• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

نحوه رانندگی در زمان بارش برف

  • کد خبر : 53367
  • 26 فوریه 2024 - 14:52

در فصل های سرد سال که شروعی برای بارش های باران تند و ریزش برف است، باید مراعات رانندگی در برف و یخ را بکنید تا از بروز حوادث ناگوار دور بمانید. رانندگان خوب قبل از اینکه برای رانندگی آماده شوند، آب و هوا را بررسی کرده و سپس وضعیت خودرو خود را به همراه وضعیت جاده ای که می خواهند در آن برانند، زیر نظر می گیرند.

رانندگی در برف

یک راننده خوب باید قبل از اینکه با بارش های شدید برف و باران روبرو شود، تمهیدات لازم را برای ماشین و خودروی خود انجام دهد. شما تمام کارهای از قبل پیش بینی شده را انجام می دهند تا در هنگام برف و یخبندان از بروز سوانح ناگوار جلوگیری کنید.

مهارت لازم برای رانندگی در برف

جدای از کارهایی که برای سلامت ماشین خود انجام می دهید، باید مهارت لازم برای رانندگی در برف و یخ را هم داشته باشید. برای دست آوردن چنین مهارت هایی با تمرین، رعایت نکات ایمنی و به کار بردن تدابیر امنیتی می توانید خود را برای رانندگی در این شرایط مهیا نمایید.

سعی کنید اگر با وسیله نقلیه شخصی قصد سفر دارید، سفرتان را در زمان هایی انجام دهید که از وضعیت جاده ها کاملا اطلاع دارید و آب و هوا برای سفر جاده ای مناسب است.

در غیر این صورت، تمام سعی خود را بکنید که با وسایل نقلیه عمومی همانند قطار به سفر بروید. اما، نکات رانندگی در برف و یخ چیست؟ و باید قبل از به جاده زدن، چه کارهایی را برای خودروی شخصی خود انجام دهید؟ با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب لاستیک برای بارندگی ها

اگر می خواهید در فصل زمستان به سفر جاده ای بروید و احتمال بارش برف را می دهید، باید حتما از لاستیک هایی با آج های درشت استفاده کنید. اگر لاستیک ماشین هایتان کهنه و فرسوده شده و آج های آن ساییده شده اند، آن ها را با لاستیک های آج درشت تعویض نمایید.

به دلیل اینکه اصطحکاک لاستیک ها در رانندگی در برف با جاده برفی کمتر می شود، احتمال سر خوردن لاستیک ها وجود دارد. در نتیجه جدای از لاستیک های عاج داری که برای زمستان وجود دارند، باید از زنجیر چرخ یا لاستیک های میخ دار استفاده نمایید.

در برف و یخ چگونه برانیم

به چراغ های ماشین دقت داشته باشید. با نور پایین و با احتیاط در هوای مه آلود رانندگی کنید. اگر مه شکن ندارید یا هوا به اندازه ای مه آلود است که به هیچ عنوان تا چند متر جلوتر از ماشین را نمی توانید ببینید، سعی کنید ماشین را با چراغ های روشن، جایی دورتر از خط جاده پارک کنید و تا زمان از بین رفتن مه صبر کنید.

 برای چنین شرایطی همیشه چراغ های جلو، راهنماها و چراغ های عقب را بررسی کنید. شیشه های بغل، برف پاک کن ها و بخاری را نیز بررسی کنید تا ایرادی نداشته باشند.

  • در هنگام رانندگی در برف و یخ از نور پایین برای نتیجه بهتر در دید استفاده کنید.
  • به مسیر دقت کنید و تا حد امکان از خطوط وسط و کناره جاده استفاده کرده و ماشین را در مسیر درست قرار دهید.
  • با سرعت ثابت رانندگی و کمتر از جاده های خشک رانندگی کنید.
  • در پیچ ها به آرامی و با دقت بیشتر رانندگی کنید و فرمان ماشین را به سرعت نچرخانید.
  • از ترمز ناگهانی یا گردش ناگهانی بپرهیزید.
  • پای خود را بسیار بر روی پدال گاز فشار ندهید یا به سرعت تغییر سرعت ندهید
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53367

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.