• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
17

یک پرستار باردار دیگر هم بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

  • کد خبر : 31846
  • 23 فوریه 2021 - 10:11
درگذشت پرستار باردار در کرج

مسوول روابط عمومی بیمارستان شهید مدنی کرج اعلام کرد که یکی از بانوان پرستار این بیمارستان که باردار بود، بر اثر ابتلا به کووید۱۹ و حین عمل سزارین در تهران درگذشت.

محمود وهابی، مسئول روابط عمومی بیمارستان شهید مدنی درخصوص درگذشت این پرستار باردار در کرج اظهار کرد: این مدافع سلامت به نام «فرانک داودی »، به علت وخامت حال به یکی از بیمارستان های تهران انتقال داده شد اما تلاش پزشکان برای نجات وی بی نتیجه ماند.

وهابی تشریح کرد: با توجه به وخامت حال این مدافع سلامت پزشکان ترجیح دادند تا نوزاد هفت ماهه وی را از طریق عمل جراحی سزارین از مرگ حتمی نجات دهند.

وهابی گفت: این بانوی مدافع سلامت در بخش جراحی مردان بیمارستان شهید مدنی کرج مشغول فعالیت بود که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد.

کادر درمان از ابتدای شیوع کرونا در صف نخست مقابله با این بیماری منحوس قرار داشته و شهیدان زیادی را تقدیم سلامت مردم کرده است.

این دومین مدافع سلامت بیمارستان شهید مدنی کرج است که در راه خدمت به مردم و نجات بیماران آسمانی می شود. پیش از این دکتر محمودغنی زاده از پزشکان بیمارستان شهید مدنی کرج در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

همچنین مهشید گودرز پرستار بارداری که در بخش کرونای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم مشغول به کار بود روز ٢۵ بهمن ماه بر اثر کرونا به شهادت رسید.

درگذشت پرستار باردار در کرج

حضور پرستاران باردار در بخش کرونا ممنوع است

علی اکبر جراحی نایب رییس شورایعالی نظام پرستاری کشور بیان کرد: «به طور کلی پرستارانی که دچار بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند و یا در گروه‌های پر خطر قرار دارند، نباید در بخش کرونا فعالیت کنند.»

لفظ گروه‌های پرخطر به «بیماران قلبی»، «فشار خونی‌ها»، «دیابتی‌ها»، «بیماران سیستم ایمنی»، «بیماران مزمن ریوی»، «زنان باردار»، «کودکان»، «کسانی که اضافه وزن بالا دارند»، «افرادی که مضطرب هستند یا تحت درمان بیماری‌های اضطرابی هستند»، «تمام افراد بالای ۶۵ سال» و… اطلاق می‌شود.

رییس شورایعالی نظام پرستاری کشور تشریح کرد: برای عدم فعالیت گروه‌های پر خطر در بخش کرونا در نظام پرستاری قانونی وضع نشده اما در قانون وزارت بهداشت در مورد بیماری کووید تاکید شده که افراد پر خطر، اشخاص دچار بیماری‌های خاص و یا زمینه‌ای نباید در ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرند، چرا که این افراد بدن ضعیف‌تری دارند و  چه پرستار و چه جزء خدمات بیمارستان باشند، نباید در ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.