• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
3

اطلاعیه سازمان زندان‌ها درباره نحوه نگهداری زندانیان زن و ادعای تعرض به آنها

  • کد خبر : 44501
  • 08 دسامبر 2022 - 0:13
اطلاعیه سازمان زندان‌ها درباره نحوه نگهداری زندانیان زن و ادعای تعرض به آنها

سازمان زندان‌ها طی اطلاعیه‌ای تاکید کرد: علاوه بر اینکه مراقبت از زندانیان زن حاضر در زندان‌های کل کشور توسط کارکنان خانم صورت می‌گیرد، نحوه نگهداری این افراد نیز به صورت شبانه روزی مورد نظارت قرار دارد.

اخیرا برخی اخبار در فضای مجازی درباره تعرض به زندانیان زن منتشر شده بود. روزنامه ایران درباره صحبتهای مولوی عبدالحمید درباره تعرض به زندانیان زن نوشت: مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی خطیب مسجد مکی زاهدان که با ایراد سخنان حساسیت برانگیز همچنان مورد استقبال رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرد، در آخرین ادعای خود که در توئیتر منتشر کرد، مدعی شد: «اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن در رسانه‌ها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان مؤید این امر است.»

ادعای مولوی عبدالحمید درباره تجاوز به زندانیان زن

این ادعای عبدالحمید که تکرار مواضع اخیر یک رسانه‌ مشهور امریکایی است، درحالی مطرح شده که اساساً CNN نیز در گزارش خود بدون ارائه مستندات، مدعی شده بود که منبع ادعای او افراد ناشناس هستند. خطیب مسجد مکی همچنین با ادعای اینکه «برخی زندانیان» نیز این روایت را تأیید کرده‌اند، خواستار رسیدگی قوه‌قضائیه به این موضوع شده است.

این در حالی است که وی با طرح چنین ادعای بزرگی آن هم در قامت یک عالم دینی، اساساً اقدام به شبهه‌افکنی کرده است و خود بهتر از هرکسی می‌داند که روش رسیدگی قضایی به این ادعاها نه در توئیتر بلکه پیگیری از مراجع ذی‌ربط و ارائه مستندات است.

عبدالحمید پیش از این نیز با انکار تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از تروریست‌های مسلح در حمله به فرمانداری خاش مدعی شده بود که این افراد صرفاً اقدام به شعارهای اعتراضی کرده و نباید مورد برخورد قرار می‌گرفتند.

این مطلب را از دست ندهید. علی دایی چگونه متوجه اشتباهش می‌شود؟!

اطلاعیه سازمان زندان‌ها درباره نحوه نگهداری زندانیان زن و ادعای تعرض به آنها

پس از انتشار شایعات بدون ذکر مصداق در فضای مجازی، روابط عمومی سازمان زندان‌ها اطلاعیه‌ای دراین باره منتشر کرد . در این اطلاعیه آمده است: ساختار مدیریت زندان زنان از ابتدای ورود زندانیان به گونه‌ای طراحی شده که تمامی اقدامات اعم از نگهداری، اعزام به مراجع قضایی و درمانی توسط کارکنان خانم صورت می‌پذیرد.

محل نگهداری زنان زندانی در زندان‌های کشور از جهت زیستی، کیفیت نگهداری، اقدامات تامینی و تربیتی از وضعیت مناسب برخوردار بوده و همواره رعایت کرامت همه‌جانبه زنان زندانی و حقوق شهروندی آنان در ابعاد مختلف مورد توجه مسئولین سازمان زندان‌های کشور می‌باشد.

نحوه نگهداری زنان زندانی در طول شبانه روز با دوربین‌های مدار بسته کنترل می‌شود

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در عین حال واحدهای نظارتی سازمان زندان‌ها و نیز مراجع قضایی به طور پیوسته، نحوه نگهداری زنان زندانی را رصد نموده، به گونه‌ای که در طول شبانه روز با دوربین‌های مدار بسته زیر نظر مراقبین و مسئولین زندان زنان مراتب دائما مورد کنترل واقع می‌شود، ضمن آنکه به طور نوبه‌ای با اعزام افراد متخصص و بازرسین ویژه از سازمان زندان‌های کشور، زندان‌های زنان مورد بازرسی قرار گرفته به نحوی که تاکنون در مورد تعرض در زندان‌های زنان هیچ‌گونه گزارشی ثبت نشده است.

در پایان این اطلاعیه، تاکید شده این سازمان حق شکایت به دستگاه قضائی، از تمام کسانی که مبادرت به انتشار اخبار کذب و دروغ می‌نمایند را برای خود محفوظ می‌داند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44501

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.