• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

بعضی‌ها نامه نوشتند و از رهبری خواستند تا با آمریکا کنار بیاییم

  • کد خبر : 44878
  • 31 دسامبر 2022 - 10:59
بعضی‌ها نامه نوشتند و از رهبری خواستند تا با آمریکا کنار بیاییم

سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر جمعه ۹ دیماه در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، بیان کرد: در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون ۳ رکن امامت امت؛ دین و معنویت موجب پیروزی انقلاب، استحکام نظام، پیشرفت‌ها و توفیقات پیش روی ما بوده است. بعضی‌ها به بزرگان کشور نامه نوشتند و از رهبری و مسئولین خواستند تا با آمریکا کنار بیاییم در حالی‌که آمریکا کجا به توافقات خود عمل کرده است؟

فتنه ۸۸ محصول اختلاف دو جریان سیاسی داخل کشور نبود

وی درباره روشنگری ابعاد و ریشه‌های حوادث و ناآرامی‌های اخیر و مشترکات آن با فتنه ۸۸ افزود: که بررسی تاریخ و درس گرفتن از رخدادهای آن برای تداوم مسیر انقلاب و نظام اسلامی، ضروریست.

سال ۸۸ ادعای تقلب از سوی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری، فتنه‌ای در کشور ایجاد کرد، در آن فتنه شاهد برنامه‌ریزی دقیق دشمنان خارجی و ضدانقلاب داخلی و برخی خواص بی‌تحلیل و بی‌توجه بودیم.

در آن دوره از انتخابات ۸۵ درصد مردم شرکت کرده بودند و یک پیروزی بزرگ با حضور مردم به نمایش گذاشته شده بود، دشمنان این پیروزی را با آسیب‌هایی رو به رو کردند.

فتنه ۸۸ محصول اختلاف دو جریان سیاسی داخل کشور نبود، بلکه این فتنه محصول رویارویی ضد انقلاب و انقلاب بود؛ محصول رویارویی دشمنان قسم خورده این نظام با مردم متدین و نظام و انقلاب ما بود.

در اظهارات مسئولان وزارت اطلاعات وقت، چند دسته در شکل‌گیری و تداوم آن فتنه مشارکت داشتند؛ دسته اول با محوریت آمریکا، انگلیس اسرائیل با همه مستنداتی که وجود دارد. دسته دوم ضدانقلاب داخلی، سلطنت طلبان و منافقین، جنبش مسلمانان مبارز، بنی صدر و .. بودند و دسته سوم هم افرادی که ادبیات خود را به اپوزسیون تغییر دادند و مخالف جریان ناب انقلاب اسلامی بودند. البته دسته چهارم خواص بی بصیرت و دسته پنجم هم جریان‌هایی مثل بهائیت و فرقه‌هایی مثل حجتیه بودند.

حماسه ۹ دی پیروزی اسلام و انقلاب در برابر تمام جریان کفر، نفاق و دشمنان داخلی و خارجی بود

وی همچنین با بیان چرایی گرامیداشت سالگرد ۹ دی و برگزاری راهپیمایی در این روز، شکست دشمنان در این جنگ تمام عیار را دلیل اصلی ذکر و عنوان کرد: حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ پیروزی اسلام و انقلاب در برابر تمام جریان کفر، نفاق و دشمنان داخلی و خارجی بود. آگاهی و بصیرت در راهپیمایی ۹ دی که خودجوش شکل گرفت از راهپیمایی ۲۲ بهمن هم بالاتر بود.

فتنه ۸۸ موجب تهدید، تحریم‌ دولت آمریکا علیه ایران شد

در خنثی سازی آن فتنه، رهبری و امامت در کنار رکن دین‌خواهی، معنویت خواهی و اسلام خواهی قرار گرفتند و عیار وفاداری مردم و امت اسلامی به نظام مشخص شد و همچنین مقبولیت و مشروعیت نظام بار دیگر به اثبات رسید.

غربی‌ها اذعان کردند که اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی این‌بار با تمام قوت نمایان شده و اظهار کردند که ما شکست خوردیم و شکست آن‌ها برای ماحماسه بود. نقش بی بدیل رهبری وضرورت تلاش مجاهدانه مردم و نظام برای توجه به ارزش‌ها و حفاظت از انقلاب از جمله درس‌هایی بود که حماسه ۹ دی به ما آموخت.

در فتنه ۸۸ تمام شبکه‌های خارجی و سفارتخانه‌های دشمنان در کشور ایران و عناصر وابسته‌ای که شبکه‌ها و سرویس‌های امنیتی در برخی ستادهای نامزدهای انتخاباتی کاشته بودند و بعدا دستگیر شدند، فعال بودند؛ این‌ها جزو نقش‌هایی بود که آن‌ها داشتند و دو قطبی‌هایی که می‌خواستند در کشور ایجاد کنند.

فتنه ۸۸ در سطح بین‌المللی موجب تهدید، تحریم‌ها و تصویب قانون جامع تحریم دولت آمریکا علیه ایران شد، این فتنه همچنین باعث شد که قطعنامه ۲۹۲۹ شورای امنیت سازمان بین‌الملل علیه ما صادر شود. وقتی این فتنه شکل گرفت، جنبش‌های ضد ایرانی تحریم‌ها را تشدید کردند و اوج تحریم‌های ما بعد از فتنه ۸۸ بود.

دشمنان بی اعتبارسازی ایران در نهادهای بین‌الملل را رقم زدند و در داخل کشور موجب فرار سرمایه گذار داخلی و خارجی شدند، اوصاف فوق موجب شد به اموال عمومی و خصوصی ضربه بزنند و کاهش شدید گردشگران و دو قطبی سازی فرهنگی و خشنونت طلبی را در ایران بوجود بیاورند.

حوادث امسال چرا اتفاق افتاد و شکل گرفت؟

او به مشترکات فتنه امسال با سال ۸۸ اشاره و عنوان کرد: امروز دور هم جمع شدیم تا با بصیرت افزایی و جهاد تببین بگوییم که حوادث امسال چرا اتفاق افتاد و شکل گرفت؟ هرگاه ما روی باند پرواز اقتدار و تعالی و توسعه قرار گرفتیم دشمن به ما حمله و تهاجم خود را آغاز کرد.

استقرار دولت انقلابی سیزدهم در کنار قوای دیگر و تبعیت از رهبری، انقلاب و نظام را پای یک پرواز تعالی بزرگ قرار داده است و دشمنان از این وحشت کرده‌اند و این حادثه را برای ما رقم زده‌اند، آمریکا در این حادثه در یک جنگ بین‌الملل رسانه‌ای به باروها و اذهان جوانان ما حمله و برخی جوانان را تسلیم تقلب و تهمت‌های خود کرد.

به فکر فرزندان و به دنبال دشمن شناسی باشیم

او خطاب به پدران و مادران، صاحبان سخن، معلمان و اساتید گفت: به فکر فرزندان و به دنبال دشمن شناسی باشیم و با بصیرت، عمق مسائل را برای خود تمرین کنیم. جوانان ما در این حادثه نیاز به ارشاد و جهاد تبیین دارند و جهاد تبیین به گفته رهبری جزو واجبات است.

جانشین ستاد نیروهای مسلح اضافه کرد: حوادث اخیر یک وزن کشی جهانی بود که یکطرف آن کشورهای اروپایی، غربی معاند و در کفه آن‌ها کمونیست و افراد ضد انقلاب و قومیت‌های معاند بودند و تمام جریان‌های مخالف و ملت اسلامی در کفه دیگر اما ما در این وزن کشی جهانی پیروز خواهیم شد.

بعضی‌ها نامه نوشتند و از رهبری خواستند تا با آمریکا کنار بیاییم

وی در پایان با بیان اینکه در این جریان شاهد هستیم که دشمنان در برابر این واقعه دست به اقداماتی می‌زنند، گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست اما بعضی‌ها به بزرگان کشور نامه نوشتند و از رهبری و مسئولین خواستند تا با آمریکا کنار بیاییم در حالی‌که آمریکا کجا به توافقات خود عمل کرده است؟ اگر تسلیم آمریکا شویم آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کند؟ مگر ما می‌توانیم با آمریکایی ها وارد آشتی شویم اینها برای نابودی و انقلاب ما برنامه دارند.

برگرفته از ایسنا

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.