• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10

ورود خودروهای کارکرده از مناطق آزاد مجاز شد؟

  • کد خبر : 47135
  • 31 می 2023 - 10:02
خودرو های کارکرده

طبق اعلام سامانه جامع تجارت، امکان واردات به سرزمین اصلی برای کالاهای وارد شده به مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ میسر شده است.

بر اساس بخشنامه دفتر مقررات صادرات و واردات به شماره ۱۶۸۹۸۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ و عطف به مصوبات جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ کارگروه هماهنگی موارد خاص؛ مقرر گردید در خصوص کالاهایی که قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ وارد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده است و در حال حاضر قصد ورود کالا از مناطق به سرزمین اصلی را دارند، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز از محل بند ۹ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات فراهم گردد.

شاید برای شما جالب باشد :صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد

خودروهای کارکرده

در راستای اجرای مصوبات مذکور، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز در سامانه جامع تجارت با محل تامین ارز «بند ۹ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات – واردات به سرزمین اصلی کالاهای دارای قبض انبار مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱» برای این کاربران فراهم گردید. لازم به ذکر است که ثبت سفارش از این محل تامین ارز به منظور بررسی صحت زمان ورود کالا به منطقه نیازمند اخذ مجوز از «دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» می‌باشد.

چون در اطلاعیه سامانه جامع تجارت محدودیتی ذکر نشده است این گمانه مطرح شده که دولت مجوز ورود خودروهای کارکرده موجود در مناطق آزاد به سرزمین اصلی را از طریق رویه بدون انتقال ارز صادر کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.