• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

چگونه از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنیم/ اگر اکانت اینستاگرام هک شد چه باید کرد

  • کد خبر : 40920
  • 14 مارس 2022 - 15:43
چگونه از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنیم / اگر این اتفاق افتاد چه باید کرد

هک شدن اکانت اینستاگرام یک وضعیت جدی است و تضمینی وجود ندارد که بتوانید حساب اینستاگرام هک شده را بازیابی کنید. و حتی اگر در نهایت کنترل را به دست آورید، فرآیند بازیابی حساب زمان‌بر و خسته‌کننده است.

چگونه از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنیم

اگر از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود، فروش محصولات و ارتباط با طرفداران خود استفاده می کنید، و از آنجایی که بسیاری از هکرها از حساب اینستاگرام برای کلاهبرداری از سایر کاربران اینستاگرام استفاده می کنند، در خطر از دست دادن اعتماد مخاطبان خود هستید.

بسیار مهم است که به طور فعال از حساب خود محافظت کنید و بدانید که اگر هکرها از دفاع شما عبور کنند چگونه سریع اقدام کنید.

با یک رمز عبور قوی شروع کنید

نام حیوان خانگی دوران کودکی شما با یک ! و کد منطقه شما ممکن است الزامات رمز عبور اینستاگرام را برآورده کند، اما از یک رمز عبور قوی فاصله زیادی دارد. اگر رمز عبور شما به راحتی قابل یادآوری است، احتمالاً هک کردن آن آسان است.

ابزارهای مدیریت رمز عبور مانند ۱Password و LastPass را در نظر بگیرید که رمزهای عبور تصادفی و پیچیده را به طور خودکار تولید می کنند و آنها را در یک خزانه مجازی ذخیره می کنند که با رمزگذاری و چندین لایه احراز هویت محافظت می شود. همه اینها روشی تکنیکی برای گفتن این است که رمزهای عبور شما پشت درهای (مجازی) قفل شده است که باعث می شود یک هکر به راحتی به آن دست پیدا نکند.

از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید

احراز هویت دو مرحله ای مانع دیگری بین هکرها و حساب اینستاگرام شما ایجاد می کند. اگر شخصی رمز عبور شما را دریافت کند و سعی کند از یک دستگاه یا مکان ناشناس وارد سیستم شود، از او خواسته می شود هویت خود را با یک کد احراز هویت تأیید کند.

برای تنظیم احراز هویت دو مرحله ای، پروفایل اینستاگرام خود را روی موبایل یا دسکتاپ باز کنید و به تنظیمات، امنیت و سپس احراز هویت دو مرحله ای بروید. از آنجا، می‌توانید پیام‌های متنی یا برنامه احراز هویت را انتخاب کنید.

برای راه اندازی احراز هویت دو مرحله ای در اینستاگرام، به امنیت > احراز هویت دو مرحله ای بروید.

برای تنظیم احراز هویت دو مرحله ای در اینستاگرام، به تنظیمات > امنیت > احراز هویت دو مرحله ای بروید.

اینستاگرام اپلیکیشن‌های احراز هویت مانند Google Authenticator یا Auth0 را توصیه می‌کند زیرا به‌طور خاص برای این منظور طراحی شده‌اند، بنابراین از امنیت بیشتری نسبت به پیام‌های متنی برخوردار هستند. به این فکر کنید که چند دستگاه به پیام های متنی شما دسترسی دارند؟ به عنوان مثال، اگر کاربر iCloud هستید، پیام‌های متنی شما ممکن است در iPad یا لپ‌تاپ شما نیز ظاهر شود.

هنگامی که یک روش احراز هویت را انتخاب کردید، در صورتی که دسترسی به روش احراز هویت خود را از دست بدهید، برنامه چندین کد پشتیبان نیز ارائه می دهد. از کدهای پشتیبان خود عکس بگیرید و آنها را در مکانی امن مانند فضای ذخیره سازی ابری محافظت شده با رمز عبور مانند Google Drive یا Dropbox ذخیره کنید.

این مطلب را از دست ندهید. اپلیکیشن های کاربردی در ایام نوروز

نظارت بر برنامه های شخص ثالث

دسترسی شخص ثالث لزوما چیز بدی نیست، اما مهم است که مراقب باشید کدام برنامه ها به حساب اینستاگرام شما متصل هستند. برای بررسی اینکه آیا برنامه های شخص ثالثی به اینستاگرام شما دسترسی دارند یا خیر، به تنظیمات اینستاگرام، سپس امنیت، سپس برنامه ها و وب سایت ها بروید.

برای بررسی برنامه های شخص ثالث در اینستاگرام، به تنظیمات > امنیت > برنامه ها و وب سایت ها بروید

اگر از ابزار شخص ثالث برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام یا برنامه‌ریزی پست‌های اینستاگرام استفاده می‌کنید، اینجاست که آن اتصالات را مشاهده خواهید کرد. مراقب برنامه ها و وب سایت هایی باشید که نیازی به دسترسی منظم به حساب شما ندارند. استفاده از اینستاگرام برای ورود به برنامه دیگر یا خرید و سپس فراموش کردن دسترسی به شما آسان است. اطمینان حاصل کنید که مرتباً چک می‌کنید تا از جمع‌آوری برنامه‌های شخص ثالث مشکوک جلوگیری کنید و در صورت شک، دسترسی را لغو کنید.

به خاطر داشته باشید که برخی از ابزارهای شخص ثالث ذاتاً خطرناک هستند. به عنوان مثال، برنامه‌های دارای اتوماسیون انبوه مانند حساب‌های فالو/عدم فالو کردن، هم خطر امنیت و هم شرایط خدمات را دارند—اینستاگرام حساب‌هایی را که از اتوماسیون انبوه استفاده می‌کنند پرچم‌گذاری کرده و احتمالاً آن‌ها را تعطیل می‌کند.

با نحوه تشخیص پیام های فیشینگ آشنا شوید

فیشینگ – ارتباطات جعلی که برای فریب دادن افراد به منظور ارائه اطلاعات حساس طراحی شده است – یکی از رایج ترین راه های هک شدن حساب اینستاگرام است.

فیشرها با پیام‌های رسمی وارد DM شما می‌شوند. کلاهبرداران اغلب به عنوان یک حساب پشتیبانی اینستاگرام یا مرکز کمک کپی رایت اینستاگرام ظاهر می شوند و سعی می کنند شما را متقاعد کنند که نیاز فوری به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی وجود دارد.

چگونه اکانت اینستاگرام هک شده را بازیابی کنیم

اگر مشکوک هستید اکانت اینستاگرام شما هک شده است، مراحل مختلفی را باید دنبال کنید تا دوباره کنترل حساب خود را به دست آورید.

هکرها معمولاً بلافاصله رمز عبور شما را تغییر می دهند، اما گاهی اوقات شما خوش شانس می شوید و همچنان می توانید از طریق یک ورود ذخیره شده به حساب خود دسترسی پیدا کنید. اگر اینطور است، فوراً رمز عبور خود را تغییر دهید و تمام اقدامات احتیاطی که در بخش قبل در مورد آن صحبت کردیم را فعال کنید.

اگر نمی توانید وارد شوید، صندوق ورودی خود را برای دریافت ایمیل از security@mail.instagram.co بررسی کنید. اینستاگرام ممکن است در صورت شناسایی فعالیت مشکوک با شما تماس بگیرد. وقتی زود تشخیص داده شود، تغییرات می توانند معکوس شوند.

همچنین می‌توانید با انتخاب «دریافت کمک ورود به سیستم» در اندروید یا «فراموش کردن رمز عبور» در آیفون، لینک ورود از اینستاگرام را درخواست کنید. اگر پیوند ورود کار نمی کند، باید یک کد امنیتی درخواست کنید. پس از آن، اینستاگرام از شما می‌خواهد با ارسال عکسی از خودتان که کاغذی در دست دارید و کد امنیتی روی آن نوشته شده است، هویت خود را تأیید کنید.

خیلی پیچیده به نظر می رسد، متأسفانه این فرآیند هم پیچیده و هم زمان بر است. اینستاگرام همچنین بازیابی حساب کاربری را تضمین نمی کند، به همین دلیل است که ما به شدت توصیه می کنیم در مورد امنیت حساب اینستاگرام خود فعال باشید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.