• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

روش گرفتن رمز دوم و پویا با گوشی بدون عابر بانک

  • کد خبر : 53132
  • 13 فوریه 2024 - 14:16

انجام خدمات بانکی و پرداخت‌های الکترونیک از طریق روش‌های اینترنتی به‌عنوان مزیتی کاربردی برای مشترکین بانکی در نظر گرفته می‌شود. برای انجام پرداخت‌ الکترونیکی داشتن رمز پویا الزامی است تا فرایند دریافت رمز با امنیت بیشتری انجام شود. بانک‌های مختلف، فرایند فعالسازی متفاوتی برای رمز پویا دارند. در این مقاله به بررسی روش‌های گرفتن رمز دوم با گوشی می‌پردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

دریافت رمز دوم با گوشی

دریافت رمز دوم با پیامک

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای گرفتن رمز دوم با گوشی استفاده از سامانه ارسال پیامک است. برای استفاده این روش ابتدا به عابر بانک‌ها مراجعه و گزینه گرفتن رمز دوم را از منوی خدمات ATM انتخاب کنید. در مرحله بعد برای احراز هویت باید شماره موبایل خود را وارد کنید. در این مرحله داشتن موبایل به نامتان برای دریافت خدمات مربوط به رمز دوم الزامی است.

بعد از وارد کردن شماره موبایل و وارد کردن کد تایید، امکان دریافت رمز دوم برای پرداخت‌های الکترونیک وجود دارد. برای استفاده از این خدمات باید روی دکمه دریافت رمز پویا در صفحه پرداخت کلیک کنید. درخواست رمز دوم به بانک مقصد ارسال می‌شود و در کمتر از یک دقیقه رمز دوم در قالب پیامک ارسال خواهد شد.

نصب اپلیکیشن

اپلیکیشن دریافت رمز دوم برای بانک‌های مختلف، متفاوت است که لینک دانلود مستقیم در سایت اصلی هر بانک وجود دارد. برای نصب اپلیکیشن باید شماره موبایل صاحب حساب را وارد اپلیکیشن کنید. سپس کد تاییدی از طریق پیامک به شماره موبایل ارسال خواهد شد. با وارد کردن این کد، اپلیکیشن برای دریافت رمز دوم با گوشی فعال خواهد شد.  البته فعال کردن اپلیکیشن برای بعضی از بانک‌ها نیاز به مراجعه حضوری به شعبه‌ها دارد. در شعبه بانک موردنظر تنظیمات ارسال پیامک و دریافت اپلیکیشن برای متقاضی انجام خواهد شد.

شماره‌گیری کدهای دستوری

با کدهای دستوری چگونه اس ام اس بانک را فعال کنیم؟ برای فعال کردن دریافت پیامک رمز دوم در هر بانک، کدهای دستوری متفاوتی وجود دارد. در ادامه این بخش به معرفی کدهای USSD برای دریافت رمز دوم از هر بانک می‌پردازیم.

بانک رفاه

کد دستوری برای گرفتن رمز دوم با گوشی #۷۱۳* را شماره‌گیری کنید. بعد از شماره‌کیری این کد USSD منوی ۴ گزینه‌ای «همبانک رفاه» نمایش داده می‌شود. گزینه چهارم را با عنوان «رمز پویا کارت» برای فعال کردن رمز دوم انتخاب کنید. در منوی بعدی سه گزینه مشاهده خواهید کرد؛ شماره ۲ یعنی «دریافت رمز از طریق پیامک» را انتخاب کنید تا رمز از طریق سامانه‌های پیامکی ارسال شود.

بانک ملی ایران

برای گرفتن رمز دوم با گوشی از بانک ملی باید کد دستوری #۶۰*۷۳۷* را وارد کنید. بعد از وارد کردن کد دستوری یک منوی ۴ گزینه‌ای در لیست سامانه رمز دوم بانک ملی ایران را مشاهده خواهید کرد. برای دریافت رمز دوم گزینه ۴ یعنی «تولید رمز» را انتخاب کنید. در مرحله بعد اگر کارت فعالی در بانک ملی داشته باشد باید شماره ردیف کارت خود را وارد کنید. سپس باتوجه‌به پیام دریافتی از بانک ملی فرآیند فعالسازی رمز پویا یا همان رمز دوم را ادامه دهید.

بانک ملت

گرفتن رمز دوم با گوشی برای بانک ملت با استفاده از کدهای دستوری انجام نمی‌شود. برای این کار باید ۴ رقم آخر کارت بانکی خود را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ ارسال کنید. در قالب یک پیامک دستورالعمل فعال کردن دریافت رمز دوم با گوشی برای بانک ملت به شما اس‌ام‌اس خواهد شد.

بانک سپه

برای گرفتن رمز دوم با گوشی بانک سپه باید به دستگاه عابر این بانک مراجعه کنید. در منوی این بانک خدمات مختلفی از جمله دریافت رمز دوم را مشاهده خواهید کرد. رمز دوم بانک سپه بعد از فعالسازی از طریق اس‌ام‌اس به شماره موبایل فرد ارسال می‌شود.

بانک تجارت

نحوه فعال کردن سرویس خدماتی دریافت رمز دوم با گوشی باید کد دستوری #۷۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کنید. بعد از وارد کردن این کد USSD یک منوی چهارگزینه‌ای مشاهده خواهید کرد. گزینه سوم با عنوان «رمز پویا» را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید رمز امنیتی پیامک شده به تلفن همراهتان را برای احراز هویت وارد کنید. سپس طبق دستورالعمل‌های موجود در ادامه فرایند برای گرفتن رمز دوم با گوشی اقدام کنید.

بانک صادرات

برای گرفتن رمز دوم با گوشی برای بانک صادرات دو روش کلی نصب اپلیکیشن و وارد کردن کد دستوری وجود دارد. برای نصب اپلیکیشن باید به یکی از شعبه‌های صادرات برای دریافت برنامه مربوطه مراجعه کنید. اپلیکیشن‌های دریافت رمز دوم در بانک صادرات برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS متفاوت هستند. علاوه‌بر تفاوت اپلیکیشن دریافت رمز دوم، برنامه‌های انجام خدمات بانکی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. برای مثال بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ فرایندی متفاوت با گوشی‌های آیفون دارد.

پنل‌های ارسال پیامک

در این مقاله به بررسی روش‌های گرفتن رمز دوم با گوشی پرداختیم. نصب اپلیکیشن، وارد کردن کدهای دستوری و ارسال پیامک از روش‌های گرفتن رمز دوم با تلفن همراه به شمار می‌روند. هر یک از روش‌های نام برده شده در بانک‌های مختلف کمی با یکدیگر متفاوت هستند که در این مقاله شرح دادیم. هر یک از بانک‌ها یک کد دستوری مخصوص برای فعال کردن رمز دوم دارند. در صورت داشتن تجربه‌ای در استفاده از هر یک از روش های نام برده شده، با ما و سایر کاربران در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53132

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.