• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
23

سال برهنه مبارک! فستیوال برهنه در ژاپن + عکس

  • کد خبر : 44911
  • 02 ژانویه 2023 - 10:50

در ۵۰۰ سال گذشته، ساکنان اوکایاما، ژاپن، سال نو را با گردهمایی بیش از ۱۰۰۰۰ مرد برهنه که شانس خود را در گرفتن طلسم هایی که در میان جمعیت انداخته می شود امتحان می کنند، جشن می گیرند.این فستیوال برهنه نام دارد.

هاداکا ماتسوری (فستیوال برهنه) چیست؟

این فستیوال که گردشگران کشورهای خارجی بیش از همه شوکه کرده است، جشنواره برهنه است. این جشنواره ای است که به معنای واقعی کلمه در فوندوشی (لباس کمری) نزدیک به برهنگی شرکت می کند.

برای جشنواره برهنه، معنای متفاوتی در هر یک وجود دارد، مانند شیوفومی، راهپیمایی که هر میکوشی را یکی پس از دیگری به داخل دریا می‌بیند یا سومینسای، مراسم مذهبی در معبد کوکوسکی در استان ایواته یا “Saidaiji Eyo” از استان اوکایاما. . نام “جشن برهنه” یک اصطلاح کلی از جشنواره است که در کمربندی که اخیراً ضمیمه شده است برگزار می شود.

چرا این کار را برهنه انجام می دهند؟

 می گویند نوعی تولد و مذاکره با خدا به صورت پاکی است بسیاری از جشنواره‌های برهنه در زمان‌های مهمی مانند شب سال نو، روز سال نو و جشنواره جن‌گیر تابستانی برگزار می‌شوند، زیرا ظاهر رستاخیز و معنای آییوکو را نشان می‌دهد.

کشیش دو شاخه چوب (شینگی) را به میان جمعیت نیمه برهنه پرتاب می کند. سپس درگیری شدید توسط یک گروه برهنه اتفاق می افتد فردی که این درخت ارزشمند را ببرد، فوکو اوتوکو (مرد مبارک سال) نام دارد و در آن سال ثروت به دست می آورد.

در طول این رویداد، دریای مردان نیمه برهنه می جنگند و کشتی می‌گیرند تا دو چوب کوچک ( نمادهای خوش شانسی )را بگیرند، این چوب ها به طور رسمی به عنوان طلسم شناخته می شوند و توسط کشیشان به میان جمعیت پرتاب می شوند. قبل از برگزاری مراسم، مردان شرکت کننده برگه ای حاوی نام، گروه خونی و شماره تماس اضطراری خود تهیه می کنند. و آن را در پارچه ای که دور کمر آنها جمع می شود، می گذارند!

شرکت در جشنواره علاوه بر مژده‌های خوش، امکان برداشت محصول را نیز به همراه دارد. این فستیوال ، همچنان مشهورترین جشنواره هاداکا ماتسوری (جشنواره مردان برهنه) در ژاپن است.

این رویداد برای برانگیختن علاقه در نسل‌های جوان‌تر طراحی شده است و شرکت‌کنندگان قبل از عجله برای طلسم، زمانی را صرف تصفیه کردن خود با آب سرد و دویدن در اطراف محوطه معبد قبل از برگزاری جشن می‌کنند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.