• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

۶ نکته کلیدی که عمر دستگاه کپی را افزایش می دهد

  • کد خبر : 6192
  • 05 اکتبر 2019 - 15:19

دستگاه کپی در برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. در این میان برندهایی مانند کونیکا مینولتا، شارپ ، توشیبا ، اچ پی پرچم دار میدان رقابت هستند. اگر از کاربران دستگاه کپی هستید و می خواهید استفاده ی بهینه از دستگاه خود داشته باشید ۶ نکته ی کلیدی این مقاله را در مراقبت از دستگاه کپی خود به کار ببندید. این نکات با توجه به پرسش های مکرر کاربران توسط کارشناسان تعمیر دستگاه کپی Konicaminolta گرد آوری شده است.

شرح نکات مهم در افزایش عمر دستگاه کپی

افزایش عمر دستگاه کپی

انتخاب مکانی دور از نور مستقیم آفتاب

حرارت مستقیم آفتاب بر کارکرد قطعات دستگاه کپی تاثیر منفی می گذارد. تابش آفتاب به صورت مستقیم معمولا عملکرد دستگاه کپی را با اختلال مواجه می کند. اگر به این موضوع توجهی نداشته باشید و دستگاه کپی خود را در معرض نور آفتاب قرار دهید، به مرور شاهد آسیب دیدگی های جدی دستگاه کپی خواهید بود. بنابراین سعی کنید برای جلوگیری از بروز چنین اشکالاتی و افزایش عمر دستگاه کپی دستگاه کپی را در مکانی به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید.

 

استفاده از کاور محافظ

گردوغبار از جمله عواملی است که عملکرد دستگاه کپی را با اختلال مواجه می کند. به همین منظور استفاده از کاور نقش موثری در افزایش عمر دستگاه کپی خواهد داشت. نفوذ مداوم گرد و غبار بر گردش هوا در دستگاه تاثیرگذار بوده و منجر به داغ شدن قطعات می شود. به همین دلیل با استفاده از کاور از بروز مشکلات احتمالی برای دستگاه کپی جلوگیری خواهید کرد .

تهویه درست هوا

برای کارایی بهتر قطعات دستگاه کپی لازم است از تهویه مناسب استفاده کنید. افزایش دمای دستگاه کارکرد آن را با مشکل رو به رو خواهد کرد. به همین منظور برای افزایش عمر دستگاه کپی آن را در محیط هایی با فضای مناسب قرار دهید. محیط هایی با ابعاد کوچک و بسته برای نگهداری دستگاه کپی خصوصا در مدل های ایستاده ی آن اصلا مناسب نیستند.

پاکسازی و سرویس دستگاه کپی

هر دستگاه به صورت دوره ای نیاز به پاکسازی دارد. برای نگهداری درست از دستگاه کپی سعی کنید که کار پاکسازی را با دقت انجام داده و به هیچ قطعه ای صدمه وارد نکنید. از قطعاتی که در پاکسازی آن باید دقت و ظرافت را به کار برد شیشه است. هنگام تمیز کردن آن مراقب باشید که به سینی ورودی آسیب نرسانید. همچنین سرویس دوره ای دستگاه را فراموش نکنید. این امر از بروز مشکل در قطعات دستگاه کپی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

قرار دادن دستگاه در محیط مستحکم

قرار دادن دستگاه در محیط مستحکم یکی از نکاتی است که برای مراقبت و افزایش عمر دستگاه کپی باید به آن توجه داشته باشید. یکی از اقداماتی که معمولا کارایی دستگاه کپی را تحت تاثیر قرار داده و آن را در معرض خطر قرار می دهد نگهداری از دستگاه کپی در محیط های مرتفع است. نگهداری از دستگاه کپی در محیط هایی که دارای ارتفاع هستند احتمال سقوط آن را افزایش داده و در نتیجه خرابی دستگاه کپی را به دنبال خواهد داشت.

تعمیر و تعویض به موقع قطعات

در صورتی که با مشکلی در دستگاه مواجه شدید برای جلوگیری از هزینه های بیشتر، در اسرع وقت با یک تعمیرکار خبره مشورت کرده و در صورت جدی بودن آن، با ثبت درخواست از خدمات مفید عیب یابی ، سرویس و تعمیر دستگاه کپی استفاده کنید. جهت تعمیر و تعویض به موقع قطعات می توانید به واحد تعمیرات کونیکا مینولتا مراجعه نموده یا با مرکز تعمیر دستگاه کپی تماس گرفته و تقاضای سرویس در محل دستگاه کپی را ثبت نمایید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=6192

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.