• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

جزییات دستگیری و اتهامات توماج صالحی خواننده رپ زیرزمینی اعلام شد

  • کد خبر : 43811
  • 03 نوامبر 2022 - 12:01
جزییات دستگیری و اتهامات توماج صالحی خواننده رپ زیرزمینی اعلام شد

جزییات دستگیری و اتهامات توماج صالحی خواننده رپ زیرزمینی اعلام شد روابط عمومی دادگستری استان اصفهان در اینباره توضیح داد.

سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان درباره جزییات دستگیری و اتهامات توماج صالحی خواننده رپ زیرزمینی بیان کردا: توماج صالحی به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های مُتخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به‌ قصد برهم زدن امنیت کشور، با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.متهم در زمان حاضر با صدور قرار، تحت نظر شعبه بازپرسی دادگستری اصفهان قرار دارد.

جزییات دستگیری و اتهامات توماج صالحی

موسوی تصریح کرد: او در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر، نقش کلیدی داشته است.کیفرخواست پرونده متهم پس از بررسی کامل برای محاکمه به دادگاه ارجاع خواهد شد.

او شهریور سال گذشته نیز برای مدتی در بازداشت بسر می‌برد.وی در جریان اتفاقات اخیر در صفحه توئیتر خود به تبلیغ خشونت و درگیری با نیروهای مسلح می‌پرداخت.

توماج صالحی متولد ۱۲ آذر ۱۳۶۹ در چهارمحال بختیاری، خواننده رپر است.توماج صالحی (Toomaj Salehi) در چهارمحال بختیاری به دنیا آمد، بعدها با خانواده به شاهین شهر اصفهان، محله خانه اصفهان نقل مکان کردند و آنجا رشد کرد. از سال ۱۳۸۶ وقتی ۲۴ ساله بود فعالیت خود در عرصه موسیقی زیرزمینی (رپ) و در ژانر اعتراضی، اجتماعی و سیاسی را شروع کرد.اما به صورت حرفه ای از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را شروع کرد و در این چند سال اخیر در محافل مختلف خصوصی حضور داشت.

اولین دستگیری توماج صالحی و شهرت

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ توسط ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی در خانه اش در شاهین شهر بازداشت و به علت آهنگ هایش و  تبلیغ علیه نظام متهم و به زندان دستگرد منتقل شد.بعد از ۹ روز با تودیع قرار کفالت آزاد شد اما دادگاه او را به ۶ ماه زندان و جزای نقدی محکوم کرد اما اجرای این حکم یکسال به حالت تعلیق درآمد.

دستگیری دوم

 او در پی اعتراضات مهر و آبان ۱۴۰۱ رو به فعالیت های اعتراضی و انتشار آهنگ های سیاسی آورد و مدتی به صورت مخفیانه زندگی و فعالیت می کرد. در نهایت ۸ آبان ۱۴۰۱ برخی رسانه ها خبر از دستگیری وی زمان خروج از کشور دادند و علت آن تحریک مردم و نشر اخبار غیرواقعی عنوان شده است.

دایی او عنوان کرد؛ توماج به هیچ وجه قصد خروج از کشور رو نداشته و در چهارمحال و بختیاری (جایی که اصالتاً به اونجا تعلق داره) دستگیر شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.