت، در حالی که ویندوز ۸۱٫۸ درصد را کنترل می کرد. این شرکت انتظار دارد با کاهش سهم ویندوز به ۸۰٫۵ درصد، سهم اپل در سال ۲۰۲۶ به ۱۰٫۷ درصد برسد.

کیتاگاوا گفت که پیش‌بینی به‌روزرسانی‌شده‌ای که احتمالاً عملکرد اپل را قوی‌تر نشان می‌دهد در چند هفته آینده ارائه می‌شود.

مک اپل جایگزینی برای پردازنده‌های اینتل

کسب‌وکار مک اپل با دستگاه‌های جدیدی که از تراشه‌های خود این شرکت به عنوان جایگزینی برای پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند، احیا شده است. اولین مورد مک‌بوک ایر بود که سال گذشته عرضه شد، سپس مدل‌های به‌روزرسانی‌شده لپ‌تاپ‌های آی‌مک، مک مینی و مک‌بوک پرو و ​​مدل جدیدی برای کاربران قدرتمند به نام مک استودیو عرضه شد.

دستگاه های جدیدتر اپل نسبت به همتایان قدیمی خود که مبتنی بر اینتل هستند عمر باتری طولانی تری دارند و قدرت پردازش زیادی دارند.

رشد تجارت مک اپل

تجارت مک اپل در سال مالی ۲۰۲۱ با ۲۳ درصد رشد به بیش از ۳۵ میلیارد دلار فروش رسید. در سه ماهه مارس، فروش مک بیش از ۱۴ درصد افزایش یافت که سریع‌تر از هر دسته سخت‌افزار دیگری اپل افزایش یافت. تیم کوک، مدیر عامل اپل در ماه آوریل به تحلیلگران گفت: “پاسخ باورنکردنی مشتری به مک های مجهز به M1 ما به افزایش ۱۵ درصدی درآمد نسبت به سال گذشته علیرغم محدودیت های عرضه کمک کرد.”

کسب‌وکارها به دلیل نگرانی از عدم سازگاری برنامه‌های کاربردی کلیدی، در پذیرش رایانه‌های M1 اپل کند بودند. اما کیتاگاوا که اکنون انتظار دارد پذیرش شرکتی رشد کند، گفت: اما Adobe، مایکروسافت و سایر توسعه دهندگان به تدریج نسخه های بومی نرم افزار خود را برای دستگاه ها ارائه کردند.

پاتریک مورهد، مدیر عامل شرکت تحقیقاتی Moor Insights and Strategy، می‌گوید رایانه‌های شخصی ویندوزی در نهایت می‌توانند عمر باتری و عملکردی مشابه با جدیدترین مک‌های اپل داشته باشند. مورهد گفت: در میان تراشه‌سازهایی که استفاده می‌کنند، «در حال حاضر بین اپل و AMD نزدیک‌تر از اپل و اینتل است».

مورهد می‌گوید: «مک‌بوک SE با قیمت بسیار پایین‌تر، ویندوز را تا حد زیادی مختل می‌کند.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.