• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

هدف اسرائیل از حمله به کنسولگری ایران

  • کد خبر : 53866
  • 08 آوریل 2024 - 9:49

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در یک حمله به کنسولگری ایران، گفت: این رژیم تلاش دارد فضای درگیری در منطقه از درگیری بین اسرائیل و حماس تبدیل به درگیری بین ایران و آمریکا و برخی از کشورهای غربی کند.

حمله به کنسولگری ایران

حمله به کنسولگری ایران و جنایات دیگر صهیونیست‌ها

«رامین مهمان‌پرست» در آغاز ششمین ماه جنگ علیه غزه، درباره ریشه‌های آغاز عملیات‌ «طوفان‌الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ایسنا گفت: در سال‌های گذشته هیچ‌گاه جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین متوقف نشده است و آن‌ها در همین چارچوب تلاش کرده‌اند که حوزه اراضی اشغالی را نیز گسترش دهند و در واقع اشغالگری را به همراه جنایت علیه مردم فلسطین به پیش بردند.

او ادامه داد: این اتفاق‌ها باعث شده که ما در فلسطین به‌خصوص در غزه شاهد یک زندان بزرگ روباز باشیم. این زندان روباز بزرگ در محاصره قرار دارد و مردم آن برای تامین کالاهای ضروری و مواد غذایی خود باید حتما مجوز رژیم صهیونیستی را داشته باشند. این تحولات باعث شده بود که صبر مردم فلسطین و غزه لبریز شود. در همین چارچوب جنبش حماس به عنوان عصاره مردم معترض فلسطین به جنایت‌های رخ داده عملیاتی را در هفت اکتبر طراحی کرد چراکه دیگر این وضعیت برای آن‌ها قابل قبول نبود.

افکار عمومی درباره جنایت‌های اسرائیل بی‌تفاوت شده بودند

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در رابطه با حمله به کنسولگری ایران ادامه داد: ظاهر وضعیت در غزه به نحوی بود که کسی متوجه عمق جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین نمی‌شد و در واقع افکار عمومی به نوعی نسبت به این جنایت‌ها بی‌تفاوت شده بودند و با استفاده از این وضعیت رژیم صهیونیستی تلاش کرد که روابط خود را با برخی از کشورهای عربی و مسلمان عادی کند.

مهمان‌پرست تصریح کرد: عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند منطقه و عربی و اسلامی مورد توجه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و این موضوع می‌توانست قبح ارتباط با رژیم صهیونیستی را بریزد و در همین چارچوب صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که پایتخت را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کنند، چیزی که از زمان ترامپ آغاز شده بود.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران درباره تاثیر عملیات مقاومت فلسطین بر این موضوع گفت: عملیات طوفان‌الاقصی این معادلات را به‌هم ریخت و برای مردم فلسطین قابل قبول نبود که هیچ‌کس در برابر این جنایت‌ها کاری نمی‌کند. وقتی این عملیات به شکل بی‌سابقه‌ای انجام شد این موضوع از چند زاویه به رژیم صهیونیستی ضربه وارد کرد و نشان داد سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به‌رغم ادعاهایی که می‌کند چقدر ضربه‌پذیر است و نتوانسته بود این عملیات را که احتمالا برای اجرای آن از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، کشف کند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که رژیم صهیونیستی در این سال‌ها بر روی آن مانور می‌داد، امنیت ساکنان اراضی اشغالی بود ولی این عملیات نشان داد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند امنیت ساکنان در این منطقه را تامین کند و گنبد آهنین نیز به آن‌ها در این زمینه کمکی نکرد.

این مقاله را از قلم نیندازید : همدردی بازیگر سرشناس هالیوودی با مردم فلسطین

صهیونیست‌ها می‌خواهند پای ایران را به جنگ باز کنند

وی با بیان اینکه حمله به کنسولگری ایران در سوریه در همین چارچوب انجام شد، گفت: آن‌ها عمداً این کار را کردند که یک عکس‌العمل تند و احساسی از سوی ایران شاهد باشند و پای ایران را مستقیم به جنگ باز کنند و به محض اینکه پای ایران به جنگ باز شود تلاش کنند با مظلوم‌نمایی پای آمریکا و کشورهای غربی را نیز به صحنه بکشانند و در واقع فضای درگیری را به جای درگیری اسرائیل و حماس تبدیل به درگیری بین ایران و آمریکا و برخی از کشورهای غربی کنند و در سایه این درگیری‌ها این مجال را پیدا کنند که خود را نجات داده و جنایت‌هایشان را در فلسطین ادامه دهند.

مهمان‌پرست گفت: خوشبختانه کسانی که در ایران مسائل و تحولات را رصد می‌کنند و همچنین جریان مقاومت در منطقه، هوشمندانه عمل کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند طعمه‌ای که این‌چنین گرفتار شده بتواند به راحتی از این وضعیت نجات پیدا کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53866

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.