• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

فوری/ پاسخ ایران به اظهارات بایدن در نشست جده

  • کد خبر : 42543
  • 17 جولای 2022 - 10:45
فوری/ پاسخ ایران به اظهارات بایدن در نشست جده

سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعاها و اتهامات مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا از جمله اظهارات وی در نشست جده پاسخ داد.

پاسخ ایران به اظهارات بایدن در نشست جده

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعاها و اتهامات منتشر شده علیه جمهوری اسلامی ایران در سفر رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا و از جمله اظهارات او در نشست جده گفت : این ادعاهای واهی، در  راستای تداوم سیاست فتنه انگیزانه و تنش آفرین واشنگتن در منطقه است.

آمریکا درصدد تنش آفرینی و بحران سازی در منطقه برآمده است

کنعانی همچنین با اشاره به سابقه آمریکا بعنوان اولین کشور بکارگیرنده بمب هسته ای، مداخله مستمر در امور داخلی کشورهای منطقه، اشغال و تجاوز نظامی، فروش انبوه سلاح و ترویج نظامی گری در منطقه  اظهار کرد: آمریکا بار دیگر با توسل به سیاست شکست خورده ایران هراسی، درصدد تنش آفرینی و بحران سازی در منطقه برآمده است.

او در ادامه با اشاره به چندین دهه حمایت کور و نامحدود دولت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی بیان کرد: بی شک دولت آمریکا شریک اصلی ادامه اشغال سرزمین فلسطین و قدس شریف، جرم و جنایات روزمره این رژیم علیه فلسطینیان و آپارتاید و نقض سیستماتیک حقوق بشر علیه ملت مظلوم و مقاوم فلسطین است.

اتهامات دروغین آمریکا در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در بهره برداری از فن آوری صلح آمیز هسته ای در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و پایبندی بر استمرار گفتگوها برای رفع تحریم‌ها، تصریح کرد: اتهامات دروغین آمریکا در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و چشم پوشی این کشور از چندین دهه فریبکاری رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم غیرعضو در معاهده عدم اشاعه و بزرگترین دارنده زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در منطقه، نشانه بزرگی از تزویر و نفاق دولت آمریکاست.

او در پایان با تأکید بر سیاست اصولی و سازنده جمهوری اسلامی ایران در استقبال از گفتگو با همسایگان و ابتکارهای درون منطقه ای، گفت :  انتظار می رود دولت‌های منطقه در پاسخ به دعوت و ابتکارهای جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو و همکاری منطقه ای، گام های سازنده ای به نفع امنیت دسته جمعی، صلح و ثبات و توسعه مشترک بردارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.