• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
33

غارهای لاسکو فرانسه

  • کد خبر : 38076
  • 12 سپتامبر 2021 - 12:44
غارهای لاسکو فرانسه

غارهای لاسکو فرانسه در نزدیکی مونتیناک قرار دارد ، این غارها در ۱۲ سپتامبر سال ۱۹۴۰ کشف شد و شامل مجموعه ای از نقاشی های ماقبل تاریخ است . این غار توسط چهار نوجوان کشف شد ، آنها  که برای تعقیب سگ خود از ورودی باریکی داخل غار شدند ، با آثار هنری قدیمی برخورد کردند.

این مطلب هم برایتان مفید است. موزه باستان شناسی آنتالیا

نقاشی های غارهای لاسکو فرانسه

غارهای لاسکو فرانسه شامل نقاشی های ۱۵۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ ساله ، که عمدتاً از حیوانات تشکیل شده اند است ، این نقاشی ها یکی از بهترین نمونه های هنر دوره پارینه سنگی هستند.
غار لاسکو که ابتدا توسط باستان شناس فرانسوی هنری ادوارد مورد مطالعه قرار گرفت ، شامل یک غار اصلی به عرض ۶۶ فوت و ارتفاع ۱۶ فوت است. دیوارهای غار با حدود ۶۰۰ حیوان نقاشی و ترسیم ۱۵۰۰ نماد و حکاکی تزئین شده است.
تصاویر با جزئیات عالی انواع متعددی از حیوانات ، از جمله اسب ، گوزن قرمز ، ، گاو ، گربه ، و موجوداتی افسانه ای را به تصویر می کشند. تنها یک تصویر انسانی در غار به تصویر کشیده شده است: مردی با سر پرنده.

 از مشهورترین تصاویر چهار گاو نر بزرگ و سیاه در تالار گاوها وجود دارد. یکی از گاوها به طول ۱۷ فوت (۵٫۲ متر) طول دارد که بزرگترین حیوانی است که تاکنون در هنر غار کشف شده است.
باستان شناسان معتقدند که این غار در مدت زمان طولانی به عنوان مرکزی برای شکار و مناسک مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

غارهای لاسکو فرانسه در سال ۱۹۴۸ برای عموم باز شد اما در سال ۱۹۶۳ بسته شد زیرا چراغ های مصنوعی رنگ های زنده نقاشی ها را کم رنگ کرده و باعث رشد جلبک بر روی برخی از آنها شده بود. ماکت غار لاسکو در سال ۱۹۸۳ در نزدیکی آن افتتاح شد و سالانه پذیرای ده ها هزار بازدید کننده است.

معصومه لطفی پایگاه خبری دخالت

 

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام وقت بخیر تابلو نقاشی هم از غار کشیده شده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.