• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

اخراج در فیسبوک/ ۵ دلیل مارک زاکربرگ برای اخراج ۱۱۰۰۰ کارمند متا

  • کد خبر : 43907
  • 10 نوامبر 2022 - 11:54
اخراج در فیسبوک/ 5 دلیل مارک زاکربرگ برای اخراج 11000 کارمند متا

اخراج در فیسبوک

شرکت مادر فیسبوک متا ۱۳ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است. در یک پست وبلاگ، این شرکت گزارش داد که ۱۱۰۰۰ کارمند خود را اخراج خواهد کرد. این اخراج فقط در متا انجام نمی شود. مدیر عامل آن، مارک زاکربرگ، اشاره کرده است که کاهش‌ نیرو در هر سازمانی در خانواده اپلیکیشن‌ها و آزمایشگاه‌های واقعیت انجام می‌شود. این اساساً به این معنی است که افرادی که در فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و سایر خدمات کار می کنند نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند. این اعلامیه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که توییتر نیمی از نیروی کار خود را برای صرفه جویی در هزینه ها اخراج کرد.

۵ دلیل مارک زاکربرگ برای اخراج ۱۱۰۰۰ کارمند متا

-زاکربرگ مسئولیت آخرین تصمیمی که این شرکت برای اخراج هزاران کارمند گرفته است را پذیرفته است. او همچنین اعلام کرد که این شرکت اکنون هزینه های اختیاری خود را کاهش می دهد و توقف استخدام را تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تمدید می کند.

-او فضای اقتصادی را مقصر تصمیم اخیر خود دانست. او در یک پست وبلاگی اظهار داشت که رکود اقتصاد کلان، افزایش رقابت، و از دست دادن سیگنال تبلیغات، درآمد را کاهش داده است.

-او تایید کرد که همه کارمندان آسیب دیده به زودی ایمیلی در رابطه با همین موضوع دریافت خواهند کرد. این شرکت قول داده است که ۱۶ هفته حقوق پایه و دو هفته اضافی برای هر سال خدمت بدون سقف پرداخت کند. این شرکت همچنین تمام زمان باقیمانده PTO و واگذاری RSU را پرداخت خواهد کرد. همچنین هزینه های مراقبت های بهداشتی افراد و خانواده های آنها را به مدت شش ماه پوشش می دهد. همچنین ارائه سه ماه پشتیبانی شغلی با یک فروشنده خارجی، از جمله دسترسی زودهنگام به سرنخ های شغلی منتشر نشده، را نوید داد.

– همچنین تغییر فرهنگی در نحوه فعالیت شرکت ایجاد خواهد شد. به عنوان مثال، این شرکت قصد دارد اجازه به اشتراک گذاری میز با افرادی که قبلاً بیشتر وقت خود را خارج از دفتر می گذرانند، دهد. اعلام شده است که تغییرات کاهش هزینه بیشتری مانند این در ماه های آینده آشکار خواهد شد.

– زاکربرگ همچنین تأیید کرد که این شرکت با تعداد کمی استثنا، توقف استخدام را تا سه ماهه اول تمدید خواهد کرد. ابتدا عملکرد کسب و کار، کارایی عملیاتی و سایر عوامل کلان اقتصادی را زیر نظر خواهد داشت تا مشخص کند که آیا باید استخدام را از سر بگیرند یا خیر. او گفت: «این به ما این توانایی را می دهد که در صورت ادامه رکود اقتصادی، ساختار هزینه خود را کنترل کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.