• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

معرفی کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

  • کد خبر : 45862
  • 28 فوریه 2023 - 15:36

کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، نوشته مگان دیواین، نگاه  جدیدی برای مواجهه با سوگ و فقدان  معرفی می‌کند. این نگرش جدید را نه استاد دانشگاهی که خودش را در دفتر کارش زندانی کرده و سوگ را مورد مطالعه قرار داده است، بلکه کسی که خودش در غم و اندوه زندگی کرده ارائه می‌دهد.

کتاب مسیری برای بازنگری در رابطه‌مان با سوگ ارائه می‌دهد و خوانندگان را تشویق می‌کند سوگشان را واکنشی طبیعی به مرگ و فقدان ببینند، نه وضعیتی نابه‌جا که نیاز به تغییر دارد. و به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه با مهارت و محبت در مدت سوگواری‌شان زندگی کنند.

در مورد کتاب عیبی نداره اگر حالت خوش نیست

کتاب فقط برای دردمندان نیست

این کتاب می‌خواهد وضعیت را برای همه بهتر کند. همهٔ ما در مرحله‌ای از زندگی، سوگ و فقدان را تجربه خواهیم کرد همهٔ ما فردی را خواهیم شناخت که با فقدانی بزرگ زندگی می‌کند. فقدان تجربه‌ای جهانی است.

شاید برای شما مفید باشد : لذت خواندن کتاب، ترانه فراموشی نوشته ی بنیتا مشیری

مگان می‌گوید:

«زمانی بوده که روی زمین به خودم پیچیده‌ام و زوزه کشیده‌ام، نمی‌توانستم غذا بخورم یا بخوابم و بیشتر از چند دقیقه تحمل خارج شدن از خانه را نداشته‌ام. من با جنبه‌های فیزیکی سوگ (از دست دادن حافظه، تغییر شناختی و اضطراب) دست و پنجه نرم کرده‌ام و ابزارهایی برای تسکینشان یافته‌ام. با ترکیبی از مهارت‌های بالینی و تجربه‌ام، تفاوت بین «رفع درد» و« مرهم گذاشتن بر درد» را یاد گرفتم

تکه هایی از متن کتاب عیبی نداره اگر حالت خوش نیست

هفته‌ها و ماه‌های اول، پس‌از مرگ ناگهانی و غیرمترقبه، خودشان دنیایی مجزا به حساب می‌آیند. در آن زمان اولیهٔ پس‌از برخورد، معدود چیزهایی باعث تسلیِ خاطرتان می‌شوند. چیزهایی که در گذشته باعث راحتی بودند، زیر بار این نوع سوگ، بی‌تأثیر می‌شوند. کلماتی که با نیت تسلیِ خاطر گفته می‌شوند فقط آزار می‌دهند. تشویق فایده‌ای ندارد. شعارهای کلیشه‌ای هرگز کمکی نمی‌کنند.

سوگ هیچ ایرادی ندارد .سوگ امتداد طبیعی عشق است پاسخی سالم و عاقلانه به فقدان .

این که سوگ حس بدی به همراه دارد باعث نمیشود بد باشد.این که شما احساس می کنید دیوانه شده اید دلیل نمی شود دیوانه باشید .

سوگ بخشی از عشق است ، عشق به زندگی ،عشق به خود ،عشق به دیگران .

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.