• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9

شما شاید تصور کنید در خصوص بی حجابی بیخیال نشسته و سکوت کرده ایم/ تا دو هفته آینده نتایجی از جلسات را ملاحظه خواهید کرد

  • کد خبر : 44420
  • 03 دسامبر 2022 - 11:12
شاید تصور کنید در خصوص بی حجابی بیخیال نشسته و سکوت کرده ایم/ تا دو هفته آینده نتایجی از جلسات را ملاحظه خواهید کرد

دادستان کل کشور به تلاش مسؤولان برای ساماندهی وضعیت کنونی حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: شما عزیزان وقتی شاهدید مساله بی حجابی در شهرها دارد خودش را نشان می‌دهد رنج می‌برید و این بحق است اما تصور می‌کنید که مسوولین مربوطه هم ساکت نشسته اند؟

شاید تصور کنید در خصوص بی حجابی بیخیال نشسته و سکوت کرده ایم

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در شامگاه دهم آذرماه در نشست تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیراظهار کرد: شما شاید تصور کنید قوه قضائیه در خصوص بحث بی حجابی بیخیال نشسته و سکوت کرده ایم، در حالی که از ان روزی که این بحث مطرح شد، دشمن به دنبال این بود که گام به گام قدم بردارد و یکی از گام‌ها، بحث فرهنگی بود و یکی از مصادیق آن، همین کشف حجاب زن‌ها بود و قطعاً اگر برخورد صورت بگیرد، این گام اول بوده و امروز دشمن دارد از یک جنگ ترکیبی که یکی از مصادیقش مسأله زن است، اقدام می‌کند.

شعار زن زندگی آزادی تصور می‌کنید بی حساب و کتاب بوده؟

وی گفت: این شعار زن زندگی آزادی تصور می‌کنید بی حساب و کتاب بوده؟ اکنون هم دشمن در همین هفته گذشته بحث حقوق بشر را کلی زد و تلاش کردیم از این مجموع کشورهایی که در این شورا بودند، تلاش فراوان کردیم تا تعداد کسانی که رأی مثبت می‌دهند، کاهش پیدا کنند، کارهایی شد که رأی مثبت به پانزده شانزده تا هم نرسد اما ظرف دو روز رفتند با کشورهایی که می‌توانستند صحبت کردند و این رأی را به بیست و پنج رساندند چراکه مساله حقوق بشر را دارند مطرح می‌کنند.دشمنان بعد از مبحث حقوق بشر، مساله زن را علیه نظام جمهوری اسلامی در جهان مطرح خواهند کرد؛ ما بایستی که در رابطه با این توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن، یک برنامه جامع و کاملی را ببینیم.

تا دو هفته آینده نتایجی از جلسات را ملاحظه خواهید کرد

وی در ادامه به تلاش مسؤولان برای ساماندهی به وضعیت کنونی حجاب در جامعه گفت: شما عزیزان وقتی شاهدید مساله بی حجابی در شهرها دارد خودش را نشان می‌دهد رنج می‌برید و این بحق است اما تصور می‌کنید که مسوولین مربوطه هم ساکت نشسته اند؟ من به عنوان کسی که در میدان این مساله هستم، عرض می‌کنم که هم مجلس و هم قوه قضاییه دارند کار می‌کنند، برای مثال همین دیروز جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و ظرف یکی دو هفته آینده نتایجی را ملاحظه خواهید کرد.

ما به سرعت در حال کار بر روی موضوع حجاب هستیم

وی همچنین بیان کرد: ما به سرعت در حال کار بر روی موضوع حجاب هستیم و تمام تلاشمان را داریم به کار می‌بریم که یک راه حل مدبرانه را بکار ببریم که با این پدیده که دل همه را به درد آورده، مقابله کنیم. حوزه‌های علمیه و خانواده‌های شهدا باید از دستگاه‌های اجرایی، مسوولین فرهنگی و… به شدت مطالبه کنند و این مسأله موثر است. دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و این کار جمعی باید انجام شود.

در خصوص مساله بدحجابی فریاد بزنید و مطالبه کنید

او در ادامه خطاب به حوزویان گفت: در خصوص مساله بدحجابی فریاد بزنید و مطالبه کنید. در سخنرانی‌ها، در مقاله‌ها و در مصاحبه‌ها مطالبه کنید و تنها این را نخواهید که دستگاه قضایی کاری کند.

در خصوص گشت ارشاد اولاً ما گشت ارشاد نداشتیم و عنوانش پلیس امنیت اجتماعی بوده، ثانیاً هرگز دستگاه قضایی نه کوچک‌ترین قدمی و نه طرحی برای تعطیل کردن این گشت داشته و ما این را شاهد بودیم که یک حادثه ای که منشأ آن یک اقدام در این واحد پلیس بوده که محترمانه خانم بدحجابی را دستگیر کردند و آنجایی که ایشان را می‌برند و جلسه می‌گذارند برایشان صحبت می‌کنند و…، این ملاحظه شد که یک اتفاق رخ می‌دهد و همین منشا این داستان‌ها می‌شود.

از هر طرحی که بتواند به دستگاه قضا و به دستگاه اجرایی کمک کند استقبال می‌کنیم

وی خطاب به طلاب و مبلغان گفت: از هر طرحی که بتواند به دستگاه قضا و به دستگاه اجرایی کمک کند که با تدبیر و روشی خردمندانه بتوانیم ناهنجاری حجاب و مسائل اخلاقی دیگر را مدیریت کنیم، استقبال می‌کنیم. من خدا را شاهد می‌گیرم که بنده به عنوان یک طلبه، هرگز از این قضیه کوتاه نمی‌آیم اما به لحاظ مجموع شرایط باید تدبیر اندیشیده شود و دیروز با رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت کردیم و اعلام آمادگی کردند که اگر نقص قانون هست، برطرف شود؛ و به شدت پیگیرش هستیم.

آن آقایی که در سیستان و بلوچستان نشسته خودشان برای زن هیچ حرمتی قائل نیست

دادستان کل کشور تصریح کرد: آن آقایی که در سیستان و بلوچستان نشسته و خودشان برای زن هیچ حرمتی قائل نیست، امروز سنگ حمایت از زن را به سینه می‌زند.بنده به عنوان دادستان کل به کمک شما نیاز دارم و با روشی مدبرانه راهنمایی کنید؛ اگر ما بخواهیم چهار زن ولنگار را به صرف دستگیر کردن و به زندان انداختن فکر کنیم، آیا به نتیجه می‌رسد، خیر، به نتیجه نخواهد رسید اما نباید هم رها کرد؛ ما در حال استفاده از پیشنهادات هستیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.