• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

۱۰ قانون غیرمعمول و عجیب لباس پوشیدن در کشورها

  • کد خبر : 45118
  • 18 ژانویه 2023 - 11:52
10 قانون غیرمعمول و عجیب لباس پوشیدن در کشورها

دقیقاً مانند قوانین، کدهای لباس چیزی است که انتظار می رود گردشگران هنگام بازدید از یک مقصد خارجی از آن پیروی کنند. همچنین مشابه قوانین غیرمعمولی که هنگام سفر باید در نظر داشته باشید، قوانین لباس غیرمعمول متعددی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا اطمینان حاصل کنید که به فرهنگ آن کشور احترام می گذارید و از مواردی مانند جریمه اجتناب یا مجازات اجتناب کنید.ما ۱۰ قانون غیرمعمول و عجیب لباس پوشیدن در کشورها را که برایتان جالب است و اگر به این کشورها هم ممکن است سفر کنید بهتر است بدانید برایتان شرح می دهیم.

قانون غیرمعمول و عجیب لباس پوشیدن در کشورها

قوانین غیرمعمول زیادی در سراسر جهان وجود دارد لباس پوشیدن هم قوانین خاص خودش را دارد و در کشورهای مختلف فرق می کند حتی در کشورهایی که خیلی آزاد هستند قوانینی برای لباس پوشیدن دارند که باید در سفرهای خود در کشورهای مختلف مراقب آنها باشید.

شما نمی توانید با صندل در اسپانیا رانندگی کنید

رانندگی با پوشیدن صندل یا دمپایی یا هر کفش باز ایده خوبی نیست. با این حال، در اسپانیا، این نیز یک جرم قابل مجازات است.

پوشیدن بیکینی یا لباس شنا

در بسیاری از کشورها شما اجازه ندارید در خیابان های دور از ساحل لباس شنا بپوشید.برخی از کشورها قوانینی در مورد پوشیدن لباس شنا در خیابان دارند. در مایورکا و بارسلونا در اسپانیا، و همچنین در کرواسی، مالدیو و ترکیه جریمه های سنگینی را برای افرادی که فقط بیکینی یا شورت شنا می پوشند در خیابان اعمال می کنند.

در باربادوس نمی توانید لباس استتار بپوشید

باربادوس، و برخی دیگر از کشورهای حوزه کارائیب مانند سنت وینسنت، و سنت لوسیا، پوشیدن لباس های استتار را برای افرادی که در ارتش نیستند ممنوع می کنند. حتی کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بزرگسالانی که آن را زیر پا بگذارند با جریمه نقدی مواجه خواهند شد.

پوشیدن کفش پاشنه بلند در یونان ممنوع است

بله حتما تعجب میکنید اما در مکان های تاریخی یونان، مانند آکروپولیس یا دلفی، به زنان اجازه پوشیدن کفش های پاشنه بلند را نمی دهند. این امر برای جلوگیری از آسیب رساندن به این آثار باستانی است.

در برخی کشورها ، زنان نمی توانند شلوار بپوشند

در سودان و کره شمالی زنان مجاز به پوشیدن شلوار نیستند. بر اساس گزارش ها، زنان در هر دو کشور برای پوشیدن شلوار ممکن است با مجازات سختی روبرو شوند.

مردان در سودان نمی توانند آرایش کنند

همان تفسیر خشن قوانین شرعی که زنان را از پوشیدن شلوار در سودان منع می‌کند، مدل‌های مرد را برای آرایش در یک شوی مد «بدپوشش» و «توهین آمیز» می‌دانست.

در مکان های مذهبی لباس های پوشیده بپوشید

از کلیساها گرفته تا مساجد و معابد، بازدیدکنندگان باید به عنوان نشانه احترام در بسیاری از مکان‌های مقدس، خود را بپوشانند. این معمولاً به این معنی است که باید شانه های خود را بپوشانید و دامن یا شلوار بلند بپوشید، در برخی از مکان ها نیز از شما می خواهند که سر خود را هم بپوشانید.

در هارودز در لندن شیک بپوشید

اگر «لباسی بپوشید که قسمت‌های خاص بدن را نشان دهد یا تصاویر یا نوشته‌های توهین‌آمیز را به تصویر بکشد»، فروشگاه بزرگ لوکس معروف لندن به شما اجازه ورود نمی‌دهد.و این شامل شلوار جین پاره، شلوار برمودا یا شورت ساحلی بلند، لباس شنا، کت مجردی ورزشی، شورت دوچرخه سواری، دمپایی، صندل بند دار، و لباس های کثیف یا نامرتب است.

در فرانسه صورت را نباید بپوشانید

فرانسه پوشیدن هر گونه نقاب و پوشیه و روبنده برای پوشاندن صورت در اماکن عمومی را ممنوع کرده است. این شامل ماسک، کلاه ایمنی، و کلاه و همچنین نقاب برقع و دیگر حجاب های صورت هم هست.

نمایان شدن حتی یک سانت از پوست بدن برای زنان در عربستان غیرقانونی است

چه محلی باشید و چه خارجی، زنان در عربستان سعودی اجازه ندارند حتی یک سانت از پوستشان دیده شود. دستها، پاها و سرها و حتی بعضی موارد صورت باید همه پوشیده باشند. در عین حال، لباس پوشیدن متقابل و «رفتار زنانه» نیز برای مردان غیرقانونی است.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.