• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
15

کتابخانه نیمه شب برنده جایزه بهترین داستان گودریدز۲۰۲۰

  • کد خبر : 47764
  • 18 ژوئن 2023 - 15:10
کتابخانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب رمانی انگیزشی است که اولین بار در سال ۲۰۲۰ به چاپ رسید و  از پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایم بوده که جایزه بهترین داستان گودریدزدر  سال۲۰۲۰ را از آن خود کرده است .

کتابخانه نیمه شب داستان دختری به نام نورا سید است که احساس میکند در همه ی دو راهی های زندگی اش راه را اشتباه انتخاب کرده است و پس از گذر از دورانی پر تنش و مملو از پشیمانی و نا رضایتی  وارد کتابخانه ای جا دویی می شود ، نورا در کتاب خانه نیمه شب نگاهش به تمام مسائل زندگی تغییر می کند و زندگی های متفاوتی را تجربه می کند .

خلاصه داستان کتابخانه نیمه شب ؛ بین مرگ و زندگی کتابخانه ای است

داستان کتاب از آن جایی شروع می شود که یک روز نورا از کار بی کار می شود و وقتی دلیل اخراجش را از رییسش می پرسد او جواب می دهد : اوضاع خیلی بده و دیگه نمیتونم بهت حقوق بدم و اجازه بدم مشتری هام رو با قیافه افسردت فراری بدی .

در همان روز ، گربه عزیز نورا می میرد و نیمه شب سعی می کند خودش را بکشد، در آن شب نورا اوردوز می کند وبین مرگ و زندگی  سر از کتاب خانه ای در می آورد. کتابخانه توسط خانم الم ، کتابدار مدرسه اش اداره می شود و مملو از کتاب هایی است که داستان هایی از زندگی نورا  قرار دارد که اگراو تصمیم های متفاوتی گرفته بود ، سرنوشتش متفاوت رقم می خورد نورا در این کتابخانه سعی می کند زندگی را پیدا کند که در آن بیشترین موفقیت و یا شادی را داشته است ….

در کتابخانه ی نیمه شب مت هیگ ما را به این فکر فرو می برد که اگر زندگی دیگری را تجربه می کردیم چه روزگاری داشتیم

کتابخانه نیمه شب ما را با خودمان رو برو می کند ، خودی که به جای تنبیه بهتر است درک شود.

شاید برای شما جالب باشد : معرفی کتاب بهترین خودت باش دختر

در بخشی از کتاب میخوانیم :   

بین مرگ و زندگی یه کتابخونست و توی اون کتابخونه ، قفسه های کتاب تا ابد ادامه دارن .هر کتاب شانس امتحان کردن یکی از زندگی ها رو بهت می ده که میتونستی تجربشون کنی تا ببینی اگه انتخاب دیگه ای کرده بودی چی می شد ..اگه شانس این رو داشتیی که حسرت ها رو از بین ببری کار متفاوتی انجام بدی چه اتفاقی می افتاد ..

درباره مت هیگ  نویسنده کتابخانه نیمه شب

مت هیگ رمان نویس و روزنامه نگار انگلیسی متولد ۳ جولای ۱۹۷۵ است، وی در دانشگاه هال به تحصیل در رشته تاریخ و زبان انگلیسی پرداخته است. او تا به حال آثار مختلفی برای بزرگسالان و کودکان نوشته است آثار مت هیگ با توجه به درون مایه ای که دارند معمولا پیرامون امیدواری و نا امیدی (مرگ و زندگی ) می چرخند.

مت هیگ در ۲۴ سالگی از افسردگی شدید رنج می برد اما خوشبختانه پس از سال ها مبارزه توانست آن  را شکست دهد بیشتر آثارمت هیگ  الهام گرفته از همین دوره ی زندگی اش هستند.

از جمله آثار معروف او میتوان به کتاب هایی همچون کتاب خانه نیمه شب ، کتاب آرامش ،ردلی ها و دلایلی برای زنده بودن اشاره کرد .

معرفی کتاب : زهرا رضایی نژاد

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=47764

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.