• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
13

نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو اپل در راه است!

  • کد خبر : 47427
  • 12 ژوئن 2023 - 12:53
هدست ویژن پرو

قیمت نجومی هدست اپل ویژن پرو که هفته پیش معرفی شد، بسیاری از طرفداران این شرکت را سرخورده کرد. این دستگاه قرار نیست تا اوایل سال ۲۰۲۴ روانه بازار شود، اما حالا گزارشی تازه می‌گوید که این شرکت می‌خواهد در سال ۲۰۲۵ نسخه ارزان‌تری از این محصول را عرضه کند.

به گزارش «مارک گرمن» از بلومبرگ، اپل در تلاش است که تا پایان سال ۲۰۲۵ یک نسخه ارزان‌تر از هدست واقعیت ترکیبی خود را به بازار بفرستد. علاوه‌براین، کوپرتینویی‌ها روی نسخه دیگری از ویژن پرو کار می‌کنند که پردازنده سریع‌تر و عملکرد بهتری خواهد داشت.

با توجه به نام محصول فعلی اپل، گرمن حدس می‌زند که نام نسخه ارزان‌تر این هدست چیزی شبیه به «اپل ویژن» یا حتی «اپل ویژن وان» باشد. اما این شرکت چگونه می‌تواند قیمت این دستگاه را پایین بیاورد؟ درحال‌حاضر گران‌ترین اجزای هدست ویژن پرو تراشه‌های M۲ و R۱، دو نمایشگر microLED ۴K و دوربین و حسگرهای دستگاه هستند.

اپل ویژن پرو می‌تواند ارزان‌تر شود؟

اپل برای کاهش هزینه‌ها، احتمالاً کیفیت نمایشگرها را پایین می‌آورد و سرعت پردازنده را کم می‌کند. به‌علاوه، این احتمال وجود دارد که از دوربین‌ها و حسگرهای کمتری در نسخه ارزان‌تر استفاده شود. از طرف دیگر، ممکن است بلندگوها هم از روی این محصول کنار گذاشته شوند و اپل از کاربر بخواهد تا با کمک ایربادهای معمولی مثل ایرپاد صدا را دریافت کند.

این شرکت ممکن است طراحی هدبند هدست را هم ساده‌تر کند و تنظیم فاصله بین چشم‌ها را به‌صورت دستی درآورد. همچنین احتمالاً شاهد حذف دوربین سه‌بعدی خواهیم بود و باید انتظار فریم ارزان‌تر و کیفیت تولید پایین‌تری باشیم. با این تغییرات، قیمت این محصول می‌تواند چند صد دلار کاهش داده شود.

با تمام این‌ها، گرمن باور دارد که اپل در چند بخش تغییری برای کاهش هزینه‌ها ایجاد نخواهد کرد. برای مثال، نمایشگر خارجی یا EyeSight و سیستم ردیابی چشم و دست قرار نیست تغییری داشته باشند؛ بنابراین نسخه‌های ارزان‌تر هم همچنان از این قابلیت‌ها بهره خواهند برد. درست میشه با زودکمک 

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.