• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
11

مذاکرات صندوق بین المللی پول برای اعطای تسهیلات ۵ میلیارد دلاری به ایران

  • کد خبر : 16604
  • 18 مارس 2020 - 11:54

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که مذاکرات درباره درخواست تسهیلات ۵ میلیارد دلاری به ایران برای استفاده از تسهیلات سریع مالی درمبارزه با ویروس کرونا در جریان است.

تسهیلات ۵ میلیارد دلاری به ایران

سخنگوی صندوق بین المللی پول که طبق رویه‌های مرسوم این صندوق خواسته است نامش فاش نشود دیروز سه‌شنبه گفت: ما با مقام‌های ایرانی مذاکراتی را داشته ایم تا درخواست آنها به صندوق برای استفاده از کمک مالی اضطراری در مقابله با کرونا را بهتر درک کنیم.

اعطای تسهیلات ۵ میلیارد دلاری به ایران

سخنگوی صندوق بین المللی پول گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و همزمان با ادامه تحریم ها علیه ایران، گفت وگوهای میان دوطرف در روزها و هفته‌های آینده پیگیری خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا طی نامه‌ای به رییس صندوق بین المللی پول خواستار استفاده از حق ایران برای بهره مندی از ۵میلیارد دلار تسهیلات سریع از آن صندوق شده است.

«عبدالناصر همتی» با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان برای ارائه پشتیبانی‌های مالی در قالب کمک های اضطرای به میزان ۵۰ میلیارد دلار، در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود افزود: پیرو این اعلام و برای بهره مندی از این حق ایران، روز جمعه ۱۶ اسفند ماه، نامه ای به خانم کریستالیناگئورگیوا رئیس صندوق بین المللی پول نوشته و اعلام کردم؛ براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و ضرورت تداوم پر قدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق، خواستار بهره مندی از تسهیلات ۵ میلیارد دلاری به ایران می باشیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.