• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
10

جیتکس از خودروهای پرنده، ربات سگ‌ها و تاکسی‌های بدون راننده رونمایی کرد

  • کد خبر : 45366
  • 02 فوریه 2023 - 0:10
جیتکس از خودروهای پرنده، ربات سگ‌ها و تاکسی‌های بدون راننده رونمایی کرد

ماشین‌های پرنده و سگ‌های ربات، جلسات متاورس، و تاکسی‌ها اما بدون راننده، تنها بخشی از فناوری‌هایی هستند که اوایل این ماه در جیتکس GITEX (نمایشگاه فناوری اطلاعات خلیج‌فارس) در دبی به نمایش درآمدند.

جیتکس اکنون در چهل و دومین سال خود، از یک نمایشگاه خاص و با علاقه خاص به بزرگترین نمایشگاه جهان در نوع خود تبدیل شده است که میزبان ۵۰۰۰ شرکت از ۹۰ کشور است.

جیتکس نمایشگاه فناوری اطلاعات خلیج‌فارس

عمر العلما، وزیر دولت امارات در امور هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و سیستم کار از راه دور گفت: «جی‌تکس تنها مکانی روی زمین است که می‌توانید برای دیدن شرکت‌هایی از سرتاسر جهان برای نمایش فناوری و نوآوری‌ها به آن بروید. این پیشرفت بزرگترین نمایشگاه فناوری در جهان امروز است. و این واقعاً گواهی است بر آنچه امارات متحده عربی و دبی می توانند انجام دهند وقتی که بخشی را در اختیار می گیرد و روی آن تمرکز می کند. ما تمرکز زیادی روی فناوری داریم و می‌بینیم که شرکت‌های سراسر جهان به این باور دارند و می‌آیند تا نوآوری‌های خود را به اینجا بیاورند تا ابتدا بازارهای جدید را کشف کنند، اما در عین حال سعی کنند به بازار امارات نیز نفوذ کنند.

روم سرویس ویدیویی جدید

این نمایشگاه فناوری تمرکز بر آینده است و امسال فشاری بر روی متاورس انجام شد. بنیاد TRMW در لوکزامبورگ مستقر است و محصول خود روم “ROOM” را در جیتکس عرضه کرد. این یک سرویس ویدیویی جدید است که تماس‌های سبک زوم را با پیچ و تاب بازی ویدیویی سه بعدی ایجاد می‌کند. نیازی به دانلود برنامه نیست زیرا در مرورگر اجرا می شود.

استفانی پالومینو، مدیر کل و مدیر ارشد محصول ROOM گفت: «روم واقعی ترین راه برای برقراری ارتباط با مردم در اینترنت است. بنابراین، چیزی که ما با آن مبارزه می کنیم اساساً موضوع خستگی ویدیو کنفرانس است و بنابراین مردم دوباره از با هم بودن در فضای دیجیتال لذت می برند.

خودروی پرنده

یکی دیگر از فناوری‌های با فاکتور شگفت‌انگیز، نمونه اولیه چینی Xpeng X2 بود. این خودروی پرنده آینده نگر از فیبر کربن ساخته شده است و می تواند دو سرنشین را در حالی که دی اکسید کربن صفر منتشر می کند حمل کند. از آنجایی که این شهر با در نظر گرفتن ارتفاع کم طراحی شده است، با حداکثر سرعت پرواز ۱۳۰ کیلومتر در ساعت، شهر خانه آن خواهد بود.

دانشمند ارشد مهندسی هوافضا در XPENG AEROHT توضیح داد که چگونه آنها به این نقطه رسیده اند او گفت: “اول از همه، ما از یک مینی کوپتر بسیار کوچک شروع می کنیم، و سپس تجربه خود را در پیشرفت ها به دست می آوریم. وزن کل طراحی و همچنین در نظر گرفتن الزامات ایمنی مختلف و کاهش در سیستم ما. فکر کنم الان هشت سال وقت گذاشتیم. در این مرحله و برای تجاری سازی آن برای نسل بعدی، فکر می کنم هنوز به دو یا سه سال زمان نیاز داریم.»

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.