• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
14

پیرترین سگ جهان به سن ۳۰ سالگی رسید/ داستان معجزه آسای زندگی بابی

  • کد خبر : 46056
  • 09 مارس 2023 - 10:12

بابی پیرترین سگ جهان به سن ۳۰ سالگی رسید. این سگ با نژاد اصیل رافیرو از لیریا، پرتغال، رسماً در فوریه ۲۰۲۳ توسط رکوردهای جهانی گینس (GWR) به عنوان “پیرترین سگ زنده جهان” معرفی شد.

پیرترین سگ جهان

 بابی متولد ۱۳۷۱ در دامپزشکی شهرداری لیریا ثبت نام کرده است. هنگامی که بوبی به عنوان “پیرترین سگ جهان” شناخته شد، مقامات GWR متوجه شدند که بوبی نه تنها یک بلکه دو رکورد جهانی از پیشینیان خود را شکسته است. او نه تنها “پیرترین سگ زنده جهان” بلکه “پیرترین سگ جهان” است!

اسپایک، یک چیهواهوا ۲۴ ساله از کامدن، اوهایو، در دسامبر ۲۰۲۲ به عنوان “پیرترین سگ زنده جهان” معرفی شد. در یک بازه زمانی بسیار کوتاه، GWR شواهدی از بوبی دریافت کرد و او را به رکورددار جدید تبدیل کرد. عنوان.

قبل از بابی، صاحب عنوان “پیرترین سگ جهان” بلوی، سگ گاو استرالیایی بود. بلوی تمام زندگی خود را در ویکتوریا زندگی کرد. بلوی که در سال ۱۹۱۰ به دنیا آمد، کمی بیشتر از ۲۹ سال داشت که درگذشت. بابی این رکورد صد ساله را شکست و در فوریه ۲۰۲۳ به پیرترین سگ جهان تبدیل شد!

داستان زندگی بابی

لئونل کاستا، مالک ۳۸ ساله بابی ، داستان باورنکردنی را روایت می کند که چگونه حیوان خانگی وفادارش از یک تجربه نزدیک به مرگ درست در بدو تولد جان سالم به در برد!

پدر لئونل یک شکارچی بود و سگ های زیادی در خانه داشتند. هنگامی که لئونل هشت ساله بود، یکی از سگ ها، گیرا، چهار توله نر در ساختمانی به دنیا آورد که خانواده کاستا چوب ذخیره می کردند. از آنجایی که خانواده کاستا قبلاً حیوانات زیادی داشتند، پدر لئونل تصمیم گرفت که توله‌های تازه متولد شده را نگهداری نکنند. در آن روزها، رویه ناخوشایندی وجود داشت که در صورتی که مردم نمی خواستند حیوانات بیشتری در خانه داشته باشند حیوانات تازه متولد شده را در یک سوراخ دفن می کردند .

یک روز پس از تولد توله‌ها، والدین لئونل به سرعت توله‌ها را در حالی که سگ مادر در صحنه حضور نداشت، بردند و متوجه نشدند که یک توله را جا گذاشته اند!

لئونل و برادرانش که از دوستداران سرسخت حیوانات بودند، وقتی دیدند که توله ها را به زور بردند، ناراحت شدند. آنها احساس بسیار بدی برای گیرا داشتند. با این حال، آنها متوجه شدند که گیرا به بازدید از ساختمانی که توله‌ها در آن متولد شده‌اند، ادامه می‌دهد، حتی پس از اینکه والدینشان توله‌های تازه متولد شده را بردند. آنها تعجب کردند که چرا با وجود اینکه هیچ توله ای در ساختمان نبود، او به آنجا می رود!

آنها بی سر و صدا به دنبال او رفتند و با خوشحالی ، بابی را پیدا کردند. برادران که از دیدن این توله سگ بامزه هیجان زده شده بودند، تصمیم گرفتند از او محافظت کنند.

همانطور که برنامه ریزی شده بود، برادران با موفقیت بابی را از والدین خود پنهان کردند. وقتی پدر و مادر لئونل بالاخره او را کشف کردند، چشمان بابی باز بود!

لئونل با علاقه به یاد می آورد که وقتی بابی عضوی از خانواده او شد، یک پسر هشت ساله بود. با وجود اینکه پدر و مادرش فریاد می زدند و او و برادرانش را به خاطر پنهان کردن توله سگ تنبیه کردند، او لبخند می زند و می گوید که تمام این مشکلات برای نجات حیوان خانگی دوست داشتنی اش ارزشش را داشت.

بنابراین، داستان بابی از تجربه نزدیک به مرگ در بدو تولد تا اعلام شدن به عنوان مسن ترین سگ جهان، واقعاً یک داستان معجزه آسا است.

راز طول عمر بابی

بابی نژادی از سگ های نگهبان است که میانگین امید به زندگی آنها بین ۱۲ تا ۱۴ سال است. با این حال، بوبی تقریباً دو برابر عمر مورد انتظار زندگی کرده است!

لئونل هنگام بحث در مورد دلیل طول عمر بابی گفت که مادرش نقش مهمی را ایفا می کند. لئونل همچنین فکر می‌کند که محیط آرامی که در آن زندگی می‌کنند، به دور از شلوغی و شلوغی شهر، می‌تواند یکی از عوامل مهم برای طول عمر طولانی بابی باشد.

بابی در طول زندگی خود از آزادی زیادی برخوردار بوده است که سایر حیوانات خانگی معمولاً از آن برخوردار نیستند. به عنوان مثال، او اجازه داشت آزادانه در جنگل ها و زمین های کشاورزی اطراف خانه آنها پرسه بزند. با کمال تعجب، خانواده کاستا هرگز بابی را به زنجیر نبسته اند یا قلاده وصل نکرده اند! در نتیجه، بابی بسیار اجتماعی است زیرا با حیوانات دیگر بزرگ شده است.

با این حال، فعالیت بابی به دلیل کهولت سن به طور قابل توجهی کاهش یافته است. او کمتر از دوران جوانی اش ماجراجو است، زیرا راه رفتن برایش سخت است. از آنجایی که بینایی او نیز بدتر شده است، او مدام با موانع برخورد می کند، که او را ناامید می کند. او ترجیح می دهد بعد از غذا استراحت کند یا وقتی هوا سرد است کنار آتش استراحت کند. او همچنین از گذراندن وقت با چهار دوست گربه سان خود در حیاط خلوت لذت می برد.

بابی همیشه “غذای انسان” را که خانواده کاستا می خوردند به جای غذای کنسرو شده حیوانات ترجیح می داد. لئونل می‌گوید که همیشه غذا را در آب خیس می‌کند تا بیشتر چاشنی آن را قبل از سرو برای حیوان خانگی‌اش از بین ببرد. بوبی در نتیجه رژیم غذایی و سبک زندگی فعال خود از زندگی سالمی برخوردار بود. او تا سال ۲۰۱۸ که به دلیل مشکل تنفسی در بیمارستان بستری شد، هرگز با مشکلات جدی سلامتی مواجه نشده بود. خوشبختانه او با مراقبت مناسب دامپزشکی و عشق بی قید و شرط خانواده کاستا از این دوره سخت جان سالم به در برد.

لئونل برای اطمینان از اینکه از بابی در دوران پیری به خوبی مراقبت می شود، او را به طور مرتب برای معاینات بهداشتی به دامپزشک می برد. لئونل ادعا می کند که حیوانات خانگی زیادی داشته اند که چندین سال فراتر از طول عمر مورد انتظارشان دوام آورده اند، اما بابی سگی منحصر به فرد بود که طولانی ترین مدت زنده ماند. با این حال، او هرگز فکر نمی کرد دوستش مسن ترین سگ جهان باشد!

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.