• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

بحران باروری مردان در جهان/ تعداد اسپرم ها در سراسر جهان در ۵۰ سال گذشته نصف شده است

  • کد خبر : 44630
  • 13 دسامبر 2022 - 13:04
بحران باروری مردان در جهان/ تعداد اسپرم ها در سراسر جهان در 50 سال گذشته نصف شده است

بحران باروری مردان در جهان آغاز شده و تعداد اسپرم ها در سراسر جهان در ۵۰ سال گذشته نصف شده است. خیره شدن به تست های بارداری منفی، درمان های باروری و دل شکستگی سقط جنین و تلاش برای بچه دار شدن می تواند بسیار استرس زا باشد.

بحران باروری مردان در جهان

یک تیم بین المللی از دانشمندان تحقیقات نگران کننده ای را منتشر کردند که نشان می داد تعداد اسپرم ها در سراسر جهان در ۵۰ سال گذشته بیش از نصف شده است، و این روند در حال افزایش است، طبیعتا باعث نگرانی شد. آنها هشدار دادند که این کاهش می‌تواند به مشکلی بزرگ تبدیل شود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، با این پتانسیل که “بقای نوع بشر را به خطر بیندازد”. پروفسور هاگای لوین و شانا سوان، که دهه‌ها سلامت باروری را مطالعه کرده‌اند و آخرین یافته‌ها را منتشر کرده‌اند، تشابهاتی با بحران آب و هوا ترسیم کردند.

چرا تعداد اسپرم مهم است؟

تعداد اسپرم مهم است، اما همه چیز نیست. وقتی مردی برای معاینه باروری مراجعه می‌کند و آنالیز مایع منی را انجام می‌دهد، سه پارامتر کلیدی بررسی می‌شود: تعداد اسپرم، اما همچنین تحرک اسپرم و مورفولوژی اسپرم.

ردیابی مداوم تعداد اسپرم ساده تر است. تکنیک‌های آنالیز منی در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند، اما شمارش اسپرم عمدتاً به وسیله‌ای نسبتاً ساده به نام هموسیتومتر متکی است. تیم لوین و سوان در متاآنالیز تحقیقات خود در مورد تعداد اسپرم از سال ۱۹۷۳، تنها مطالعاتی را انتخاب کردند – ۲۲۳ مورد از آنها – که از این روش استفاده کردند.

آنها خاطرنشان کردند که در حالی که تعداد اسپرم ها “نمایشی ناقص برای باروری” است، آنها ارتباط نزدیکی با شانس باروری دارند. تعداد کم اسپرم غیرطبیعی که الیگواسپرمی نیز نامیده می شود، زمانی است که مرد کمتر از ۱۵ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر منی داشته باشد.

تیم لوین و سوان خاطرنشان می کنند که تحقیقات نشان می دهد که کمتر از آستانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون در میلی لیتر – میانگین جهانی در حال حاضر حدود ۴۹ میلیون در میلی لیتر است – احتمال لقاح به سرعت کاهش می یابد، به این معنی که زوج ها احتمالاً باید بیشتر منتظر بمانند تا باردار شوند. نوزادی.

توانایی تولید تستوسترون و اسپرم به شدت به سلامت کلی شما بستگی دارد و این یکی از آسیب پذیرترین موارد در مردان است.

متخصصان باروری همچنین تاکید می کنند که تعداد اسپرم ها شاخص مفیدی برای سلامت کلی است.

مردانی که تعداد اسپرم آنها کم است، عمر کوتاه تری دارند و نسبت به مردان بارور بیشتر در معرض ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی هستند.

آیا مواد شیمیایی مقصر کاهش تعداد اسپرم هستند؟

بسیاری از غذاهایی که می خوریم و محصولات روزمره ای که استفاده می کنیم در پلاستیک بسته بندی می شوند – از لوازم آرایشی و محصولات پاک کننده گرفته تا ذرت بو داده و غذاهای آماده در مایکروویو. مواد شیمیایی حاصل از این پلاستیک ها به غذا، محیط و بدن ما نفوذ می کند.

تحقیقات نشان می‌دهد مواد شیمیایی مانند فتالات‌ها که از دیرباز برای نرم و انعطاف‌پذیر ساختن پلاستیک‌ها استفاده می‌شده است و بیسفنول A (BPA) که در بطری‌های پلاستیکی سخت استفاده می‌شود، می‌توانند سیستم‌های هورمونی و تولید مثلی انسان‌ها را به‌ویژه در مراحل اولیه توسعه مختل کنند.

دانشمندان دریافته اند که آلودگی به نوزادان در رحم می رسد و تعداد اسپرم های آینده پسران را کاهش می دهد.

برای محافظت از باروری چه کنیم؟

داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی سبزیجات و میوه‌های تازه، و مقادیر کم غذای فرآوری‌شده، بهترین کاری است که مردم می‌توانند انجام دهند.مزیت اضافی انجام این کار این است که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مصنوعی مانند فتالات ها یا BPA را نیز کاهش می دهد که تمایل به ورود به غذاهای فرآوری شده و از پیش بسته بندی شده دارند.سعی کنید ورزش کنید، وزن مناسبی داشته باشید و سیگار نکشید. سیگار کشیدن به شدت با ناباروری مرتبط است.

اگرچه همه منابع لازم برای انجام این کار را ندارند، او خوردن غذاهای ارگانیک و استفاده از ظروف شیشه‌ای – نه پلاستیکی –  برای نگهداری، یخ زدن و گرم کردن وعده‌های غذایی توصیه می‌شود.

در میان سایر نکات برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی: تعداد محصولات مراقبت شخصی را که استفاده می کنید به حداقل برسانید. از عطرها – چه در لباس‌های شسته‌شده، صابون یا پلاگین‌ها و خوشبوکننده‌های هوا – اجتناب کنید زیرا اغلب حاوی فتالات هستند. وقتی وارد خانه می‌شوید کفش‌های خود را در بیاورید تا گرد و غبار در ورودی باقی بماند. خلاء با فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA)؛ و اگر مشکوک هستید آب آشامیدنی خود حاوی مواد شیمیایی یا میکروپلاستیک باشد فیلتر کنید.

قبل از اقدام به بارداری از وان آب گرم، سونا یا اتاق بخار دوری کنید، زیرا گرما تعداد اسپرم شما را کاهش می دهد.  از پوشیدن لباس‌های زیر تنگ نیز خودداری کنید، زیرا بیضه‌ها به دلایل خوبی در خارج از بدن آویزان هستند و باید خنک نگه داشته شوند.

 

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.