• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

حملات شدید رژیم صهیونیستی در سی و نهمین روز تجاوز به نوار غزه ادامه دارد

  • کد خبر : 52130
  • 14 نوامبر 2023 - 9:31
رژیم صهیونیستی

حملات شدید رژیم صهیونیستی در سی و نهمین روز تجاوز به نوار غزه ادامه دارد که طی آن شمال نوار غزه در معرض حملات شدید قرار گرفته‌است. در عین حال ارتش اشغالگر به کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن تعدادی دیگر در جریان درگیری با مقاومت فلسطین اذعان کرد.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی محاصره بیمارستان‌ها را تشدید کرده، اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه که رسماً از کار افتاده همچنان شاهد نبردهای شدید است. در غرب غزه، اشغالگران به حملات خشونت آمیز خود به مناطق مختلف باریکه ادامه می‌دهند.

شش شهید و تعدادی مجروح بر اثر بمباران خانه خانواده السوارکه در کنار مدرسه الفاخوره در وسط اردوگاها جبالیا به بیمارستان اندونزی منتقل شدند. تعداد شهدای بمباران اشغالگران علیه دو منزل خانواده ال آغا و ابوجمیزه مقابل مسجد جعفر در خط شرقی خان یونس، به ۱۰ نفر افزایش یافت.

همچنین شامگاه دوشنبه بر اثر بمباران اشغالگران علیه منطقه باشگاه خدمات جبالیا در شمال غزه ۱۲ منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد. تلویزیون رسمی فلسطین در تلگرام اعلام کرد: در بمباران اشغالگران ده‌ها شهید پیدا شد و ۱۲ منزل مسکونی به طور کامل ویران شد.

بعداً تلویزیون گفت که «تاکنون ۳۱ شهید پیدا شده است».

تلویزیون دولتی از طریق تلگرام تصاویری از «شهدا و مجروحان حمله رژیم صهیونیستی به یک محوطه مسکونی در منطقه باشگاه خدمات جبالیا را منتشر کرد.

تنها ژنراتور برق بیمارستان الامل هلال احمر در خان یونس متوقف شد

تنها ژنراتور برق در بیمارستان الامل وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه از کار افتاد و جان ۹۰ بیمار تحت درمان در این بیمارستان از جمله ۲۵ بیمار بخش توانبخشی پزشکی در معرض خطر قرار گرفت. علاوه بر آن ۹۰۰۰ آواره در مقر جمعیت هلال احمر و بیمارستان پناه گرفته‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که بیمارستان در حال حاضر به یک ژنراتور بسیار کوچک تنها برای تامین برق بخش زایمان متکی است و علاوه بر روشنایی بخش اورژانس، می‌داند که سوخت باقی‌مانده ظرف ۲۴ ساعت تمام می‌شود.

این نهاد تاکید کرد که توقف ژنراتور برق بر کار دفتر جمعیت هلال احمر و بیمارستان الامل که شامل اتاق عملیات اورژانس نوار غزه است، تأثیر می‌گذارد، زیرا منجر به قطع ارتباط با اتاق‌های عملیات در سراسر نوار غزه و توقف خدمات ارتباطی شده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت غزه به الجزیره گفت که بیمارستان‌ها دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی در بحبوحه بمباران اشغالگران نیستند و در صورت وارد نشدن کمک‌ها، بیمارستان‌ها در ۴۸ ساعت آینده کار خود را متوقف خواهند کرد.

از سوی دیگر، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، تجمع صهیونیست‌ها در شمال غرب غزه در  نزدیکی باشگاه سوارکاری در شمال غرب غزه را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داد.

فائو: همه ساکنان غزه از ناامنی غذایی رنج می‌برند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که تمامی ساکنان غزه جزء دسته‌هایی هستند که از «ناامنی غذایی» رنج می‌برند.

کو دونگیو، مدیرکل سازمان مذکور در بیانیه‌ای در وبگاه رسمی این سازمان گفت: «سازمان معتقد است که کل جمعیت غیرنظامی غزه در این مرحله از ناامنی غذایی رنج می‌برند». وی توضیح داد که تشدید درگیری بین اشغالگران و فلسطین به شدت بر تمام ابعاد امنیت غذایی تأثیر می‌گذارد.

پسر رئیس رژیم صهیونیستی حاضر در جنگ غزه هیچ تماسی با خانواده‌اش نگرفته

همسر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر روز دوشنبه فاش کرد که هیچ تماسی با پسرشان که در داخل نوار غزه در حال جنگ است، دریافت‌ نکرده‌اند.

میشل هرتزوگ به شرکت پخش صهیونیستی (کان) گفت که یکی از پسرانش در میان سربازان صهیونیست بود که برای جنگ در غزه فراخوانده شده بودند. او افزود: «ما مدتی است که با او تماسی نداشته‌ایم، اما امیدواریم.»

ارتش اشغالگر از کشته شدن دو سرباز خود خبر داد

ارتش اشغالگر اعلام کرد، تعداد سربازان کشته شده در صفوف آن که مجوز انتشار اسامی آنها را یافته به ۳۶۵ نفر افزایش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه اعلام کرد که در جریان درگیری در شمال نوار غزه، شش سرباز دیگر کشته و زخمی شدند.

سخنگوی رسمی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اسامی دو سرباز ارتش را که در درگیری‌های شمال غزه کشته شدند، فاش کرد. آنها گروهبان روعی ماروم ۲۱ ساله اهل رعنانا از فرماندهان گردان ۹۰۶ و گروهبان ذخیره راز ابوعافیه ۲۷ ساله اهل مشفون از نیروهای گردان ۶۸۶۳ تیپ ۱۲ هستند. در این درگیری‌ها چهار سرباز نیز زخمی شدند.

این بیانیه می‌افزاید: یک سرباز ذخیره یگان ۵۸۲۸ و یک سرباز از تیپ ۶۰۵ در نبردهای شمال نوار غزه به شدت مجروح شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین روز گذشته دو سرباز یگان ۲۹۹ ارتش رژیم صهیونیستی وابسته به لشکر ۳۰۰ بر اثر اصابت موشک به شدت مجروح شدند.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی لغو پروازهای خود به اراضی اشغالی را تمدید کردند

خطوط هوایی دلتا و یونایتد آمریکا به دلیل ترس از آسیب دیدن هواپیماهای خود به دلیل ادامه جنگ در نوار غزه، لغو پروازهای خود به اراضی اشغالی را تمدید کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=52130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.