• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
23

۳ کتاب جادویی برای ترمیم عزت نفس

  • کد خبر : 23977
  • 02 سپتامبر 2020 - 9:01

در صورتی که قصد دارید به صورت منظم و جدی برای افزایش و ترمیم عزت نفس خود وقت بگذارید، پیشنهاد ما این است که ۳ کتاب معرفی شده در این مقاله را مطالعه کنید.

کتاب ترمیم عزت نفس

عزت نفس، یعنی دوست داشتن و ارزش قائل شدن برای خود. این مفهوم در کنار اعتماد به نفس (یعنی باور به توانایی انجام درست امور) لازمه و شاکله شخصیت ما را تشکیل می دهند. کسی که عزت نفس پایینی دارد، برای خود ارزش قائل نیست و به راحتی در دام افراد سودجو و بیمار گرفتار می شود.

بسیاری از ما به دلایلی همچون تربیت اشتباه، رفتارهای نادرست والدین، اتفاقات زندگی و یا آموزش غلط، عزت نفس پایینی داریم. برخی اتفاقات هم در زندگی به عزت نفس افراد آسیب رسانده و آن را مخدوش می کنند. اما چطور می شود عزت نفس را ترمیم کرده و یا افزایش داد؟ باور کنید که ریشه بسیاری از شکستها  و احساسات بد ما، عزت نفسش پایین است.

کافی است روی این مقوله بیشتر کار کرده و این باور را در خود تقویت کنید که انسان ارزشمندی هستید، آن وقت دریچه های عشق و موفقیت یکی پس از دیگری به سوی شما گشوده خواهند شد. کتابهای زیادی در این زمینه وجود دارند که مدعی ترمیم عزت نفس هستند. ما امروز ۳ کتاب جادویی به شما معرفی می کنیم که برای افزایش و ترمیم عزت نفس، فوق العاده هستند. کافی است طبق تمرین ها پیش بروید تا معجزه عزت نفس را در زندگی خود مشاهده کنید.

غلبه بر افکار منفی، احساس حقارت و بی ارزشی

نویسنده: گیتا جکوب-هنی ون جندرین-لورا سی بوئر

مترجم: سیاوش جمالفر

کتاب “غلبه بر افکار منفی، احساس حقارت و بی ارزشی” بدون شک یکی از بهترین و تخصصی ترین کتابها در زمینه ترمیم عزت نفس است. نویسندگان این کتاب، رویکرد حالت طرح ‌واره‌ ای را به شکل قابل درک و روان مطرح می کنند تا همه از آن استفاده کنند. نگارنده می‌ خواهد مخاطب را تشویق و وادار کند الگوهای تفکر و رفتاری خود را طوری تغییر دهد که در آن، احساس‌های منفی تا آنجا که امکان دارد ضعیف‌تر شده و احساس‌های مثبت فضای بیشتری از زندگی را به خود اختصاص دهد. با تمرین های کتاب می توانید عزت نفس تخریب شده خود را ترمیم و بازیابی کرده و تاثیر آن را در امور خود ببینید.

بازسازی عزت نفس در ده هفته

نویسنده: دکتر متیو مک کی-کاترین سوتکر

مترجم: الهام آرام نیا-شمس الدین حسینی

اسم این کتاب تبلیغاتی است و قطعا نمی توان تنها در ده هفته، عزت نفس را ترمیم کرد. اما نویسنده مطالب را به گونه ای مطرح کرده که بسیار کاربردی و قابل استفاده باشند. دکتر متیو مک کی، کتاب دیگری به اسم رشد و افزایش عزت نفس هم دارد که احتمالا با آن آشنایی دارید. بیان مک کی بسیار روان و ساده است و مخاطب را به تبعیت از آموزه ها و انجام دادن تمرینها تشویق می کند. در این کتاب، به آموزش چگونگی بازسازی عزت‌نفس پرداخته شده است. پیشنهادهای مختلف و تمرین‌های گوناگون موجود در این کتاب به شما کمک می کنند که ویژگی‌های خوب خویش را دوباره تعریف کرده و تجربه‌های آسیب‌زای گذشته را با به کارگیری روش‌هایی مثبت التیام بخشید.

راهنمای عملی عزت نفس

نویسنده: دکتر گلن آر. اسکیرالدی

مترجم: اصغر فروغ الدین عدل- نوشین شاکری

یکی دیگر از بهترین کتابها برای ترمیم عزت نفس، راهنمای عملی عزت نفس است. ما این کتاب را برای هرکس که به دنبال افزایش حس رضایتمندی از خویش است توصیه می کنیم و اطمینان می دهیم که اگر تمرینات را درست انجام دهید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. البته بیان کتاب کمی تخصصی است اما به هیچ عنوان سخت و سنگین نیست. گلن آر در طول مسیر با مثالها، تمرین ها و نکات جذاب و مفید، به شما کمک می کند که احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید و خود را با تمام ویژگی های مثبت و منفی، تمام و کمال بپذیرید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.