• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

اولین خرید بزرگ ایران از جنگنده های خارجی در قرن قواعد بازی در خاورمیانه را تغییر می‌دهد

  • کد خبر : 45145
  • 21 ژانویه 2023 - 11:43
اولین خرید بزرگ ایران از جنگنده های خارجی در قرن قواعد بازی در خاورمیانه را تغییر می‌دهد

نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت: تحویل جنگنده های پیشرفته سوخوی سو ۳۵ از سوی روسیه به ایران که در آستانه نهایی شدن قرار دارد، دورانی تازه در روابط تهران و مسکو را آغاز خواهد کرد.

روابط نظامی رو به توسعه ایران و روسیه، تاثیرات زیادی بر منافع امنیتی واشنگتن و همپیمانانش در خاورمیانه خواهد داشت.

اولین خرید بزرگ ایران از جنگنده های خارجی در قرن حاضر محسوب می شود

این مجله آمریکایی در ادامه نوشت: این تحول، اولین خرید بزرگ ایران از جنگنده های خارجی در قرن حاضر محسوب می شود که نیروی هوایی ایران را تقویت می‌کند و راه را برای مبادلات تسلیحات نظامی بین این دو قدرت در آینده ، هموار می‌سازد.

نیوزویک در ادامه در ارتباط با قدرت جنگنده های سو ۳۵ روسی، عنوان کرد: با توجه به قابلیت هایی که این جنگنده از آن برخوردار است، آن در خاورمیانه بی رقیب ساخته است.

این جنگنده یک درنده خطرناک در برابر جنگنده های نسل چهارم محسوب می شود

«گای پلابسکی» کارشناس صهیونیست در امور تسلیحاتی در این باره به نیوزویک گفت: این جنگنده روسی با توجه به ویژگی هایی که از آن بهره مند است، یک درنده خطرناک در برابر جنگنده های نسل چهارم و حتی نسل ۴.۵ کشورهای غربی محسوب می شود.

تحویل جنگنده های سوخوی سو ۳۵ می تواند قواعد بازی نظامی در خاورمیانه را تغییر دهد

وی با اشاره به اینکه تحویل جنگنده های سوخوی سو ۳۵ روسی به ایران می تواند قواعد بازی نظامی در خاورمیانه را تغییر دهد، افزود: تحویل این جنگنده ها به ایران در کنار استقرار سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ در این کشور، می تواند به چالش بزرگی برای جنگنده های نسل چهارم نیروی هوایی ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تبدیل شود.

آشنایی با جنگنده سوخو ۳۵ روسیه

در دهه ۱۹۸۰، سوخو به دنبال ارتقای جنگنده سوخو-۲۷ بود. نتیجهٔ بهبود ویژگی‌های آیرودینامیکی سوخو-۲۷، جنگنده‌ای با نام سوخو-۲۷ام بود. سوخو-۲۷ام نخستین پروازش را در ژوئن ۱۹۸۸ انجام داد. پروژه سوخو-۲۷ درنهایت با چند ارتقا به سوخو-۳۵ تبدیل شد و محصول نهایی با نام «سوخو-۳۵ اس» شناخته می‌شود.

سوخو-۳۵ نسبت به سوخو-۲۷ام، از ویژگی‌های آیرودینامیکی و مانورپذیری بهتر، برد بیشتر، موتور قوی‌تر، وسایل الکترونیکی و تجهیزات ارتباطات هوایی پیشرفته‌تری برخوردار است. پس از ساخت اولین گونه از سوخو-۳۵ اولیه، سپس سوخو-۳۷ بعنوان مدل توسعه یافته از سوخو-۳۵ که دارای قابلیت جهت‌دهی رانش است به‌صورت آزمایشی تولید شد. هیچ‌کدام از جنگنده‌های نامبرده، در تعداد بالا تولید نشدند.

برگرفته از مهر

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.