• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

رویترز: عراق ۲.۷۶میلیارد دلار به ایران پرداخت می‌کند

  • کد خبر : 47389
  • 11 ژوئن 2023 - 14:03
بدهی عراق به ایران

یک مقام ارشد وزارت خارجه عراق اعلام کرد که این کشور پس از دریافت معافیت از تحریم‌ها از سوی آمریکا، با پرداخت حدود ۲.۷۶میلیارد دلار از بدهی گاز و برق خود به ایران موافقت کرده است.

به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه عراق اعلام کرد که این کشور پس از دریافت معافیت از تحریم‌ها از سوی آمریکا، با پرداخت حدود ۲٫۷۶ میلیارد دلار از بدهی گاز و برق خود به ایران موافقت کرده است.

این منبع وزارت خارجه عراق که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت که فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور در دیدار با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود، در حاشیه کنفرانس ریاض روز پنجشنبه مجوز پرداخت این مبلغ را دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، عراق به‌دلیل چندین دهه جنگ و تحریم، برای بسیاری از منابع انرژی خود به واردات از ایران وابسته است.

شاید برای شما جالب باشد : وزیر صنعت، معدن و تجارت کیست؟

بدهی  عراق به ایران

با این حال، تحریم‌های ایالات متحده علیه نفت و گاز ایران، پرداخت‌های عراق برای این واردات را با مشکل مواجه کرده و بدهی‌های سنگین معوقه برای این کشور ایجاد کرده است.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق طی اظهاراتی کوتاه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور پیشرفت‌هایی را “در رابطه با بدهی‌های مالی بین عراق و ایران در جریان گفتگو با همتای آمریکایی خود در ریاض” داشته است.

او جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

منبع آگاه در وزارت خارجه عراق همچنین افزود که این وجوه از طریق بانک تجارت عراق منتقل می‌شود و تأیید کرد که این پول برای هزینه‌های زائران ایرانی و مواد غذایی وارداتی از ایران استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.