• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
23

روسیه برای تلافی فیسبوک و توییتر را فیلتر کرد

  • کد خبر : 40780
  • 05 مارس 2022 - 11:27
روسیه برای تلافی فیسبوک و توییتر را فیلتر کرد

روسیه برای تلافی فیسبوک و توییتر را فیلتر کرد! دولت روسیه روز جمعه اعلام کرد که فیسبوک را مسدود کرده است. و در عرض چند ساعت بعد، توییتر نیز مسدود شد. این اقدام انتقام‌جویی برای محدودیت‌هایی است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای حساب‌های طرفدار کرملین اعمال کرده بودند.

هفته گذشته، وقتی روس‌ها روی لینک‌های ارسال شده به فیس‌بوک توسط RIA Novosti، کانال تلویزیونی Zvezda یا وب‌سایت‌های Lenta.ru و Gazeta.ru کلیک کردند، به صفحه‌ای منتقل شدند که علامت تعجب قرمز در کنار عبارت «Russia State State» را نشان می‌داد.

روسیه برای تلافی فیسبوک و توییتر را فیلتر کرد

فیسبوک و اینستاگرام به دلیل درخواست اتحادیه اروپا، دسترسی به دو رسانه دولتی روسیه «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را در این قاره و البته در بریتانیا مسدود کردند. که این موضوع واکنش رگولاتور ارتباطات روسیه را به دنبال داشت و روسیه برای تلافی فیسبوک و توییتر را فیلتر کرد.

فیلتر این شبکه اجتماعی دسترسی میلیون‌ها روسی به اطلاعات قابل اطمینان و ارتباط با دوستان و خانواده را از بین می‌برد و مشخص نیست که آیا این فیلتر دائمی است یا خیر. نیک کلگ، رئیس امور جهانی در متا ، در واکنش به این خبر گفت: «ما هر کاری که بتوانیم برای بازگرداندن خدمات خود انجام خواهیم داد.

نقض قوانین و آزادی‌های شهروندان روسیه

روسیه گفته است که فیسبوک از اکتبر سال ۲۰۲۰ در ۲۶ مورد علیه رسانه‌های این کشور اقدامات تبعیض‌آمیزی را انجام داده است و دسترسی سرویس‌های مشابه راشا تودی و RIA را محدود کرده است. رگولاتور روسیه  هفته گذشته به‌صورت محدود فیسبوک را فیلتر کرد و مدعی شد که این شرکت قوانین و آزادی‌های شهروندان روسیه را نقض کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.