• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

اگر بوی بدنتان آزارتان می دهد این غذاها را نخورید

  • کد خبر : 43990
  • 15 نوامبر 2022 - 0:41
اگر بوی بدنتان آزارتان می دهد این غذاها را نخورید

برخی از کسانی که عرق تن‌شان بوی کمی دارد می‌توانند این مشکل را با زدن عطر و ادکلن رفع کنند اما برخی از افراد که بدنشان بوی بیشتر و قوی تری دارد با این کار نه تنها این بو از بین نمی رود  بلکه با مخلوط شدن با عطر و ادکلن ترکیب ناجورتری تولید می‌کنند.

برخلاف تصور رایج، عرق به خودی خود بو نمی‌دهد. زیر بغل زمانی بو میگیرد که عرق شما با باکتری‌های روی پوستتان ترکیب می شوند و بوی بد را به وجود می آورند . پس دوش گرفتن روزانه یکی از حیاتی‌ترین کارهایی است که باعث از بین رفتن بوی بدنتان می شودحداقل یک بار در روز دوش بگیرید و نواحی عرق کرده خود را با یک صابون حمام بدون بو و ضد باکتری بشویید.

اما اگر با دوش گرفتن هم این بوی بد از بین نمی رود نتیجه یک مشکل و بهم ریختگی در بدن شماست و باید توسط پزشک بررسی شود. پس اگر فکر می‌کنید این میزان تعرق و این میزان بوی نامطبوع، غیر طبیعی است و دیگران هم این را به شما می‌گویند اولین قدم دوش گرفتن و مراجعه به دکتر عمومی و یا متخصص غدد است.

اگر بوی بدنتان آزارتان می دهد این غذاها را نخورید

یکی دیگر از دلایل بوی بد بدن مخصوصا زیر بغل مواد غذایی است . یکسری از مواد غدایی باعث می شوند که بوی عرق تندتر و آزار دهنده تر شوند.

مواد غذایی تند

غذاهایی مثل سیر و پیاز و فلفل یا غذاهای تنداست کلم بروکلی، کلم، کلم بروکسل و گل کلم حاوی گوگرد هستند که بدن شما آن را جذب و از طریق عرق ترشح می‌کند. خوردن این سبزیجات می‌تواند بوی زیر بغل شما را برای یک تا شش ساعت تحت تاثیر قرار دهد.

این مطلب برایتان مفید است. آیا سینوزیت قابل درمان است؟

گوشت قرمز

هضم گوشت نسبت به سایر غذاها سخت‌تر است، اسیدهای آمینه موجود در گوشت قرمز در روده شما باقی می‌ماند و با باکتری‌های روی پوست شما مخلوط می‌شود و بوی بدن شما را تشدید می‌کند.

ماهی‌هایی مانند ماهی تن و سالمون حاوی کولین، نوعی ویتامین B است که بوی تند ماهی تولید می‌کند. برخی از افرادی که ماهی می‌خورند می‌توانند تا یک روز در عرق خود کولین ترشح کنند که بدبو است.

از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب را دو بار در روز به زیر بغل خود بمالید. سرکه سیب به طور طبیعی اسیدی است و خاصیت ضد میکروبی دارد. محیط زیر بغل شما را خنثی می‌کند و باکتری‌های بدبو را از بین می‌برد.استفاده منظم از سرکه سیب می‌تواند به جلوگیری از تجمع باکتری در زیر بغل شما کمک کند.

استفاده از آب لیمو و آب

آب لیمو یکی دیگر از مواد بسیار اسیدی است که به عنوان یک درمان خانگی برای بوی بد بدن عمل می‌کند. آب لیمو هم ph پوست شما را کاهش می‌دهد و آن محل را برای باکتری‌ها غیر قابل سکونت می‌کند.

نصف لیمو را مستقیماً روی زیر بغل خود بمالید. یک بار در روز این کار را انجام دهید تا زمانی که متوجه بهبود بوی زیر بغل خود شوید.اگر هم پوست حساسی دارید، آب نصف لیمو را با نصف فنجان آب مخلوط کنید تا رقیق شود و پوست شما آسیب نبیند.برای جلوگیری از هرگونه سوزش، فقط روی پوست تمیز و حتما خشک از این موارد استفاده کنید و هرگز بلافاصله پس از اصلاح یا در صورت داشتن هر گونه زخم از آن‌ها به بدن خود نزنید.

موهای زیر بغل

 موهای زیر بغل رطوبت را به دام می‌اندازند و محیط مناسبی را برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌کنند. برای تحت کنترل نگه داشتن بوی زیر بغل، موهای زاید را مرتباً اصلاح یا کوتاه کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43990

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.