• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

نحوه راه اندازی ایکس باکس و پلی استیشن برای کودک

  • کد خبر : 44675
  • 15 دسامبر 2022 - 12:24
نحوه راه اندازی ایکس باکس و پلی استیشن برای کودک

دورانی که کنسول های بازی وسایل بازی بی ضرری برای کودکان محسوب شوند، مدت هاست گذشته است. قرار گرفتن در معرض بازی‌های بزرگسالان با محتوای خشونت‌آمیز، سوء استفاده از طریق چت صوتی درون بازی، تنها برخی از خطراتی است که اگر به کودک اجازه دسترسی نامحدود به کنسول بازی را بدهید، با آن مواجه خواهید شد. بنابراین باید محتاط باشید برای نحوه راه اندازی ایکس باکس و پلی استیشن برای کودک با ما همراه شوید.

نحوه راه اندازی ایکس باکس و پلی استیشن برای کودک

اگر قصد خرید یک ایکس باکس، پلی استیشن یا نینتندو سوییچ جدید برای کودک دارید، مدتی را صرف مطالعه راهنمای ما در زیر درباره نحوه تنظیم ایمن این کنسول ها برای کودکان کنید. چند قدم ساده قبل از تحویل کنترلرها می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. این اقدامات را انجام دهید تا مطمئن شوید یک کنسول بازی جدید به بدترین کابوس شما تبدیل نخواهد شد.

نکته کلیدی که باید هنگام دادن یک ایکس باکس جدید به کودک، یا حتی اجازه استفاده از کنسول خانواده به کودک، به خاطر بسپارید، این است که مطمئن شوید که با نمایه/حساب خود وارد سیستم شده است. آنها را در حساب (مدیر) خود بگذارید، و آنها به طور بالقوه می توانند آنچه را که دوست دارند بازی کنند، تنظیمات را به دلخواه تغییر دهند و در معرض تمام خطراتی که در بالا ذکر کردیم قرار نگیرند.

راه اندازی ایکس باکس برای کودک

اگر صاحب رایانه ویندوزی هستید، خبر خوب این است که مایکروسافت از همان سیستم حساب کاربری برای کنسول های ایکس باکس استفاده می کند که برای رایانه های شخصی ویندوزی استفاده می کند. بنابراین بهتر است کنسول را با استفاده از حساب خود راه‌اندازی کنید و کودک را به عنوان دارنده حساب ثانویه اضافه کنید – صفحه‌های راه‌اندازی ایکس باکس شما را از این طریق اجرا می‌کنند. اگر حساب‌های مایکروسافت را در رایانه شخصی ندارید، می‌توانید آن‌ها را روی خود کنسول تنظیم کنید، اما باز هم – یکی برای بزرگسالان و دیگری برای کودک ایجاد کنید، حتی اگر خودتان نمی‌خواهید بازی کنید.

نکته کلیدی: مطمئن شوید که نمی‌توانید بدون وارد کردن پین یا رمز عبور وارد حساب بزرگسالان شوید. این را در تنظیمات امنیتی کنسول خواهید یافت.

مایکروسافت به طور خودکار تنظیماتی را اعمال می کند که برای سن کودک شما مناسب است مثلاً یک کودک ۱۲ ساله است و او فقط می تواند بازی هایی با رده سنی ۱۲ سال یا کمتر انجام دهد و از صحبت کردن با غریبه ها به صورت آنلاین و غیره مسدود می شود. برخی از این تنظیمات ممکن است محدود کننده باشند، اما شما همیشه می توانید آنها را از منوی تنظیمات کنسول یا از وب سایت Microsoft Family تغییر دهید.

همچنین می‌توانید محدودیت‌های زمانی (مثلاً دو ساعت در روز یا بین ساعت‌های معین) را برای بازی‌های فردی تعیین کنید، اگر متوجه شدید که آنها به یک عنوان علاقه دارند.

راه اندازی پلی استیشن برای کودک

همان اصل برای پلی استیشن که در مورد ایکس باکس صدق می‌کند: کودک را به حساب خودش ببرید، نه یک بزرگسال. گذشته از هر چیزی، نمی‌توانید بعداً یک حساب بزرگسال را به حساب کودک تبدیل کنید، مگر اینکه آن را حذف کنید و دوباره شروع کنید. هنگامی که کودک شروع به جمع آوری غنائم کرد، اگر سعی کنید در آن راه بروید، مشکل ایجاد می شود.

برای این موضوع، سونی آن را «مدیر خانواده» در شبکه پلی استیشن (PSN) خود می نامد. هر بزرگسالی که یک حساب کودک ایجاد کند به طور خودکار مدیر خانواده می شود. سپس مدیر خانواده که خود تعیین می کند می تواند بزرگسالان دیگری را به عنوان والدین/سرپرست اضافی منصوب کند.

می‌توانید نحوه ایجاد حساب‌های بزرگسال و کودک را در وب‌سایت Sony بیاموزید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می‌توانید مدت زمانی را که کودک می‌تواند برای بازی در کنسول صرف کند، اجازه دهید یا اجازه دسترسی به بازی‌های خاص را رد کنید، و دسترسی به چت درون بازی و پیام‌های صوتی را مدیریت کنید. به یاد داشته باشید که بازی آنلاین با دوستان اکنون بخش بزرگی از بازی است، بنابراین ممکن است بخواهید به چت صوتی با دوستان تایید شده اجازه دهید، اما اجازه ندهید بازیکنان تصادفی با فرزندتان چت کنند. همه اینها در تنظیمات سونی امکان پذیر است.

گذرواژه خود را با فرزندتان به اشتراک نگذارید یا حساب خود را در کنسول بدون محافظت نگذارید، در غیر این صورت او ممکن است تصمیم بگیرد که تنظیمات را بررسی کند.

کنسول نینتندو سوییچ

در میان تمامی کنسول‌ها، کنسول نینتندو سوییچ کمترین نگرانی را در مورد دادن آن به یک کودک داریم. آنقدر که در ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن می‌بینید، بازی‌های خشن و خشن ندارد. و اگرچه از چت صوتی پشتیبانی می کند، اما بخش مهمی از بازی نیست. تنها  جنبه منفی، این است که کنسول قابل حمل است .

خوشبختانه، نینتندو یک سیستم کنترل والدین بسیار ساده طراحی کرده است. شما فقط می توانید وارد تنظیمات کنسول شوید و از آنجا به کنترل های والدین دسترسی پیدا کنید، اما این موارد محدود هستند. بهتر است برنامه Nintendo Switch Parental Controls را برای اندروید یا آیفون دانلود کنید. راه‌اندازی آن بسیار آسان است – فقط باید یک حساب کاربری ثبت کنید و یک کد شش رقمی را از صفحه کنسول وارد کنید. این برنامه شما را در مورد نحوه انجام بقیه راهنمایی می کند.

هنگامی که برنامه را نصب کردید، می توانید محدودیت پخش روزانه یا چیزی که نینتندو به طور عجیبی آن را “زنگ ساعت خواب” می نامد تعیین کنید. پس از آن بچه‌ها نمی‌توانند تا ساعت ۶ صبح روز بعد روی کنسول بازی کنند. هنگامی که به محدودیت یا زنگ زمان خواب نزدیک می شوند یادآوری دریافت می کنند تا پیشرفت بازی ذخیره شده را از دست ندهند.

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.