• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

نحوه درمان نیش عنکبوت و علائمی که باید مراقب آن باشید

  • کد خبر : 44655
  • 14 دسامبر 2022 - 11:38
نحوه درمان نیش عنکبوت و علائمی که باید مراقب آن باشید

با مرگ یک دانشجو در سال گذشته بر اثر نیش عنکبوت این موضوع که، در صورت گزیدگی عنکبوت چه اقدامی باید انجام شود اهمیت یافت.برای دانستن نحوه درمان نیش عنکبوت و علائمی که باید مراقب آن باشید با ما همراه شوید.

نحوه درمان نیش عنکبوت

اگرچه بسیار نادر است، اما نیش عنکبوت می تواند منجر به پیامدهای خطرناکی شود.اگرچه بیشتر عنکبوت ها سمی نیستند، اما بسته به نوع عنکبوت و قربانی آن، نیش آن می تواند از خارش و قرمزی خفیف گرفته تا یک واکنش آلرژیک ایجاد کند که به یک فوریت پزشکی تبدیل می شود و احتمالاً می تواند منجر به مرگ شود.

مرگ یک دانشجو در اثر نیش عنکبوت

یک دانشجو از دانشگاه هال در اکتبر سال گذشته بر اثر گزش توسط یک عنکبوت جان خود را از دست داد، هری بولتون، ۱۹ ساله، بر اثر گزش در خانه دانشجویی‌اش، بر اثر سپسیس درگذشت قبلاً بقیه هم اتاقی ها از تهاجم عنکبوت‌ها شکایت کرده بودند.

ساکنان خوابگاه دانشجویی در خیابان کوتینگهام، هال، یورکشایر شرقی، چندین شکایت در مورد تهاجم ناگهانی عنکبوت‌ها به خوابگاه‌هایشان ارائه کرده بودند پلیس و امدادگران به محل اعزام شدند و زخمی به اندازه سکه در پشت بولتون پیدا کردند که به نظر می رسید عفونت داشته باشد. او چهار روز قبل از نیش عنکبوت به پشتش شکایت کرده بود و گفته بود حالش خوب نیست. بولتون آن شب به بیمارستان سلطنتی هال رفته بود و علائمی از درجه حرارت بالا و ضربان قلب سریع داشت.

پزشک قانونی پل مارکس تشخیص داد که مرگ بولتون به دلیل سپسیس به دلیل عفونت حاد قفسه سینه ناشی از زخم عفونی در پشت وی بوده است. اگر او توسط یک عنکبوت، گزیده نمی شد، در آن زمان نمی مرد. این یک مورد فوق العاده تاسف بار است. دکتر مارکس گفت: او آینده امیدوار کننده ای در پیش داشت.

نحوه تشخیص نیش عنکبوت

بیشتر نیش‌های عنکبوت فقط علائم جزئی مانند قرمزی پوست، تورم و درد در محل ایجاد می‌کنند. می توانید بگویید که با نیش عنکبوت مواجه شده اید زیرا می توانید علائم سوراخ شدن ضعیف را در پوست خود ببینید. عنکبوت‌های بیوه کاذب، که به دلیل شباهتشان به عنکبوت بیوه سیاه سمی‌تر نامیده می‌شوند، به طور معمول نیش‌هایی ایجاد می‌کنند که باعث درد، قرمزی و تورم می‌شوند.

نیش بیوه سیاه که به صورت دو خال ظاهر می شود، ممکن است در ابتدا دردناک باشد یا نباشد. اما ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد، ممکن است درد و تورم در این ناحیه داشته باشید. در عرض هشت ساعت ممکن است درد و سفتی عضلات، درد معده و کمر، تهوع و استفراغ و مشکلات تنفسی را تجربه کنید. ممکن است عنکبوت را ندیده باشید که شما را نیش زده است، اما اگر احتمال گزیده شدن توسط یک عنکبوت سمی وجود دارد و واکنش نشان داده اید، و فورا به پزشک مراجعه کنید.

نحوه درمان نیش عنکبوت

محل گزش را با آب خنک و صابون بشویید.این کار باعث تمیز شدن زخم و جلوگیری از عفونت می شود.

یک کمپرس خنک مانند کیسه یخ قرار دهید.این کار درد ناشی از گزش را کاهش می دهد و به کاهش تورم کمک می کند.

اندام های گاز گرفته را بالا ببرید.این برای کاهش التهاب و تورم مفید است. اگر فکر می کنید توسط یک عنکبوت خطرناک گاز گرفته شده اید، یک باند محکم بالای محل گزش ببندید.

علائم جزئی درد را با استفاده از مسکن ها تسکین دهید.کودکان یا نوجوانانی که از آبله مرغان بهبود می یابند یا علائمی شبیه آنفولانزا دارند نباید آسپرین مصرف کنند.

به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید.

اگر فرد عنکبوت گزیده علائم زیر را داشت فوراً با فوریت های پزشکی تماس بگیرید:

دشواری در تنفس

حالت تهوع

اسپاسم عضلانی

ضایعات

سفت شدن در گلو که بلع آن را سخت می کند

عرق کردن زیاد

احساس ضعف

گزش را برای ۲۴ ساعت آینده کنترل کنید تا مطمئن شوید علائم بدتر نمی شوند.

ظرف چند روز، تورم باید کاهش یابد و ناحیه گاز گرفته شده باید کمتر احساس درد کند. در صورت عدم بهبود علائم به پزشک مراجعه کنید.

نیش برخی از عنکبوت ها می تواند باعث احساس بیماری یا بیماری، عرق کردن و سرگیجه شود. گزش همچنین می تواند عفونی شود یا در موارد نادر واکنش آلرژیک شدید ایجاد کند.اگر بعد از گزش عنکبوت دچار علائم شدید یا نگران کننده شدید فوراً با پزشک تماس بگیرید.

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.