• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

راز مرگ پرنسس دایانا / آیا پرنسس دایانا به قتل رسید؟

  • کد خبر : 43510
  • 06 اکتبر 2022 - 0:21
راز مرگ پرنسس دایانا / آیا پرنسس دایانا به قتل رسید؟

راز مرگ پرنسس دایانا چیست؟ آیا پرنسس دایانا به قتل رسید؟در ۳۱ آگوست ۱۹۹۷ در پاریس چه گذشت؟ مردم از این تاریخ به عنوان مرگ پرنسس دایانا فرانسیس اسپنسر در پاریس، فرانسه یاد می کنند.

چهار نفر با یک مرسدس S280 سفر می کردند، پرنسس دایانا یک راننده به نام هنری پل، و محافظ ریس جونر و همراهش به نام دودی فاید. در ساعت ۱۲:۲۳ صبح، پل کنترل وسیله نقلیه را در ورودی تونل Pont de l’Alma از دست داد. ماشین به دیوار سمت راست برخورد کرد و سپس به سمت چپ منحرف شد قبل از اینکه با ستون سیزدهم که سقف را نگه می‌داشت برخورد کرد. این خودرو با سرعت تخمینی ۱۰۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کرد. سپس چرخید و به دیواره سنگی تونل به سمت عقب برخورد کرد و در نهایت متوقف شد.

مرگ پرنسس دایانا

دودی و هنری در دم جان باختند و محافظ او به شدت مجروح شد اما او بعداً بهبود یافت. پرنسس دایانا در راه انتقال به بیمارستان درگذشت. مرگ او باعث هجوم غم و اندوه جهانی شد، تشییع جنازه او توسط حدود ۲ میلیارد نفر دیده شد. خانواده سلطنتی به دلیل واکنششان به مرگ دایانا در مطبوعات مورد انتقاد قرار گرفتند. در آن زمان حدود ۱۷۵ نظریه برای مرگ لیدی دیانا ارائه شد. نظریه هایی وجود دارد که هر کسی در مورد مرده بودن یا نبودن او شک می کند.

قبل از تصادف

او در اول جولای ۱۹۶۱ در خانواده اسپنسر، متحدان نزدیک خانواده سلطنتی بریتانیا برای چندین نسل به دنیا آمد. دیانا بیست ساله زمانی که در ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۱ در کلیسای جامع سنت پل با شاهزاده ولز ازدواج کرد، شاهزاده خانم ولز شد. پس از اینکه دایانا پرنسس شد، به طور خودکار رتبه سوم زن برتر در رتبه برتر بریتانیا را به دست آورد. او ناگهان به دلیل اهداف عالی خود در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرد.

پس از دوازده هفته بارداری، دایانا از پلکانی در ساندرینگهام افتاد، متخصص زنان سلطنتی از لندن احضار شد. او متوجه شد که اگرچه او از کبودی شدید رنج می برد، نوزاد آسیب ندیده است. دیانا بعداً اعتراف کرد که عمداً خود را از پله‌ها به پایین پرت کرده است زیرا احساس ناکافی بودن می‌کرد. این اولین اتفاقی بود که او احساس می کرد کمتر از سایر اعضای خانواده سلطنتی است.

در واقع، او یک بانوی سخاوتمند بود که همیشه به فقرا کمک می کرد، آگاهی های زیادی را برای بیمار ایدز افزایش داد و به جهان کمک کرد تا درک خود را در مورد جذام تغییر دهد. او قطعاً خیلی بیشتر از یک نماد مد بود. از این رو به خاطر عنایت و مهربانی اش مورد محبت همه دنیا بود. اتفاقات زیادی رخ داده است که همسرش شاهزاده چارلز و ملکه الیزابت سعی کرده اند او را پایین بیاورند اما قلب مردم پر از عشق به او شده بود. او بارها سعی کرده بود به خودش صدمه بزند، زیرا شوهرش و دیگر خانواده های سلطنتی همیشه به او نگاه تحقیر آمیز می کردند .

موضوع اصلی در رابطه آنها عامل حسادت بین آنها بود زیرا پرنسس دایانا مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.و چارلز درگیر روابط خارج از ازدواج شد که باعث شد او نسبت به خودش احساس بدی داشته باشد. یکی از روابطی که بیشتر از همه به دایانا آسیب رساند، رابطه با کامیلا بولز پارکر بود.

او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «خب، ما در این ازدواج سه نفر بودیم، بنابراین کمی شلوغ بود و مجبور شدم بروم». بعداً گزارش شد که چارلز از اوایل دهه ۱۹۸۰ با کامیلا رابطه داشته است. دایانا که یکی از زیباترین زنان جهان بود، احساس کمبود می کرد.

این زوج در سال ۱۹۹۲ از هم جدا شدند و در سال ۱۹۹۶ درخواست طلاق دادند. پس از طلاق او، او وارد رابطه دیگری با دودی فاید شد.

راز مرگ پرنسس دایانا

هانری پل رئیس امنیت هتل ریتز پاریس بود. اما نظریه‌پردازان توطئه بر این باورند که از یک سازمان دیگر حقوق می‌گرفت: سرویس‌های امنیتی فرانسه یا بریتانیا یا هر دو. افرادی که به روند رسمی وقایع شک دارند می گویند که ادعای اصلی آن در مورد مستی آقای پل در زمان سقوط نه تنها دروغ بود بلکه دروغی بود که در رسانه ها برای سرپوش گذاشتن بر قتل منتشر شد. اما هیچ مدرکی وجود ندارد آزمایش‌های متعدد نشان داد که در خون آقای پل الکل وجود دارد  اگرچه اشتباهاتی در آزمایش‌ها وجود داشت.

برخی از نظریه پردازان ادعا می کنند که مسیر آن مسدود شده است، یا چیزی در داخل خودرو دستکاری شده است. به نظر می رسید همه چیز در مورد ماشین مرتب است. مردم سرعت های متفاوتی را گزارش کردند و مطمئناً در آن شب ماشین با سرعت بالا رانده شد. اما بخش بزرگی از سردرگمی در اینجا به نظر می رسد از این واقعیت ناشی می شود که تخمین سرعت بسیار دشوار است.

افراد زیادی گزارش دادند که وقتی ماشین به سمت تونل می رفت، فلاش هایی را دیدند اما مشکل این بود که بسیاری از مردم فلاش های مختلف را در زمان های مختلف از مکان های مختلف گزارش کردند.

نظریه پردازان توطئه بر این باورند که اگر دایانا به نزدیکترین بیمارستان منتقل می شد و در آنجا مداوا می شد، ممکن بود زنده بماند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.