• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16

مایکروسافت بالاخره بعد از ۲۷ سال اینترنت اکسپلورر را قطع کرد

  • کد خبر : 42070
  • 13 ژوئن 2022 - 14:59
مایکروسافت بالاخره بعد از ۲۷ سال اینترنت اکسپلورر را قطع کرد

قبلاً یک شوخی طولانی مدت در مورد مایکروسافت اینترنت اکسپلورر وجود داشت که مرورگر شماره یک برای دانلود بود. اما حالا اینترنت اکسپلورر پس از ۲۷ سال خدمت طولانی مدت برای همیشه بازنشسته می شود.

مایکروسافت بالاخره بعد از ۲۷ سال اینترنت اکسپلورر را قطع کرد

مایکروسافت اینترنت اکسپلورر را در سال ۱۹۹۵ به عنوان یک بسته الحاقی برای ویندوز ۹۵ معرفی کرد. پس از آن، مرورگر اینترنت مایکروسافت به عنوان بخشی از بسته با نسخه های بعدی ویندوز در دسترس همه قرار گرفت.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که اینترنت اکسپلورر را خاموش می کند. سال گذشته در ماه مه، این شرکت اعلام کرد که اینترنت اکسپلورر را در ماه ژوئن سال آینده بازنشسته می کند. بعداً در همان سال، مایکروسافت ۳۶۵ و سایر برنامه‌ها به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ پایان دادند. و اکنون که تا ژوئن ۲۰۲۲ کاهش یافته است، برنامه دسکتاپ اینترنت اکسپلورر Internet Explorer از ۱۵ ژوئن غیر قابل اجرا خواهد بود.

سقوط اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر در سال ۲۰۰۳ با ۹۵ درصد سهم کاربران به اوج خود رسید. با این حال، پس از آن، اینترنت اکسپلورر شاهد سقوط بزرگی بود زیرا نتوانست با سایر مرورگرها همگام شود. از سال ۲۰۱۶، مایکروسافت هیچ نسخه جدیدی از اینترنت اکسپلورر را معرفی نکرده است. در واقع اینترنت اکسپلورر ۱۱ آخرین و آخرین نسخه است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

در همان پست وبلاگ، شان لیندرسی، مدیر برنامه مایکروسافت اج، گفت که “آینده اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ در مایکروسافت اج نهفته است.”

سرنوشت اینترنت اکسپلورر در دستان مرورگر کروم

سرنوشت اینترنت اکسپلورر در روزی رقم خورد که مایکروسافت مرورگر کروم مبتنی بر Edge خود را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد. این شرکت ابتدا Edge را به عنوان یک برنامه سیستمی برای ویندوز ۱۰ و ایکس باکس آورد و بعداً در سال ۲۰۱۷ برای اندروید و iOS منتشر شد. به گفته StatCounter. ، مایکروسافت اج دومین مرورگر محبوب دسکتاپ در جهان است.

اینترنت اکسپلورر چقدر آهسته بود، اما بخش بزرگی از رشد بچه های دهه ۹۰ میلادی بود، اما دیگر وقت خداحافظی با اینترنت اکسپلورر بود.

 

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.