• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

سازمان بهداشت جهانی: برای یک پاندمی کشنده‌تر از کرونا آماده شوید!

  • کد خبر : 47111
  • 29 می 2023 - 14:26
سازمان بهداشتی جهان

در جریان نشست مجمع جهانی بهداشت در کشور سوئیس، آقای Tedros Adhanom Ghebreyesus (مدیر کل سازمان جهانی بهداشت) از کشورها خواست تا شرایط پیشگیری از پاندمی بعدی را فراهم کنند. به عبارت دیگر، وی این سوال را مطرح کرد که آیا سیاست گذاران واقعاً از سال‌ها مرگ و رنج مردم درس گرفته‌اند یا خیر؟

وی همچنین خاطرنشان کرد ویروس کرونا که تقریباً هفت میلیون نفر را در سراسر جهان کشته، هنوز کاملاً از بین نرفته است و  به زودی می‌تواند به عنوان یکی از چندین تهدید نوظهور شناخته شود.

کارشناسان هشدار داده‌اند که نحوه برخورد انسان با حیات وحش می‌تواند خطر انتقال عوامل بیماری‌زا از حیوانات به انسان را افزایش دهد و حتماً به خاطر دارید که بیماری COVID 19 نیز به همین صورت شیوع یافت.

فهرست ویروس‌های بالقوه همچنان در حال رشد است. سی بی اس سال گذشته گزارش داد که تنها از سال ۲۰۰۹، دانشمندان آمریکایی بیش از ۹۰۰ ویروس جدید را شناسایی کرده‌اند. سایر کارشناسان نیز با اشاره به تهدید بالقوه‌ی قارچ‌ها، هشدار داده‌اند که ویروس‌ها تنها نگرانی ما نیستند.

در نشست این هفته سازمان جهانی بهداشت، رئیس این سازمان از کشورها خواست شیوه آماده‌سازی خود را برای مقابله با این تهدیدات اصلاح کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47111

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.