• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

معرفی کتاب بهترین خودت باش دختر

  • کد خبر : 47172
  • 03 ژوئن 2023 - 15:40
بهترین خودت باش دختر

کتاب بهترین خودت باش دختر (Girl, Wash Your Face) اثر ریچل هالیس، یک کتاب موفقیت و توسعه شخصی برای زنان است. در این کتاب، ریچل هالیس به صراحت و با صدایی دوستانه وبا زدن مثال هایی از زندگی خودش به خوانندگان نشان می‌دهد که چطور با موانعی مانند شکست‌ها، ناامیدی و عقب ماندن مقابله کنند و به دنبال رویاهای خود بروند.

کتاب “بهترین خودت باش” شامل ۱۹ فصل است و در هر فصل، ریچل هالیس به یکی از باورهای کاذب مرسوم در جامعه پرداخته و با استفاده از تجربیات شخصی خود، نشان می‌دهد که این باورها درست نیستند و چطور می‌توان به جای آن‌ها، باورهای قوی‌ تری را در زندگی پیش روی خود قرار داد.

ریچل هالیس، نویسنده، مدیرعامل شرکت خودش و سخنران آمریکایی است. او یک وب سایت در مورد کمک به افراد در جهت ایجاد تغییرات مثبت دارد و با مطالب و محصولات خود سعی می‌کند تا دنبال‌کنندگانش به نسخه بهتری از خودشان دست پیدا کنند.

خواندن بهترین خودت باش برای هر خانمی ضروری است

کتاب بهترین خودت باش دختر از پرفروش‌های آمازون و نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ است، می‌تواند زندگی زنان و دختران را تغییر دهد. این کتاب د ر کشورمان بارها ترجمه شده و مورد استقبال زنان ایرانی نیز قرار گرفته است.

همه ی ما با این افکار دست و پنجه نرم می کنیم که ؛ شاید به اندازه کافی خوب نیستم ؟ ظاهرم آنقدرها که باید خوب نیست ، چاق یا لاغر هستم ، آنقدر ها که باید دختر خوبی برای خانواده ام نیستم ، شاید مادر خوبی نیستم و… تمام این افکار تا حدی که باعث حرکت رو به جلو شود خوب است. اما اگر باعث سرخوردگی و حس مفید نبودن شود آسیب زننده می شود. ریچل هالیس در این کتاب متذکر می شود بسیاری از کمبود هایی که در ذهن ما نقش بسته ناشی از دروغ هایی که دیگران به ما گفته و ما باور کرده ایم و ریشه در دروغ هایی دارد که خودمان به خودمان می گوییم.

ریچل هالیس به ما متذکر می شود که به جای مقایسه خود با دیگران من امروز را با من دیروز مقایسه کنیم . اگر بهتر شده ام پس این کافی ست. اصولا زندگی ما نباید شبیه زندگی دیگران باشد. همان قدر که برای کار و فعالیت وقت می گذاریم لازم است برای تفریح و شادی هم وقت بگذاریم.

بزرگترین دروغی که به خود می گوییم این است که من به یک قهرمان نیاز دارم. حقیقت این است این قهرمان که در ذهن می سازیم هرگز نخواهد آمد چون یک دروغ بزرگ است و چنین شخصی وجود خارجی ندارد.

قسمت هایی از کتاب بهترین خودت باش دختر

  • گاهی در طول مسیر اطلاعات غلط به زنان داده می‌شود. یا بهتر بگویم آن‌قدر اطلاعات غلط به ما داده می‌شود که کاملا کنار می‌کشیم و از هدفمان دست برمی‌داریم. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که می‌گویند یا باید همه چیز داشته باشی یا هیچ نیستی.
  • اگر بخواهم منظورم را به زبانی دیگر که کمی خشن‌تر و محکم‌تر است بگویم این طور می‌شود که اگر شما بدبخت هستید، تقصیر خودتان است.
  • از بدرفتاری با جسم و ذهنتان دست بردارید. زندگی قرار است سفری از یک مکان منحصر به فرد به مکانی دیگر باشد. قرار نیست مثل یک چرخ و فلک باشد که شما را مدام به همان نقطه‌ی قبلی برگرداند. قرار نیست زندگی‌تان شبیه زندگی من باشد. اصلا زندگی شما نباید شبیه زندگی دیگران باشد. بلکه باید ساخته‌ی دست خودتان و حاصل تلاش خودتان باشد.
  • اینستاگرام جایی است که مردم شروع می‌کنند به فرستادن پیام‌هایی درباره‌ی اینکه چه زندگی باشکوه و چه دنیای پر زرق و برق و تمام عیاری دارم. تنها فکری که بعد از خواندن این پیام‌ها به ذهنم می‌رسد این است که من آدمی هستم که در مکان‌های عمومی شلوارش را خیس کرده است.
  • همه قرار می‌گرفتم احساس می‌کردم به حساب آمده‌ام. اما وقتی تماشاچیان دست از تشویق کردنم برمی‌داشتند همه چیز به حالت سابق برمی‌گشت.
خودت باش دختر
  • بدن انسان ساختار فوق‌العاده‌ای دارد. می‌تواند کارهایی باورنکردنی انجام دهد. او دقیقا همان چیزی را به شما می‌گوید که آرزوی شنیدنش را دارید. اما اگر گوش ندهید و بدون استراحت یک سره کار کنید، قطعا از کار می‌افتد تا خودش به آنچه نیاز دارد دست پیدا کند.
  • من اگر ثروت بیانسه را داشتم اولین کاری که می‌کردم این بود که هزینه‌ی جلسات روان‌درمانی تمام زنان را به عهده می‌گرفتم.
  • به همان اندازه‌ای که کار می‌کنید زمان استراحت هم داشته باشید، به مسافرت بروید و به خیس کردن شلوارتان بخندید. وقتی برگردید، کارتان هنوز سرجایش است.
  • مردی که با من بدرفتاری کرده بود، مردی که من را سرکار گذاشته بود و کسی که در آن شب شکرگزاری نتوانسته بود با خودش کنار بیاید و جایی بین خانه‌ی پدری‌اش و آپارتمان من سرگردان شده بود. می‌دانم خیلی فیلم به نظر می‌رسد، اما این دقیقا همان چیزی است که اتفاق افتاد.
  • اگر بخواهم به خاطر خواندن این کتاب به شما هدیه‌ای بدهم، هدیه‌ام این است که «نه» فقط یک جواب است، امیدوارم هدیه‌ام را بپذیرید.
  • وقتی از خانم‌ها می‌خواهم اولویت‌های لیستشان را نام ببرند، اکثر آن‌ها بدون مکث می‌گویند: فرزندانم،‌ شریک زندگی‌ام، کار، اعمال دینی و غیره.
  • خانم‌ها چرا ما این کارها را می‌کنیم؟ چرا غیبت می‌کنیم؟ چرا یکدیگر را مسخره می‌کنیم؟ چرا صبح روزهای یکشنبه به هم سلام می‌کنیم و چند روز بعد با همان زبان پشت سر یکدیگر بدگویی می‌کنیم؟ آیا این کار باعث می‌شود در مورد خودمان احساس بهتری پیدا کنیم؟‌آیا مسخره کردن کسی باعث احساس امنیتمان می‌شود؟خانم‌ها باید قضاوت کردن را کنار بگذاریم.
  • ما اغلب از افرادی که اطرافمان را پر کرده‌اند تاثیر می‌پذیریم و شبیه آن‌ها می‌شویم. اگر دوستان شما اهل غیبت و نیش و کنایه هستند، قول می‌دهم که این عادت در شما نیز ریشه می‌دواند و رشد می‌کند. وقتی دنبال یک جمع زنانه می‌گردید، دنبال گروهی باشید که باعث پیشرفت یکدیگر می‌شوند نه به گریه انداختن یکدیگر.
  • به عبارت دیگر، اگر نتوانستید از در وارد شوید، از پنجره وارد شوید. اگر پنجره قفل بود از مسیر دودکش استفاده کنید. «نه» به معنای متوقف شدن نیست بلکه به معنای تغییر مسیر به سمت مقصد است.
  • هیچ‌کس، حتی یک صدای مقتدر، نه مادرتان، نه حتی بهترین متخصص زمینه‌ای که رویایتان در آن قرار دارد، حق این را ندارد که به شما بگوید رویایتان چه اندازه بزرگ و دست نیافتنی است. آن‌ها می‌توانند در مورد همه چیز نظر بدهند…اما تصمیم با شما است که به حرف آن‌ها گوش دهید یا نه.
  • مثل عزادارانی که در انجیل آمده جامه بدرید و ضجه بزنید. خودتان را تخلیه کنید. بعد اشک‌هایتان را پاک کنید، صورتتان را بشویید و به راهتان ادامه دهید.
  • بهتر است انگیزه‌ای برای ادامه دادن راه پیدا کنید چون اگر این کار را نکنید، به شما قول می‌دهم شخص دیگری این کار را انجام خواهد داد. و خانم عزیز، اگر این اتفاق بیفتد، شاهد این خواهید بود که شخصی دیگر به رویایی که شما داشتید دست پیدا می‌کند و از تلاشی کرده لذت می‌برد.
  • پدر و مادر شدن فریب بزرگی است. دو هفته‌ی اول غرق شادی هستی و بله، سخت است اما اقوام و آشنایان برایتان ظرف‌های پر از غذا می‌آورند و مادرتان برای کمک کنارتان است و شما یک بچه‌ی قشنگ و کوچک در بغل دارید و آنقدر دوستش دارید که دلتان می‌خواهد گونه‌های تپلش را گاز بگیرید و از روی صورتش بکنید. اما بعد از گذشت چند هفته به یک سری شرایط زامبی‌وار عادت می‌کنید.
  • مشکل چیست؟ ناراحتید چون هنوز اضافه وزن زمان بارداری را کم نکرده‌اید؟ یک بار دیگر به لیستتان نگاه کنید. نوزادتان هنوز زنده است؟ عالی شد. خودتان چطور؟‌ آیا هنوز دم و بازدم دارید؟ خیلی خوب پس اینطور که به نظر می‌رسد شما فوق‌العاده‌ترین مادر روی زمین هستید. همین مسیر را ادامه دهید.

فصل های کتاب بهترین خودت باش دختر

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دروغ: چیز دیگری مرا خوش‌حال خواهد کرد

فصل دوم: دروغ: از فردا شروع می‌کنم

فصل سوم: دروغ: من به اندازه کافی خوب نیستم

فصل چهارم: دروغ: من از تو بهترم

فصل پنجم: دروغ: دوست داشتن او برای من بس است

فصل ششم: دروغ: «نه» جواب نهایی است

فصل هفتم: دروغ: با شریک زندگی‌ام خوب عمل نمی‌کنم

فصل هشتم: دروغ: مادر بودن را بلد نیستم

فصل نهم: دروغ: من مادر خوبی نیستم

فصل دهم: دروغ: الان باید خیلی جلوتر از این‌ها می‌بودم

فصل یازدهم: دروغ: بچه‌های مردم خیلی منظم‌تر و باادب‌تر هستند

فصل دوازدهم: دروغ: باید خودم را کمی کوچک کنم

فصل سیزدهم: دروغ: قصد دارم با مت دیمون ازدواج کنم

فصل چهاردهم: دروغ: من یک نویسنده مضخرفم

فصل پانزدهم: دروغ: هرگز نمی‌توانم از این مرحله عبور کنم

فصل شانزدهم: دروغ: نمی‌توانم حقیقت را بگویم

فصل هفدهم: دروغ: وزنم بیانگر شخصیت من است

فصل هجدهم: دروغ: تنها یک راه درست برای زیستن وجود دارد

فصل نوزدهم: دروغ: من به یک قهرمان نیاز دارم

تحلیل و بررسی کتاب  : فاطمه بهرامی صالح 

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47172

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.