• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

هواوی رسماً ۱۳ مردادماه از HarmonyOS 4.0 رونمایی می‌کند

  • کد خبر : 49246
  • 25 جولای 2023 - 9:44
هواوی

HarmonyOS 4.0 در رویداد توسعه‌دهندگان هواوی معرفی می‌شود.

توسعه سیستم‌عامل اختصاصی هواوی ادامه دارد و این شرکت حالا مشغول آماده‌شدن برای عرضه HarmonyOS 4.0 در ماه اوت (مرداد) است. ماه اوت همان زمانی است که این غول فناوری چینی هرساله رویداد توسعه‌دهندگان خود را برگزار می‌کند.

هواوی در پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو به‌طور رسمی تصویری از یک کد برنامه‌نویسی را منتشر کرده است که می‌گوید از ماه اوت باید چه انتظاری داشته باشیم. به‌علاوه، عدد بزرگ ۴ را می‌بینیم که اشاره‌ای به چهارمین نسخه بزرگ از سیستم‌عامل HarmonyOS و تاریخ برگزاری این رویداد است که در ۴ اوت (۱۳ مردادماه) برپا خواهد شد.

براساس گزارش‌های پیشین، نسخه جدید هارمونی، تعامل‌پذیری بهتری با اکوسیستم ۱+۸+N هواوی خواهد داشت. این سیستم‌عامل درحال‌حاضر در فاز بتا به‌سر می‌برد و برخی کاربران تجربه آزمایش آن را به اشتراک گذاشته‌اند.

بتای HarmonyOS 4.0 همین حالا به‌صورت محدود منتشر شده است

گوشی‌هایی مثل هواوی P60، میت ۵۰ و میت ۴۰ دستگاه‌هایی هستند که زودتر از همه شانس اجرای این آپدیت را پیدا کرده‌اند. بااین‌حال، عرضه این به‌روزرسانی فقط به داخل چین محدود شده است و انتظار نمی‌رود که پس از عرضه رسمی هم جامعه هدف این آپدیت برای جایی فراتر از داخل چین در نظر گرفته شود.

برندینگ HarmonyOS هنوز محدود به بازار داخلی چین است. البته برخی از قابلیت‌های این سیستم‌عامل احتمالاً به بازار جهانی هم راه پیدا خواهند کرد، اما در سایر کشورها انتظار می‌رود که نام EMUI استفاده شود.

HarmonyOS، سیستم‌عامل اختصاصی هواوی برای محصولات مختلف این شرکت است که در مرکز اکوسیستم دستگاه‌های آن قرار می‌گیرد. این سیستم‌عامل در واکنش به تحریم‌های آمریکا و عدم دسترسی هواوی به خدمات موبایل گوگل (GMS) توسعه پیدا کرد. بااین‌حال، هواوی تاکنون بارها اعلام کرده است که کاربران هنوز به‌طور کامل آماده مهاجرت به HarmonyOS و اتکا به آن نیستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.