• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16

۵ رمان تاریخی محبوب در ادبیات جهان

  • کد خبر : 23166
  • 11 آگوست 2020 - 10:20

سه شنبه هر هفته، در مجله خبری دخالت مجموعه ای از بهترین کتابهای حوزه های مختلف را به شما معرفی می کنیم، در این مقاله میخواهیم بهترین رمان های تاریخی جهان را معرفی کنیم.

بهترین رمان های تاریخی

اگر طرفدار رمان های تاریخی هستید، امروز با بهترین های این حوزه آشنا می شوید. مطابق قرار سه شنبه های دخالت، امروز هم با معرفی چند کتاب دیگر در خدمتتان هستیم. هفته گذشته به معرفی ۴ مورد از بهترین کتاب‌های روانشناسی پرداختیم. کتابهایی که برای این هفته انتخاب کرده ایم، پنج مورد از بهترین رمان های تاریخی هستند که جایگاه ویژه ای در ادبیات داستانی جهان دارند. اگر به داستان های بلند با روایت تاریخی علاقه دارید، پیشنهاد می دهیم حتما ۵ کتاب زیر را در اولویت مطالعه قرار دهید.

بهترین رمان های تاریخی جهان

«فلاشمن» اثر «جورج مک‌دونالد فریزر»

رمان فلاشمن روایتگر خاطرات ژنرال هری فلاشمن است که از سال ۱۹۰۰ میلادی تا ۱۹۰۵ میلادی آنها را به رشته تحریر درآورده است. فلاشمن اولین بار در سال ۱۹۶۹ خلق شد و جورج مک‌دونالد فریزر، خاطرات آن را از بچگی تا رسیدن به مقام ژنرال برتر روایت می کند. این نویسنده اسکاتلندی توانسته با تصویرسازی های درست و شخصیت پردازی فوق العاده، شخصیت اصلی داستانش را به شدت باورپذیر کند. خاطرات این پسر بچه شرور و روایتش از زندگی و حادثه های آن تا زمانی که ژنرال ارتش می شود، ارزش بارها خواندن را دارد و بدون شک از غرق شدن در این داستان لذت خواهید برد.

«جنگ و صلح» اثر «لئو تولستوی»

 حتی اگر زیاد اهل مطالعه نباشید هم حتما اسم رمان معروف جنگ و صلح، اثر لئو تولستوی را شنیده اید. کتاب این نویسنده روس، یکی از یکی از بزرگ ‌ترین آثار ادبیات روس و از مهم ‌ترین رمان‌های ادبیات جهان به شمار می‌رود. جنگ و صلح در سال ۱۸۶۹ میلادی نوشته شده است و بیش از ۵۸۰ شخصیت دارد. توصیف هریک از این شخصیت ها با دقت بسیاری انجام شده و بسیاری از منتقدین، جنگ و صلح را یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی قرن نوزدهم روسیه به شمار می آورند. موضوع اصلی داستان تولستوی، شرح مقاومت روس‌ها در برابر حمله سپاه ناپلئون بناپارت است

استاد و فرمانده اثر «پاتریک اُبرایان»

 یکی دیگر از بهترین رمان های تاریخی جهان که پیشنهاد می کنیم حتما برای خواندن آن وقت بگذارید، کتاب استاد و فرمانده است. این داستان را پاتریک ابرایان نوشته و  کتابی ۲۰ جلدی است که در سال ۱۹۶۲ منتشر شده است. داستان روایتگر دوستی میان کاپیتان «جک اوبری» و «استفان ماتورین» است که بعدها به پزشک کشتی مرموز او و همچنین مامور اطلاعاتی‌اش تبدیل می‌شود. شهرت این رمان بیشتر به دلیل نحوه پرداختن به جزئیات و ارائه تصویر درست از تاریخچه زندگی مردان جنگ در طول قرن ۱۹ میلادی است. حتی انواع اسلحه و نوع تغذیه و محاورات روزمره و محیط پیرامون هم در این کتاب به بهترین شکل به تصویر کشیده شده اند به طوری که می توان جزئیات را به خوبی تصور کرد.

رمان «ایوانهو» اثر «والتر اسکات»

نمی شود به کتاب های تاریخی از نوع داستان علاقه داشت اما ایوانهو را نخواند! والتر اسکات این کتاب را در سال ۱۸۱۹ منتشر کرد تا دشمنی میان ساکسون‌ها و نورمان‌ها در دوران سلطنت ریچارد اول را به تصویر بکشد. البته منتقدان بر این باورند که ایوانهو از نظر تاریخی چندان سندیت ندارد. خود اسکات هم در تقدیم ‌نامه اثر اشاره کرده است که فقط قصد داشته است که رنگ تاریخی زمان را حفظ کند.

جزئیات در این داستان آزادانه نوشته شده اند و نمی توان ادعا کرد که از نظر تاریخی، همه چیز درست و بدون تغییر است. جالب است بدانید که این رمان در اروپا با موفقیتی عظیم مواجه شد و الهام‌بخش آثار موسیقی برجسته‌ای در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی بوده است.

دختری با گوشواره‌های مروارید نوشته «تریسی شوالیه»

رمان دختری با «گوشواره مروارید»  نوشته «تریسی شوالیه »، بدون شک یکی از بهترین رمان های تاریخی جهان است که جایگاه ویژه ای در ادبیات دنیا دارد. این رمان در تلاش است که با تکیه بر آثار نقاشی یوهانس ورمر، نقاش هلندی و اطلاعات تاریخی و شرایط اجتماعی زندگی در هلند در قرن ۱۷ میلادی، زندگی ورمر را بازسازی و تعریف کند. همانطور که از نامش پیداست، محور اصلی این کتاب تابلوی دختری با گوشواره مروارید است. شوالیه با انتخاب این تصویر به عنوان راوی داستان، به بطن زندگی شخصی و کاری ورمر وارد شده و مخاطب را نیز به بهترین شکل با خود همراه می سازد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.