• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

هفته پرحادثه در کوهستان‌های کرمانشاه با ۴ نفر فوتی

  • کد خبر : 46635
  • 15 آوریل 2023 - 10:34

بر اساس اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هفته ای که گذشت هفته پرحادثه در کوهستان‌های کرمانشاه بود و چهار نفر در مناطق مختلف استان بر اثر سقوط از ارتفاعات جان خود را از دست دادند.

هفته پرحادثه در کوهستان‌های کرمانشاه با ۴ نفر فوتی

هفته پرحادثه در کوهستان‌های کرمانشاه

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: روز گذشته (جمعه ۲۵ فروردین) ساعت ۱۸:۱۲ دقیقه طی تماس تلفنی مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاعات کوه ترازک شهرستان اسلام آبادغرب اعلام شد.

متاسفانه در این حادثه فرد مورد نظر جان خود را از دست داده بود که یک تیم عملیاتی بلافاصله با تجهیزات امدادی و کوهستان جهت انتقال جسد کوهنورد به محل حادثه اعزام شدند.

در یک حادثه مشابه دیگر نیز ۲ کوهنورد بامداد روز جمعه در ارتفاعات «پراو» به دلیل شرایط بد آب و هوایی دچار حادثه شدند.

مسیر امدادرسانی جهت دسترسی به حادثه دیدگان طولانی بود

محمدی همچنین گفت: در این حادثه یک کوهنورد مصدوم و کوهنورد دیگر فوت کرد، به دلیل شرایط بد آب و هوایی و هشدارهای مکرر هواشناسی مبنی بر امکان برخورد صاعقه، بارش شدید باران و تاریکی مسیر، امکان صعود نیروهای عملیاتی به ارتفاعات وجود نداشته و تیم نهایتا توانست ساعت هشت به محل اعزام شود.

مسیر امدادرسانی جهت دسترسی به حادثه دیدگان طولانی بود طی هماهنگی بعمل آمده تیم از مسیر دوم به ارتفاعات صعود کرده و به کوهنورد مصدوم که توسط کوهنوردان مستقر در پناهگاه به پایین منتقل شده بود دسترسی پیدا کردند.

یک تیم عملیاتی با انجام کمک های اولیه، فیکس و بسکت کردن مصدوم نسبت به انتقال ایمن مصدوم به دامنه کوه اقدام کرده و یک تیم نیز جهت انتقال فرد فوتی به مسیر ادامه داد که در نهایت در ساعت ۲:۴۵ دقیقه عصر دیروز جنازه کوهنورد فوت شده تحویل عوامل قضایی حاضر در محل شد.

سقوط از ارتفاعات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همچنین گفت: در یک حادثه دیگر یک مرد ۶۲ ساله به دنبال سقوط از ارتفاعات شهرستان سنقروکلیایی جان خود را از دست داد.

پس از تماس تلفنی واحد آتش‌نشانی شهرستان سنقر و کسب خبری مبنی بر سقوط‌ یک مرد ۶۲ ساله از ارتفاعات‌ این شهرستان به سرعت نیروهای عملیاتی پایگاه امداد و نجات «مله ماس» به محل مورد نظر اعزام شده و پس از انجام عملیات جستجو و نجات و طی هماهنگی با پلیس انتظامی جسد فرد فوتی را به پایین کوه منتقل کردند و سپس به سازمان آرامستان‌ها در محل تحویل دادند.

در آخرین حادثه کوهستان در هفته گذشته نیز یک مرد ۶۰ ساله بر اثر سقوط از ارتفاعات «شیره چقا» شهرستان دالاهو جان باخت که به دنبال گزارش مردمی و تماس تلفنی نیروهای مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گزارش این سقوط اعلام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر شعبه دالاهو نیز بلافاصله با پشتیبانی نیروهای امدادی شعبه سرپل‌ذهاب به محل حادثه اعزام شدند که پس از چهار ساعت پیمایش و عملیات جستجو، جسد فرد فوتی را به پایین کوه منتقل کرده و تحویل عوامل نیروی انتظامی حاضر در محل دادند.

گروه‌های کوهنوردی اطلاعات صعود را به هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر اعلام کنند

گروه‌های کوهنوردی قبل از صعود اطلاعات صعود خود را به هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان اعلام و حتما یکی از اعضا دوره‌های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیروهای امدادی انجام دهد.

همچنین قبل از صعود شرایط آب و هوایی را بررسی کرده و بدون تجهیزات، سرپرست و راهنما از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در صورت بروز حادثه هم با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.