• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

جزئیات ثبت‌نام در طرح جامع فروش خودروهای داخلی وزارت صمت اعلام شد

  • کد خبر : 46098
  • 11 مارس 2023 - 14:49
طرح فروش خودروهای داخلی

بزرگ‌ترین طرح فروش خودروهای داخلی از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ اسفندماه برگزار می‌شود.

بزرگ‌ترین طرح فروش خودروهای داخلی از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ اسفندماه برگزار می‌شود. متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند پس از ایجاد حساب وکالتی، به وب‌سایت ثبت‌نام خودروهای داخلی با آدرس جدید www.esalecar.ir مراجعه کرده و اقدامات مربوطه را به انجام برسانند. براساس اطلاعات فعلی، علی‌رغم عدم تمایل بسیاری از شرکت‌ها برای فروش بدین شیوه، اما اسامی محصولات ایران‌خودرو، سایپا، فردا موتورز، مکث موتور، کرمان موتور، آرین پارس موتور، خودروسازی ایلیا و مدیران خودرو برای فروش خودرو در سامانه جامع وزارت صمت منتشر شده است.

طرح فروش خودروهای داخلی

طرح یکپارچه عرضه بدون قرعه‌کشی انجام می‌شود و به تمام متقاضیان واجدالشرایط خودرو تعلق می‌گیرد. البته در صورتی که ظرفیت خودروها کمتر از تعداد متقاضیان باشد، افراد به ترتیب در لیست انتظار قرار می‌گیرند. حداقل ۱۸ سال سن، نداشتن پلاک فعال و همین‌طور عدم خرید خودرو از شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو در ۴۸ ماه گذشته ازجمله شرایط شرکت در این طرح به‌حساب می‌آیند.

متقاضیان پیش از مراجعه به سایت ثبت‌نام خودروهای داخلی می‌بایست یک حساب وکالتی را به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد کنند. مهلت ایجاد حساب وکالتی تنها چهار روز (از ۲۰ الی ۲۳ اسفندماه) است. پس از ایجاد حساب وکالتی، متقاضی موظف است ۱۰۰ میلیون تومان پول به این حساب واریز کند و سپس آن را مسدود سازد.

پس از ایجاد حساب وکالتی، متقاضی می‌تواند از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ اسفندماه به وب‌سایت www.esalecar.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کند. به‌محض مراجعه به سایت ثبت‌نام خودروهای داخلی و انجام مراحل مربوطه، متقاضی اولویت‌بندی شده و سپس تا حداکثر پایان فروردین‌ماه، تخمینی از زمان تحویل خودرو به متقاضی ارائه خواهد شد. در این مدت پول در حساب وکالتی به‌طور بلوکه باقی خواهد ماند.

اگر مشخص شد موعد تحویل خودرو از ۳ ماه بیشتر می‌شود، متقاضی (با حفظ نوبت) می‌تواند برای خروج پول خود از حساب وکالتی اقدام کند. سپس براساس فراخوان خودروساز و منطبق با لیست انتظار هر محصول، ثبت‌نام خود را قطعی کرده و یا از خرید انصراف دهد.

قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل و مطابق با دستورالعمل‌های شورای رقابت اعلام می‌شود. بنابراین تکمیل یا واریز وجه نهایی، آخرین مرحله طرح یکپارچه عرضه خودرو به‌حساب می‌آید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46098

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.