• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

بیوگرافی حسین رونقی / حسین رونقی کجاست و چرا بازداشت شده است؟

  • کد خبر : 44023
  • 16 نوامبر 2022 - 10:49
بیوگرافی حسین رونقی / حسین رونقی کجاست و چرا بازداشت شده است؟

حسین رونقی که به دلیل کنترل دقیق شرایط جسمی اش به بیمارستان اعزام شده بود بعد از انجام بررسی های پزشکی و دیدار با مادرش از بیمارستان مرخص و به زندان منتقل شد. وی در وضعیت جسمی خوب و پایدار بوده و وی در حال حاضر مشکل خاصی ندارد.

بیوگرافی حسین رونقی

سید حسین رونقی متولد ۱۴ تیر ۱۳۶۴ در ملکان، کنشگر مدنی است فارغ التحصیل رشته نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه آزاد اراک است .

 پدرش سید احمد رونقی نانوایی دارد و به مدت چهار سال نیز عضو شورای شهر بود مادرش «زلیخا موسوی» خانه دار، برادرش «حسن» مهندس کشاورزی و گلخانه دار و خواهرش «سکینه» کارشناس هوشبری اتاق عمل و کارمند بیمارستان است. حسین رونقی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

علت دستگیری حسین رونقی

 او تا ۱۸ سالگی در ملکان زندگی می کرد تا اینکه بعد از قبولی در دانشگاه راهی دانشگاه آزاد اسلامی اراک شد.

او تا سال ۱۳۸۷با نام مستعار «بابک خرمدین» وبلاگ نویسی می کرد تا اینکه روز ۲۲ آذر ۱۳۸۸ به علت ساخت وب سایت هایی برای عبور فیلترینگ و ایمیل آن به افراد مختلف دستگیر شد.و بعد از ۱۰ ماه بازداشت سرانجام در ۱۳ مهر ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به دلیل اتهامات مختلف به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

دستگیری دوم

در ۴ آبان ۱۳۹۰ به دلیل نارسایی کلیه چندین بار بستری شد و در سرانجام زمانی که هنوز دوران محکومیت خود را در زندان می گذراند، یکی از کلیه هایش را از دست داد.

خبرگزاری مشرق نیوز در ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ نوشت، بر خلاف ادعاهای خانواده رونقی، نه تنها کلیه های متهم از کار نیفتاده بلکه بیماری وی یک بیماری مادرزادی (تنگی حالب) بوده و ارتباطی به بازداشت و زندان او ندارد.

در واقع این بیماری، معمولی بوده و حالت اورژانسی نداشته و فقط به دلیل خودداری حسین رونقی از درمان، تشدید شده است.

بعد از ۳ سال حبس در تیر ماه ۱۳۹۱ توانست با وثیقه میلیاری به مرخصی بیاید اما یک ماه بعد در جریان کمک به زلزله زدگان ورزقان به همراه ۳۵ نفر دیگر بازداشت.

مالک اژدر شریفی «رئیس دادگستری» وقت آذربایجان شرقی اتهام این افراد را توزیع اجناس تاریخ مصرف گذشته در مناطق زلزله زده عنوان کرد.

عفو رهبری

 در اسفند ماه ۱۳۹۳ به علت آنکه بیماری حاد کلیوی او «صعب العلاج» تشخیص داده شده مشعمول «عف رهبری در عید فطر» قرار گرفت.اما آزادنشد تا اینکه اردیبهشت ۱۳۹۵ بار دیگر به تشخیص پزشکی قانونی و به علت عدم تحمل کیفر، از زندان اوین آزاد شد.

دستگیری سوم

 بعد از پنج سال سکوت خبری، در ۴ اسفند ۱۴۰۰ به دلیل نقدهای خود از طرح صیانت (محدود سازی اینترنت) در توییتر بازداشت شد. به مدت ۸ روز بازداشت بود تا اینکه به قید وثیقه موقتا آزاد شد.

دستگیری چهارم

 او برای چهارمین بار در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ به دادسرای اوین فراخوانده شد که در نهایت چند روز بعد به همراه وکیل، خود را معرفی کرد و راهی زندان شد.

شایعه شکستگی پاها

 در اوایل بازداشت وی اعلام شد جفت پاهای او بعد از دستگیری شکسته شده است در حالی که بعد از مدتی مشخص شد، این اخبار صحت ندارد و کذب است.

با این حال خبر بارها در شبکه های بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال بازنشر شد و در توییتر چندین ساعت ترند بود.

برگرفته از فتوکده

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.