• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

جزئیات درگیری نقابدارها در سلمان‌شهر/ تشکیل کمیته‌ویژه حقیقت‌یاب

  • کد خبر : 46670
  • 17 آوریل 2023 - 10:10
جزئیات درگیری نقابدارها در سلمان‌شهر/ تشکیل کمیته‌ویژه حقیقت‌یاب

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران درباره درگیری نقابدارها در سلمان‌شهر گفت: برخی افراد نقابدار که از اهالی‌روستای دانیال نبودند با هدف ایجاد التهاب و اغتشاش بر آتش این درگیری ‌تاریخی دمیدند.

این درگیری یک ریشه قدیمی دارد

روح‌الله سلگی با بیان اینکه این درگیری یک ریشه قدیمی دارد، افزود: امروز در برخی خبرها گفته شد که طرف دعوا یک نهاد دولتی بود، اما اینگونه نبود بلکه طرف دعوا یک شخص بود که وقف خاص دارد. این فرد در راستای تثبیت مالکیت خود کانکسی در این زمین قرار می‌دهد که ما این اقدام را تایید یا رد نمی‌کنیم و باید بررسی شود.

درگیری نقابدارها در سلمان‌شهر

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: افرادی در اعتراض به این اقدام در روستای دانیال حضور پیدا می‌کنند و یکی دو نفر مردم را برای ایجاد یک آنارشی و به هم ریختگی تحریک می‌کنند.

برخی افراد نقابدار که از اهالی روستا نبودند برای اینکه برای رسانه‌های معاند خوراک تامین کنند وارد این نزاع می‌شوند و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این افراد مست هم بودند.

حمله به خودروی نیروی انتظامی و کشته شدن دو نفر

وی تصریح کرد: بررسی‌های دقیق‌تر از این ماجرا توسط دستگاه‌های امنیتی در حال انجام است، در حالیکه این افراد کسانی بودند که هیچ نفعی در روستا نداشتند بلکه نفع آنان ایجاد ناامنی در منطقه بود. این افراد و برخی از اهالی روستا به خودروی نیروی انتظامی حمله می‌کنند و نزاعی را شکل می‌دهند که دو نفر در جریان آن کشته می‌شوند.

نزاع بر سر زمین‌های این روستا به قبل از انقلاب بر می‌گردد

وی در ادامه گفت : نزاع بر سر زمین‌های این روستا به قبل از انقلاب بر می‌گردد، پرونده واگذاری این زمین‌ها مربوط به دوران قبل از انقلاب بود و اینگونه که برخی‌ها اعلام کردند این زمین‌ها توسط نهادهای حکومتی واگذار شده است، کذب محض است. او افزود: رسانه‌ها امروز بیش از یک‌هزار محتوای جعلی در خصوص روستای دانیال با هدف ایجاد التهابات و دمیدن اغتشاشات تولید کردند.

تشکیل کمیته‌ویژه حقیقت‌یاب

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه کمیته ویژه حقیقت یاب با دستور استاندار تشکیل شده است، ادامه داد: بررسی موشکافانه این موضوع در دستور کار نهادهای امنیتی استان قرار گرفته است. سلگی اظهار کرد: اگر در بررسی به افرادی برخورد کنیم که در این ماجرا مردم را تحریک کردند یا دستگاه‌هایی قصوری داشتند حتما با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس  ضمن تسلیت بابت حادثه تلخ روستای دانیال سلمان شهر، گفت: این نکته را عرض می‌کنم که روز گذشته در جلسه سران قوا ، ریاست محترم قوه قضائیه در جریان موضوع بودند و پیگیر هستند و شخصا مسئله را در این جلسه مطرح کردم، مردم عزیز نیز مطمئن باشند که ایشان به طور ویژه این موضوع را پیگیری می‌کنند. کمیسیون امنیت ملی نیز این موضوع را پیگیری کند تا ان شاءالله رسیدگی جدی و دقیقی در این حادثه تلخ صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.