• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

سلین دیون به یک اختلال عصبی نادر مبتلا شد که دیگر قادر به اجرای برنامه نیست

  • کد خبر : 44606
  • 13 دسامبر 2022 - 1:43
سلین دیون به یک اختلال عصبی نادر مبتلا شد که دیگر قادر به اجرای برنامه نیست

سلین دیون به یک اختلال عصبی نادر مبتلا شد که دیگر قادر به اجرای برنامه نیست او چند روز پیش فاش کرده است که به یک اختلال عصبی نادر مبتلا شده است که باعث شده او قادر به اجرای برنامه نباشد.

سلین دیون به یک اختلال عصبی نادر مبتلا شد

او در یک ویدیوی احساسی که جدیدا به زبان های فرانسوی و انگلیسی در اینستاگرام منتشر کرد، گفت که سندروم فرد سفت باعث ایجاد اسپاسم هایی می شود که بر توانایی او در راه رفتن و آواز خواندن تأثیر می گذارد. این بیماری از هر یک میلیون نفر یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.

متأسفانه، اسپاسم‌ها بر تمام جنبه‌های زندگی روزمره‌ام تأثیر می‌گذارند، گاهی اوقات هنگام راه رفتن با مشکل مواجه می‌شوند و به من اجازه نمی‌دهند تا از تارهای صوتی‌ام برای آواز خواندن به روشی که عادت کرده‌ام استفاده کنم.»

سندرم شخص سفت چیست؟

سندرم شخص سفت باعث سفت شدن ماهیچه ها و اسپاسم دردناک عضلانی می شود که می تواند توسط مواردی مانند صداهای بلند یا لمس سبک ایجاد شود.

بر اساس گزارش موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS)، سندرم فرد سفت با “حالت های غیر طبیعی، اغلب خمیده و سفت” مشخص می شود و دو برابر بیشتر از مردان زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

افرادی که از این اختلال رنج می‌برند ممکن است برای حرکت، راه رفتن یا ترک خانه ناتوان باشند زیرا صداهای خیابان، مانند صدای بوق، می‌تواند باعث اسپاسم و زمین خوردن شود.

این اختلال اغلب به‌عنوان بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس، فیبرومیالژیا، یا اضطراب و فوبیا تشخیص داده می‌شود، اما با آزمایش خون می‌توان تشخیص قطعی داد.

چه چیزی باعث سندرم فرد سفت می شود؟

دانشمندان هنوز علت سندرم فرد سفت را مشخص نکرده اند، اما تحقیقات نشان می دهد که ممکن است ناشی از یک واکنش خود ایمنی باشد.

به نظر می رسد سیستم ایمنی به پروتئینی به نام گلوتامیک اسید دکربوکسیلاز (GAD) حمله می کند که به تولید یک انتقال دهنده عصبی مهم – یا پیام رسان شیمیایی – در مغز کمک می کند.

افراد مبتلا به سندرم فرد سفت دارای سطوح بالایی از آنتی بادی های GAD هستند که می تواند در خون آنها اندازه گیری شود.

بسیاری از بیماران مبتلا به سندروم فرد سفت همچنین دارای یک بیماری خود ایمنی دیگر مانند دیابت، تیروئیدیت و ویتیلیگو یا کم خونی پرنیشیوز هستند که یک وضعیت خود ایمنی است که در آن روده ها نمی توانند ویتامین B12 را به خوبی جذب کنند.

آیا سندرم فرد سفت قابل درمان است؟

هیچ درمانی برای سندرم فرد سفت وجود ندارد. درمان های فعلی فقط می تواند علائم را بهبود بخشد.

یک خطر جدی برای افرادی که از سندرم فرد سفت رنج می برند این است که به راحتی زمین بخورند و آسیب ببینند. اما داروهای ضد اضطراب، شل کننده های عضلانی، ضد تشنج ها، مسکن ها و ایمونوگلوبولین درمانی می توانند به کاهش سفتی و کاهش حساسیت آنها به صدا، لمس و سایر عوامل استرس زا کمک کنند.

دیون گفت چاره‌ای جز به تعویق انداختن تور «شجاعت» خود که قرار بود در فوریه پس از چندین تاخیر آغاز شود، ندارد. کنسرت های بهار ۲۰۲۳ او اکنون به سال ۲۰۲۴ منتقل شده است و کنسرت های تابستان ۲۰۲۳ او به طور کلی لغو شده است.

سلین دیون که پنج جایزه گرمی و دو جایزه اسکار دارد، با آثاری مانند «من زنده هستم» و «قلب من ادامه خواهد داد» پرفروش‌ترین هنرمند زن تمام دوران است.

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.