• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

میشل اوباما نامزد احتمالی جانشینی بایدن برای انتخابات آمریکاست

  • کد خبر : 53387
  • 27 فوریه 2024 - 15:57

در نظرسنجی‌ جدیدی مشخص شد که اگر بایدن از گردونه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار بکشد، میشل اوباما به دلیل آنکه از دو رقیب دیگر یعنی کامالا هریس و هیلاری کلینتون جلوتر است، می‌تواند جای او را بگیرد.

دو کاندیدای دیگر دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کامالا هریس، معاون بایدن و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق این کشور هستند اما میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در نظرسنجی‌ها جلوتر است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، پرسش‌های فزاینده‌ای درباره سن و سلامت جسمی بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری موجب شده تا نام میشل اوباما به‌عنوان یک گزینه‌ای بالقوه‌ای که ممکن است در آخرین لحظات وارد گود انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ وارد شود، به زبان‌ها بیاید.

میشل ۶۰ ساله بارها گفته که تمایلی برای کاندیدا شدن در انتخابات ندارد و اذعان داشته که از بابت نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نگران است.

اما بانوی اول سابق آمریکا به نظریه‌های اخیر درباره اینکه نامش به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صورت کناره‌گیری بایدن از گردونه رقابت مطرح شده، واکنشی نشان نداده است.

احتمال کنار رفتن بایدن قبل از انتخابات

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که شاید بایدن پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار برود.

در حالی که تقریبا نیمی از رای‌دهندگان بر این باورند که یکی از کاندیداهای دیگر دموکرات‌ها جای بایدن را می‌گیرد، بیشتر جمهوری‌خواهان با ۶۶ درصد معتقدند که حداقل تا حدودی احتمال دارد که دموکرات‌ها کاندیدای دیگری را جایگزین بایدن کنند. تنها ۳۳ درصد از دموکرات‌ها و ۴۳ درصد از رای‌دهندگان مستقل همین را گفتند.

یکی از هر پنج دموکرات یا ۲۰ درصد از آنها در نظرسنجی موسسه راسموسن اعلام کردند میشل اوباما گزینه مورد نظرشان برای جایگزینی بایدن و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. در همین نظرسنجی مشخص شد که ۱۵ درصد کامالا هریس را در نظر دارند. همچنین این میزان برای هیلاری کلینتون ۱۲ درصد بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53387

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.