• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
15

آخرین جزییات از قتل عام در رفسنجان توسط تبعه افغانی

  • کد خبر : 42848
  • 09 آگوست 2022 - 0:45
آخرین جزییات از قتل عام در رفسنجان توسط تبعه افغانی

عصر دیروز یکشنبه شانزدهم مردادماه یک تبعه بیگانه اهل افغانستان ۱۰ نفر را به دنبال اختلافات شخصی در نوق رفسنجان به قتل رساند و ساعتی بعد در حال خروج از استان توسط پلیس دستگیر شد.

علت شروع حادثه رفسنجان نزاع اتباع با یکدیگر بوده است

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، اظهار کرد: در یک نزاع حوالی چاه موتور کشاورزی احمدآباد شور در رفسنجان یک تبعه غیرمجاز افغانستانی به دنبال اختلاف شخصی بین چند نفر دیگر از اتباع ابتدا دو نفر از کارگران موتور را با چاقو به قتل می‌رساند.

در این حین تعدادی ایرانی هم که در محدوده زمین‌های کشاورزی حضور داشتند با ضربات چاقو به قتل می‌رسند. با شروع این ماجرا اتباع افغان دیگری نیز در محل حضور می‌یابند و در مجموع شش نفر از اتباع و چهار نفر افراد ایرانی به قتل می‌رسند.

با اقدام قاطع و فوری مأموران پلیس به محض اطلاع از حادثه، اقدام برای بازداشت قاتل که متواری شده بود شروع و برادر وی نیز همان ابتدا بازداشت می‌شود.

برادر قاتل مدعی شده ضارب مشکلات روحی روانی و اعتیاد داشته، در افغانستان نیز جزو دسته اراذل و مخلان امنیت بوده و حتی خانواده خود و سایر اتباع را به قتل تهدید کرده بوده است. برخی افراد به قتل رسیده از خویشاوندان قاتل و تبعه افغان هستند. با بررسی همه ابعاد موضوع مشخص شد حادثه به هیچ وجه ابعاد امنیتی نداشته و اختلاف قبلی میان اتباع که برخی از آنها به عنوان کارگر کار می‌کرده‌اند جرقه شروع این ماجرا را زده و موضوع ارتباطی به مردم ایران نداشته است.

قاتل که قبل از خروج از استان در شهرستان انار توسط مأموران انتظامی بازداشت شده، قبل از بازداشت اقدام به خودزنی نیز کرده بوده است. یک نفر نیز در این حادثه زخمی شده که تحت درمان قرار دارد و حال وی مساعد گزارش شده است.

ساماندهی و سرشماری اتباع غیرمجاز در اولویت وزارت کشور قرار دارد و به زودی وضعیت حضور این دسته از افراد نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت به کار نگرفتن اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل مختلف، افزود: سرشماری و ساماندهی اتباع با قاطعیت و فوریت در دستور کار است.

خودزنی قاتل

سرپرست فرمانداری رفسنجان تصریح کرد: ضارب هنگامی که در مرحله دستگیری بوده خودزنی می‌کند و جراحت وی سطحی بوده است. علت این حادثه اختلافات شخصی اعلام شده و ضارب از تعادل روحی و روانی برخوردار نبوده است. یک نفر نیز در جریان این حادثه زخمی شده که درمان وی در بیمارستان در حال انجام است.

این تبعه افغان در رفسنجان قربانیان خود را غافلگیر می کرد

درگیری قاتل با چند افغانی دیگر از خانه یکی از دوستانش شروع شد و از آنجا به راه افتاده و در اطراف هر کسی را می دید می گفت ببینید در سر من چیزی هست و هنگامی که قربانیان به او نزدیک می شدند با چاقو به آنها حمله می کرد.

یکی از شاهدان می گوید منتظر یکی از دوستانم بودم که تراکتوری محکم به دیوار برخورد کرد وقتی به تراکتور رسیدم، دیدم قاتل یک افغان را با دست زیر بغلش نگهداشته و در حال ضربه زدن به اوست.و جسد غرق در خون دوستم هم روی زمین افتاده بود.قاتل به محض اینکه چشمش به من افتاد فریاد زد اگر جلو بیایی تو را می کشم.»

همچنین قاتل پدر و پسری را که سر زمین کشاورزی خود کار می کردند مورد ضربات مهلک او قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند.

یکی دیگر از افراد ایرانی که در این حادثه جان خود را از دست داده، روز گذشته در حالی که سر زمین کشت پسته خود مشغول کار بود ناگهان مورد حمله ضربات چاقو از سوی تبعه افغان قرار گرفت و جان خود را از دست داد. او را سریع به بیمارستان رسانده بودند و تا یک ساعت هم زنده بود اما به دلیل شدت خونریزی جان خود را از دست داد.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.