• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

حملات و درگیری شدید اطراف بیمارستان‌الشفا در غزه

  • کد خبر : 52086
  • 13 نوامبر 2023 - 9:17
بیمارستان‌الشفا

در حالی که جنگ غزه وارد سی و هشتمین روز خود شده، نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در چندین منطقه در نوار غزه ادامه دارد. بارزترین این مناطق اطراف بیمارستان‌الشفا در شهر غزه است که به طور رسمی از کار افتاده است، در حالی که اشغالگران به حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار ادامه می‌دهند

اطلاعات تأیید می‌کند که اشغالگران در جریان تهاجم به محور غربی غزه که در تلاش برای محاصره بیمارستان‌الشفا هستند، با نبردهای شدید و مستمر مواجه‌اند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در مجاورت بیمارستان الشفا در حال وقوع است.

شاهدان عینی همچنین گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بامداد روز دوشنبه در میدان الخور و محله الریمال در تل الهوا در غرب شهر غزه و نیز انفجارهای شدید در این منطقه در نتیجه حملات جنگنده‌های صهیونیست رخ داد. رسانه‌های فلسطینی از درگیری‌های شدید در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه نیز خبر دادند.

درگیری‌های شدید در جنوب و شمال محور غربی غزه بین رزمندگان مقاومت و ارتش اشغالگر ادامه دارد. اشغالگران می‌کوشند از شمال و جنوب به غرب غزه نزدیک شوند و مهم‌ترین بلوک شهری در شمال غزه را محاصره کنند.

در شرایطی که رسانه‌های وابسته به تبلیغات صهیونیستی، کنترل مناطق وسیعی را در محور غربی تا کنترل بیمارستان‌الشفا تبلیغ می‌کردند، اطلاعات تایید می‌کند که اشغالگران هنوز بر ضلع غربی شمال تسلط پیدا نکرده‌اند. اما به صورت طولی از بخش جنوبی به خیابان الرشید تا میدان عبدالناصر و میدان بیمارستان به سمت غرب در جهت اردوگاه الشاطی و از سمت شمال نیز به خیابان النصر تا بیمارستان قلب که حدود یک کیلومتر با بیمارستان‌الشفا فاصله دارد، نفوذ کرده‌اند.

اشغالگران زیر رگبار گلوله‌های مقاومت در حال حرکت هستند و رزمندگان مقاومت از فاصله صفر به مقابله با آنها می‌پردازدند و علیرغم بمباران شدید هوایی، این حملات مقاومت باعث شده تلاش برای پیشروی سریع اشغالگران به منظور محاصره ضلع غربی شهر غزه با کندی پیش برود.

این در حالی است که «گردان‌های القدس» شاخه نظامی جنبش «جهاد اسلامی» پیشتر اعلام کرد که «در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت محلی، گردان‌های القدس مقر کرم ابو سالم و پایگاه آمیتای را با گلوله‌های موشکی بمباران کردند».

طبق گزارش‌ها، رژیم اشغالگر بمب‌های فسفری را به صورت گسترده در اطراف بیمارستان القدس در غرب غزه شلیک کرد.

مدیر بیمارستان کمال عدوان در غزه به الجزیره گفت: بیش از ۵۰۰۰ آواره در داخل بیمارستان وجود دارد. ژنراتورهای بیمارستان خاموش شده و بخش‌های آن از کار افتاده‌اند. هیچ کس نمی‌تواند بیمارستان را ترک کند تا به جنوب برود.

هزاران آواره در بیمارستان شهدای الاقصی پناه گرفته‌اند

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی به الجزیره گفت: مناطق اطراف بیمارستان در طول روز هدف قرار می‌گیرند. سوخت تنها ژنراتور بیمارستان تمام شده است. هزاران آواره در محوطه بیمارستان با کمبود آب و غذا جمع شده‌اند. ما روزانه تعداد زیادی از افراد زخمی را تحویل می‌گیریم که بیمارستان قادر به رسیدگی و درمان آنها نیست.

رسانه‌های فلسطینی در ادامه گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را به اردوگاه تل‌السلطان در شمال غربی شهر رفح انجام دادند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین منطقه را در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

همچنین این رسانه‌ها اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک سری حملات شدید به اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه انجام دادند.

بر اساس آنچه رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، هواپیماهای اشغالگر حملات شدیدی را نیز به اطراف بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه انجام دادند.

ارتش اشغالگر از کشته شدن دو سرباز جدید در جریان نبردها در شمال غزه خبر داد

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه از کشته شدن دو سرباز صهیونیست از یگان کماندویی در جریان نبردهای جاری در شمال نوار غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: در آخرین حمله ۱۵ موشک از لبنان شلیک شد و گنبد آهنین تنها چهار فروند از آنها را رهگیری کرد و بر اثر اصابت گلوله‌های خمپاره در منطقه مناره، هفت سرباز صهیونیست نزدیک مرز لبنان مجروح شدند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=52086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.