• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

ال جی از یک صفحه نمایش کششی مقاوم در برابر شکستگی که می تواند بپیچد و بچرخد رونمایی کرد

  • کد خبر : 43875
  • 09 نوامبر 2022 - 16:05
ال جی از یک صفحه نمایش کششی مقاوم در برابر شکستگی که می تواند بپیچد و بچرخد رونمایی کرد

ال جی به تازگی از یک صفحه نمایش کششی مقاوم در برابر شکستگی رونمایی کرده است که می تواند بپیچد و بچرخد این صفحه نمایش قابل کشش از یک منبع نور میکرو LED با گام پیکسلی کمتر از ۴۰ میکرومتر استفاده می‌کند.

ال جی از یک صفحه نمایش کششی مقاوم در برابر شکستگی که می تواند بپیچد و بچرخد رونمایی کرد

ال جی از «اولین صفحه نمایش با رزولوشن بالا» با قابلیت کشش رونمایی کرده است که می تواند تا شود یا بپیچد. این شرکت ادعا می کند که در صورت کشیده شدن، صفحه نمایش ۱۲ اینچی می تواند اندازه خود را بدون آسیب به ۱۴ اینچ افزایش دهد. صفحه نمایش قابل کشش ال جی بر اساس یک لایه لایه ارتجاعی ساخته شده از سیلیکون ویژه ای است که در لنزهای تماسی استفاده می شود. هنگامی که این فناوری کامل شود، می‌تواند بعد از نمایشگرهای تاشو که بسیاری از گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی از آن استفاده می‌کنند، گزینه بزرگ بعدی باشد.

صفحه نمایش کششی

ال‌جی در یک پست وبلاگ توضیح داد که صفحه نمایش قابل کشش از منبع نور میکرو LED با گام پیکسلی کمتر از ۴۰ میکرومتر استفاده می‌کند. برخلاف سیستم سیمی خطی معمولی، ساختار بهینه سیستم سیمی فنری شکل S انعطاف پذیر نمایشگر قابل کشش می تواند تغییرات تکراری در فرم خود را تحمل کند و به مصرف کنندگان از دوام و قابلیت اطمینان باورنکردنی آن اطمینان دهد.”

سو یانگ یون، معاون اجرایی و مدیر ارشد فناوری ال‌جی دیسپلی، در مورد این توسعه، در این پست گفت: «ما این پروژه را با موفقیت به پایان خواهیم رساند تا رقابت‌پذیری فناوری صفحه‌نمایش کره‌ای را افزایش دهیم و در عین حال به رهبری تغییر پارادایم در صنعت ادامه دهیم».

ال جی همچنین تصریح کرد که در کنار بیست سازمان در بخش صنعتی-آکادمیک کره جنوبی برای توسعه نمایشگر کششی کار کرده است. در این مرحله، فقط این فناوری را به نمایش گذاشته است و هنوز در یک دستگاه تجاری قابل استفاده نیست.

در همین حال، بسیاری از برندها به آرامی از فناوری صفحه نمایش تاشو استفاده می کنند تا از منحنی جلوتر بمانند. سامسونگ مدتی است که گوشی‌های هوشمند تاشو تولید می‌کند و اخیراً همتایان چینی مانند هوآوی، شیائومی، اوپو و غیره به آنها پیوستند. گفته می شود گوگل سال آینده گوشی تاشو خود را عرضه خواهد کرد. همچنین ظاهرا اپل قصد دارد اولین دستگاه تاشو خود را در سال آینده یا در سال ۲۰۲۴ عرضه کند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.